bittorent en fatsoenlijk internet: gaat dat samen?

Pagina: 1
Acties:

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
Ik heb diverse topics doorgelezen en reply's gepost, maar heb nog geen geen goed werkend antwoord. Ik heb adsl 20+ van versatel. Ik woon in een huis met 15 mensen. Op het moment dat ik bittorent gebruik heeft de rest van het huis een brakke verbinding; ping is heel slecht, browsen gaat voor geen meter meer.

Ik upload nauwelijk en download ook nauwelijks (ongeveer 20/20 kb/s). Ik heb diverse clients geprobeerd, abc/azureus,utorrent. Maar overal blijf ik dit probleem houden. GEvolg is dat ik weinig down en upload meer.

Mijn vraag is daarom hoe los ik dit vervelende probleem op. Porten zijn goed geforward ed. Ik ben ten einde raad. De search levert wat op maar komt ovornamelijk neer op "minder uploaden", hier ligt het probleem dus niet.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-02 18:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

probeer eens om het aantal verbindingen dat je bittorrent client openhoud wat in te perken, misschien dat dat iets uithaalt?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

( kuch netlimiter) en breng je upload omlaag :+

tis lame tja ,maar kan je behoorlijk wat dataflow sparen
zodat de rest weer iets sneller kan surfen .

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Die 20KB/s uplaod zou echt niet het probleem moeten zijn op een adsl 20+ lijn. Ik weet niet wat dat voor upload heeft, maar vast meer dan mijn @home breedband lijn en daarna kan je nog fatsoenlijk op werken met meer dan 20KB/s up. En bij de meeste torrentclients en heb je daar uberhaubt entlimiter niet voor nodig. Upload limiting zit vaak gewoon ingebouwd.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 19:13

Apie!

Newer, better & confusinger

Je moet er wel rekening mee houden dat de upstream van je verbinding ook wordt gebruikt om te kunnen downloaden. De ontvangst van elke packetje dat je download moet worden bevestigd. Ik weet niet wat je maximale effectieve download is, maar ik neem aan dat je kan voorstellen dat bij 20Mbit downstream meer van je upstream vergt dan 4Mbit.

Je hebt "maar" 1Mbit upload die moet worden gedeeld met 15 mensen... Misschien kan je eens proberen om zowel je down als upload van je bittorrent client te beperken tot bijvooerbeeld 2Mbit down, en 68Kbit up (=1Mbit/15 mensen) en langzaam aan je upload verhogen totdat je merkt dat je problemen krijgt.

Ik heb zelf 4Mbit down, 1Mbit up. Ik hoef m'n verbinding niet te delen, maar heb hetzelfde probleem als ik Azureus niet cap. Daarom gebruik ik zelf de plugin Auto speed. Die heb ik ingesteld op een maximale upload van 50KB/S.

Edit:

M'n max connection per torrents: 80
M'n max connections globally: 400

[ Voor 13% gewijzigd door Apie! op 30-10-2005 15:36 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Tennisbal
Apie! schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:31:
Je moet er wel rekening mee houden dat de upstream van je verbinding ook wordt gebruikt om te kunnen downloaden. De ontvangst van elke packetje dat je download moet worden bevestigd. Ik weet niet wat je maximale effectieve download is, maar ik neem aan dat je kan voorstellen dat bij 20Mbit downstream meer van je upstream vergt dan 4Mbit.

Je hebt "maar" 1Mbit upload die moet worden gedeeld met 15 mensen... Misschien kan je eens proberen om zowel je down als upload van je bittorrent client te beperken tot bijvooerbeeld 2Mbit down, en 68Kbit up (=1Mbit/15 mensen). ...

Ik heb zelf 4Mbit down, 1Mbit up. Ik hoef m'n verbinding niet te delen, maar heb hetzelfde probleem als ik Azureus niet cap. Daarom gebruik ik zelf de plugin Auto speed. Die heb ik ingesteld op een maximale upload van 50KB/S.

Edit:

M'n max connection per torrents: 80
M'n max connections globally: 400
deze antwoorden kreeg ik ook als ik via de search zoek, maar zoals ik al aangaf down en upload ik maar met 20 kb/s (zowel up als down). en het waardeloze is dat het gewoon niks uitmaakt hoeveel ik up of down. Zodra ik het proggie opstart stort het internet in. Echt waardeloos. En connections heb ik ook al heel laag staan.

instellingen:

max number of connections: 200
max numbers of connected peers per torrent: 50
nummer op upload slotes per torrent 8

zoals je ziet dus erg laag. en netlimiter hoeft niet want ik heb 1 mbit up dus zou ongeveer 110 kb/s moeten kunnen.

