Na enig onderzoek heb ik ontdekt dat Socket 939 meer toekomst heeft dan Socket 754. Maar toch twijfel ik nog steeds. Nu heb ik een Athlon Xp 2400+ 2.0 Ghz, duidelijk aan vervanging toe dus. Gamen hoeft niet meer op deze (geupgrade) computer want met dure high end videokaarten, SLI en zelfs Quad SLI word het een te dure grap. Deze pc wil ik gebruiken voor ontwerpen in de bekende programma's als Photoshop, Illustrator en 3d max. Graag wil ik nu dus mijn moederbord en processor vervangen. Ongeveer 200 euro heb ik tot mijn beschikking (ik weet dat het niet veel is maar ben nog een scholier).
In het geval van S754 zoek ik een moederbord en processor die een beetje overclockbaar zijn. Ik dacht zelf aan een Sempron. Als ik voor de S939 optie ga wil ik een moederbord met PCI-X en AGP (Asrock Dual SATA 2) want ik heb onlangs een AGP videokaart aangeschaft. Vanzelfsprekend wil ik hier dan een AMD64 processor op (venice lijkt mij). De volgende onderdelen zet ik over: GeForce 6800LE, 120 GB HD ATA, 40 GB HD ATA, 2x 512 MB DDR, Qtec 550W voeding...
Welke keuze is nu het verstandigst? Waarschijnlijk koop ik over een jaar of 3 toch wel een gehele nieuwe computer.
In het geval van S754 zoek ik een moederbord en processor die een beetje overclockbaar zijn. Ik dacht zelf aan een Sempron. Als ik voor de S939 optie ga wil ik een moederbord met PCI-X en AGP (Asrock Dual SATA 2) want ik heb onlangs een AGP videokaart aangeschaft. Vanzelfsprekend wil ik hier dan een AMD64 processor op (venice lijkt mij). De volgende onderdelen zet ik over: GeForce 6800LE, 120 GB HD ATA, 40 GB HD ATA, 2x 512 MB DDR, Qtec 550W voeding...
Welke keuze is nu het verstandigst? Waarschijnlijk koop ik over een jaar of 3 toch wel een gehele nieuwe computer.