Toon posts:

Fikken over een netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of ik het nu hier of op het netwerk forum moet posten, maar goed daar gaat ie.

Weet iemand of het mogelijk is om over een netwerk een cd'tje te toasten? Ik heb zelf zwaar m'n twijfels, maar goed, je weet nooit toch! De truc is volgens mij om de writer zeg maar "lokaal" te maken op beide systemen (i.v.m. Nero). Volgens mij kan dit niet maar ik vraag het lekker toch :9. Het OS is win98SE (beide pc's)

Tnx!

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Geen trucs nodig. Als je netwerk stabiel is en snel genoeg, is er niks aan de hand.

Bloed, zweet & koffie

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-04 14:19

Vidra

Vragen?

Ja hoor dat kan, moet je wel 100 Mbit hebben en het liefst een Just-Link of BurnProof Burner :9~

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-05 06:44
op een 100Mbit lan werkt dit perfect hoor.. ik doe het vaak zat.. ( ik heb het wel alleen op 4 en 8 speed geprobeerd.. maar een beetje fast ethernet trekt zo 6-7MB/s dus dat loopt wel los..)
succes

Verwijderd

Topicstarter
Ok cool! Het kan dus, maar hoe???? hehehe. Ow ja, 100Mbit is aanwezig.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 22:28
Ik heb wel es met m'n Yamaha CDR400 een cd'tje gefikt via 100 Mbit netwerk.. :) Was om even te testen, maar het ging perfect.
Ik ga het binnenkort ook nog es effe met m'n Plex 12/10/32A proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok is leuk, maar hoe dan?

• CmdrKeen
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Nou i.p.v. bron C:\subdir\subdir\*.* geef je op als bron \\bronpc\sharenaam\subdir\*.*

Simpel als dat.

Als je progsel (Nero?) dat niet accepteert, type je eerst in een DOS-box dit:

net use z: \\computernaam\sharenaam

waar computernaam de naam is van de computer op het netwerk en sharenaam de naam van de share. Op die manier wijs je een driveletter toe aan de netwerkshare en kan je 'm lokaal benaderen als ware 't een harddisk. Als je netwerk snel en stabiel genoeg is, merk je er niks van.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha, sorry mijn fout. Andersom bedoel ik. Dus fikken van client naar server. De writer zit dan in de server. Het is zot ik weet het! Het is gewoon het makelijkst om te fikken zoals jullie het net begrepen, maar ik vroeg me af of het kon. Lijkt me namelijk wel cool.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

met directcd kan het dus wel gewoon.... de cd wordt dan gewoon als HDD beschouwd.... simpel sharen dus.... alleen.... de ellende is dat dat nogal wat cd-ruimte kost.... bovendien kun je op deze manier geen iso's fikken....
Ligt er dus aan wat je wil... maar kan dus wezen dat je dit ook niet bedoelt... in dat geval:
Ik ben (ook) benieuwd hoe je bijvoorbeeld een iso kan fikken over het netwerk... en dan inderdaad vanaf een pc ZONDER brander het commando geven....

• straat
  • Laatst online: 13-04 19:54
installeer dan pc-anywhere of een trojan ( >:) ) op je server...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:03
www.goldenhawk.com
download zo'n dos-fikproggie (alleen voor scsi fikkers)

en telnet naar je server :)

Dan kan je btw ook ISO's fikken als t goed is.

Zelf fik ik vanaf mn serverhd's naar mn werkstation (daar is brander) op 12x, zonder problemz.. SCSI brander en 100Mbit switch ruled :)
Server krijgt ooit nog een tapestreamer ofzo voor backup, daar is imho cd niet echt geschikt voor

Verwijderd

Topicstarter
Haha lachen! Ga ik ff proberen. Ik heb idd SCSI, maar geen hub of swith (crosslinked). Zal wel goed gaan (hoop ik :9). PC Anywhere is idd een goed idee! Uhh telnetten naar een Win98 OS? Kan dat? Geen ervaring mee namelijk :o

Tnx guys!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:03
Telnetten naar win98 kan idd niet,
maar gewoon ff een telnet proggie downen (op 2-koeien, www.tucows.com ) en dan kan dat ook

bv
http://upcnl.tucows.com/telnetserv95.html
Pagina: 1