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

Als ik dit lees denk ik aan de situatie van mezelf.

Had dit probleem op. Toevallig ging mn modem kapot en kreeg ik een nieuwe. Nu doet alles het goed (zelfde ISP, zelfde PC)

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• Tennisbal
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:28:
( kuch netlimiter) en breng je upload omlaag :+

tis lame tja ,maar kan je behoorlijk wat dataflow sparen
zodat de rest weer iets sneller kan surfen .
ik zit dus al laag en ik wil ook uppen (20 kb up en 20 kb down), omdat ik op besloten sites zit en het bijgehouden wordt.

• Tennisbal
DJ_Jorizzz schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:38:
Als ik dit lees denk ik aan de situatie van mezelf.

Had dit probleem op. Toevallig ging mn modem kapot en kreeg ik een nieuwe. Nu doet alles het goed (zelfde ISP, zelfde PC)
ehm, en verder niks veranderd? weird?

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Waarschijnlijk een versie geweest die niet overweg kan met veel connecties. Net zoals veel van die kant en klare routertjes er de brui aangeven bij torrents en dergelijke.

• Tennisbal
Orion84 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:45:
Waarschijnlijk een versie geweest die niet overweg kan met veel connecties. Net zoals veel van die kant en klare routertjes er de brui aangeven bij torrents en dergelijke.
heb dus de versatel router, en ander kan er helaas niet aan.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

tennisbal schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:59:
[...]

heb dus de versatel router, en ander kan er helaas niet aan.
Mja, ik doelde mer op degene die zijn modem had laten vervangen.

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 19:13

Apie!

Newer, better & confusinger

tennisbal schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:37:
[...]

deze antwoorden kreeg ik ook als ik via de search zoek, maar zoals ik al aangaf down en upload ik maar met 20 kb/s (zowel up als down). en het waardeloze is dat het gewoon niks uitmaakt hoeveel ik up of down. Zodra ik het proggie opstart stort het internet in. Echt waardeloos. En connections heb ik ook al heel laag staan.

instellingen:

max number of connections: 200
max numbers of connected peers per torrent: 50
nummer op upload slotes per torrent 8

zoals je ziet dus erg laag. en netlimiter hoeft niet want ik heb 1 mbit up dus zou ongeveer 110 kb/s moeten kunnen.
Maken die 15 anderen er dan ook gebruik van? Wie weet zit er een van hun te P2Pen... of gewoon te uppen nar een FTP ofzo :?

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• HetBiggie
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik had precies hetzelfde probleem. Zodra ik Azureus opstartte, kon ik zelf niet meer (fatsoenlijk) internetten. Ook andere computers in het netwerk waren meteen hun verbinding vrijwel kwijt. Zelfs als ik Azureus terugzette naar 5 kB/s upload (heb @Home Breedband, ul haalt makkelijk 75 kB/s), hield ik hetzelfde probleem. Bij ABC had ik het probleem niet. Had router zo ingesteld dat alleen naar mijn computer geforward werd.
Probleem was opgelost toen ik in de router de Port Range iets aanpastte. In plaats van Port Range 6881 neer te zetten koos ik voor 6881:6881 (voor Azureus). Voor ABC had ik range 6881:6999 en daar waren dus geen problemen mee. Na aanpassing van range zonder problemen weer naar volle upload, en iedereen in huis kan erbij internetten. Dus als je ook één getal als range hebt aangegeven, wellicht de moeite waard om dit te proberen.
Oh, ff ter info: Router is Aus WL-500g.

• JorisPenders
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

tennisbal schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:38:
[...]

ehm, en verder niks veranderd? weird?
Nope, had de 7401BRA en heb nu de 7904BRA van SMC.
Voor de rest gaat het allemaal wel stabieler.

Modem ging kapot toen ik nog garantie had (3 dagen nog >:)) en kreeg dus een nieuwe mee.

Al geprobeerd nieuwe firmware op je routertje te knallen?
Of probeer zoals HetBiggie zegt wat meer poorten te openen (of UPnP)

[ Voor 9% gewijzigd door JorisPenders op 30-10-2005 16:17 ]

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Heb het probleem meerdere malen gezien en de oplossing die ik altijd hanteer en tot nu toe altijd heeft gewerkt is het aantal connecties per torrent op 20 zetten (is zat, hij kiest automatisch de snelste 20) en je poorten opengooien in de range 6881-6899 (is meer dan voldoende).

