Hallo,
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een tabel waarvoor een onClick actie is ingesteld.
In dat tabel kunnen er o.a. tekst en plaatjes in voorkomen, die zelf ook gelinkt kunnen zijn (d.m.v <a href> of weer een onClick).
Als ik nu op de tabel klik, gaat alles goed en de onClick actie wordt uitgevoerd. Maar als ik op een van de links klik, worden de beide onClicks uitgevoerd. Het is hier natuurlijk de bedoeling dat alleen de link geactiveerd wordt en niet de onClick van de tabel.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Hieronder is een simpele uitvoering van mijn tabel te zien.
Alvast bedankt.
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een tabel waarvoor een onClick actie is ingesteld.
In dat tabel kunnen er o.a. tekst en plaatjes in voorkomen, die zelf ook gelinkt kunnen zijn (d.m.v <a href> of weer een onClick).
Als ik nu op de tabel klik, gaat alles goed en de onClick actie wordt uitgevoerd. Maar als ik op een van de links klik, worden de beide onClicks uitgevoerd. Het is hier natuurlijk de bedoeling dat alleen de link geactiveerd wordt en niet de onClick van de tabel.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Hieronder is een simpele uitvoering van mijn tabel te zien.
Alvast bedankt.
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <html> <head> <title></title> </head> <body> <table width="150" border="1" onclick="alert('Actie 1 - View info')"> <tr> <td>Text text text text text text text text text text</td> </tr> <tr> <td><a href="#" onClick="alert('Actie 2 - Add')">Add</a></td> </tr> </table> </body> </html> |
[ Voor 17% gewijzigd door Nariman op 30-10-2005 16:16 ]