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Het ligt gewoon aan het modem ja, als ik een oud modem gebruik kan ik 500 connecties met gemak aan, pak ik mijn splinternieuwe Sagem, dan gooit ie hem er al uit bij 100 connecties. 8)7

Misschien helpt idd wel een firmware update.

Goedkoop bellen via VoIP

• Tennisbal
Apie! schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:04:
[...]

Maken die 15 anderen er dan ook gebruik van? Wie weet zit er een van hun te P2Pen... of gewoon te uppen nar een FTP ofzo :?
in principe niemand, hooguit een aantal die wat nummers 1 keer per week downloaden via limewire.
net kwam een huisgenoot online en zodra ik utorrent utigooide was zijn ping weer ok. Ik heb nu geprobeerd alles op 20 te zetten, (tip van uiser hierboven) kijken of het uitmaakt.

• BeachPatroller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

BeachPatroller

Buk en suck

Als je een router hebt met QoS moet je gewoon de bittorrent porten een lage prioriteit geven.
Ik heb zelf een (goedkope) Edimax 604K met 4MBit down 1MBit up en ik heb met de nieuwste firmware nooit problemen (3.15) ik kan zelfs tegelijk met een huisgenooit Azureus draaien zonder problemen (default instellingen) hij port 6881 6882 en ik 6883 en 6884 ingesteld in Azureus en uiteraard de uPnP feature aaan.

Ik ben malle Pietje niet.

• Tennisbal
BeachPatroller schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 22:57:
Als je een router hebt met QoS moet je gewoon de bittorrent porten een lage prioriteit geven.
Ik heb zelf een (goedkope) Edimax 604K met 4MBit down 1MBit up en ik heb met de nieuwste firmware nooit problemen (3.15) ik kan zelfs tegelijk met een huisgenooit Azureus draaien zonder problemen (default instellingen) hij port 6881 6882 en ik 6883 en 6884 ingesteld in Azureus en uiteraard de uPnP feature aaan.
ik heb zo'n versatel 20 mbit router. EEn waardeloos ding want ik kan bijan niks isntellen.

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-02 12:16
Ik zou klagen bij Verstal en vragen om een nieuwe/ander modem of een firmware update. Een moderne router moet met gemak 500-1000 verbinding aankunnen, anders is het niet te doen als er meedere computers P2P software gebruiken.

Wat wel kan zijn, is dat de modem QoS/Traffic Shaping heeft. Op zich goed, maar, afhankelijk van de implementatie ervan kan dit er juist voor zorgen dat je netwerkverbinding extreem traag word, omdat elke connectie/datapacketje apart geanalyseerd moet worden om te bepalen wat voor verkeer het is. Bij veel verbinding en hoge datarates kan dat een probleem opleveren bij de wat mindere modems/routers.

• BeachPatroller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-04-2024

BeachPatroller

Buk en suck

@tennisbal wat voor router krijg je bij zo een abbonenemt? Ik mijn abbo opgezegd voor ik aangesloten was want het duurde mij veel te lang en die helpdesk |:( UPC is er hemel bij. Maar ik ben toch benieuwd wat je allemaal bij dat pakket krijgt.

Ik ben malle Pietje niet.

• Tennisbal
het is de laatste tijd helemaal huilen met de pet op. Ik bel vrijdag op m'n werk versatel wel, want dit is echt te gek. Als ik ook maar even utorrent aanzet ligt het hele netwerk plat echt verschrikkelijk irritant.

• Tennisbal
niemadn heeft zekern og een oplossing gevonden? wat ik ondertussen geprobeerd heb: abc, utorrent, azureus. niks werkt echt verschrikkelijk en de router kan ik neit veranderen omdat het zo'n versatel ding is waar je geen fuck aan kan veranderne.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025

curry684

left part of the evil twins

Dit soort problemen zitten vrijwel altijd in de router die maar een X aantal verbindingen tegelijk toestaat. Check ook eens of er DDoS protection op het ding ziet, Torrentseeding kan nog wel eens gemakkelijk door een router foutief als Distributed Denial of Service gezien worden omdat je aan de lopende band connecties vangt van heel internet.

Professionele website nodig?

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 17:22
Raar probleem, ik denk dat er meerdere mensen aan het uploaden zijn met edonkey /overnet /kazaa of wat dan ook. (misschien zonder dat ze het weten?)

Ik heb dezelfde verbinding, zelfde modem en heb gister OpenSUSE 10.0 (5 cd's) gedownload met 1.1MB/s via Bittorent en 41Kb/s upload.

Na iets meer dan een uur was de download klaar en internet liep ondertussen nog prima (dat wilt zeggen, niemand merkte dat ik op de server aan het downloaden was).

Bittorent 4.0.2 @ windows xp

Dus ik zou maar even rondkijken want als er nog ergens 2 computers met 20k uploaden heb je wel een probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door procyon op 15-11-2005 15:25 . Reden: typo ]

• Sterretje6
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem.

Mijn vriend download ook heel veel met bittorrent vnl films, en ik heb er echt verschrikkelijk veel last van. Ik kan dan nauwelijks meer normaal internetten. Soms zelfs niet wanneer ik de download uitzet. Ik heb gister 10 minuten(!) geprobeerd om op 2 sites te komen, hotmail en een vrouwenforum. Geen van beide is dat gelukt in die 10 minuten!!! |:( Kun je nagaan...en zijn download stond uit!
En wat zegt mijn vriend: Ik denk dat dat niet komt, door mijn gedownload.
Nee waarvan dan, sukkel? 7(8)7

Ik geef toe een oude pc te hebben, dus daar ligt het ook wel een beetje aan.
Gelukkig krijg ik binnenkort een betere pc _/-\o_ en ik hoop dat dit dan grotendeels voorbij is.

Samsung Galaxy Note 3

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:59
Meeste routers gaan op hun bek door de vele verbindingen die 1 torrent maakt (75+).
Perk je verbindingen per torrents in, ik heb het hier ook.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Sterretje6 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 23:03:
Ik heb hetzelfde probleem.

Mijn vriend download ook heel veel met bittorrent vnl films, en ik heb er echt verschrikkelijk veel last van. Ik kan dan nauwelijks meer normaal internetten. Soms zelfs niet wanneer ik de download uitzet. Ik heb gister 10 minuten(!) geprobeerd om op 2 sites te komen, hotmail en een vrouwenforum. Geen van beide is dat gelukt in die 10 minuten!!! |:( Kun je nagaan...en zijn download stond uit!
En wat zegt mijn vriend: Ik denk dat dat niet komt, door mijn gedownload.
Nee waarvan dan, sukkel? 7(8)7

Ik geef toe een oude pc te hebben, dus daar ligt het ook wel een beetje aan.
Gelukkig krijg ik binnenkort een betere pc _/-\o_ en ik hoop dat dit dan grotendeels voorbij is.
Nou, als het dus ook traag is als je de download uitzet, dan lijkt het er toch wel verdacht veel op dat het probleem elders ligt ;)
Al weet ik niet hoe je de download hebt uitgezet, misschien dat je een bepaalde pauze stand had waar wel veel connecties open worden gehouden, maar er niks gedownload wordt ofzo? En bovendien kan ik me voorstellen dat een router zich niet meteen na het uitschakelen van de torrent weer herstelt.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Orion84 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 23:44:
Nou, als het dus ook traag is als je de download uitzet, dan lijkt het er toch wel verdacht veel op dat het probleem elders ligt ;)
Dat hoeft helaas niet perse hoor, sommige emule clients onthouden welke peers er allemaal beschikbaar zijn, dit heeft als resultaat dat je tot zeker zo'n 3 dagen nadat je emule afgesloten hebt nog constant requests krijgt wat vertragend kan werken.
Maar voor zover ik weet zijn die mogelijkheden (wegens deze problemen dus) inmiddels bijhoorlijk ingeperkt bij de clients.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Sterretje6
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Orion84 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 23:44:
[...]

Al weet ik niet hoe je de download hebt uitgezet, misschien dat je een bepaalde pauze stand had waar wel veel connecties open worden gehouden, maar er niks gedownload wordt ofzo? En bovendien kan ik me voorstellen dat een router zich niet meteen na het uitschakelen van de torrent weer herstelt.
Ik weet zeker dat het aan de downloads ligt. Wij kennen elkaar bijna 4 jaar, ik heb ruim 2 jaar ong zijn pc en hij een nieuwe. En hij doet pas sinds een klein jaartje downloaden via bittorrents.
Pas sinds hij begonnen is, heb ik dus last van een enorm trage pc. Niet altijd wanneer hij download en ook niet altijd niet wanneer zijn download toch uitstaat. (Snappie m :+)
Die ene dag had ik er dus echt belachelijk veel last van, maar de volgende dag m weer uitgezet en toen kon ik wel redelijk normaal internetten.

Ik druk btw altijd op pauze, en dan zie ik dat alles stopt, up en download.

Enne hij download nu trouwens bij een ander. En daar maakt het echt niks uit hoeveel hij download, hij kan ze gewoon aan laten staan, en ik kan tenminste goed internetten :).

Samsung Galaxy Note 3

Pagina: 1