[Planet] Verkeerde keuze qua provider?

Pagina: 1
Acties:

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Aangezien ik over twee maanden ga verhuizen zat ik net te kijken wat de mogelijkheden zijn met mijn (net nieuwe) ADSL abonnement. Ik zat namelijk te denken aan zo'n alles-in-één pakket, ADSL, televisie en telefonie. Echter heb ik, toen ik de aanvraag voor ADSL de deur deed, nooit naar dergelijke mogelijkheden gekeken. Nu zat ik tevens te kijken bij andere providers en zie veel mogelijkheden die ik bij Planet (en ook XS4ALL) mis. Zoals:

• Tiscali: ADSL en Telefonie
• Scarlet One: ADSL, Telefonie, Digitale Televisie, Mobiel
• Wanadoo: ADSL en Telefonie
• Versatel: Digitale Televisie en ADSL

Helaas zit ik nu dus nog zeker 9 maanden vast aan Planet ADSL. Ook wanneer ik ga verhuizen omdat ik binnen de zelfde gemeente blijf en dus in een beschikbaar ADSL gebied blijf. Zijn daar nog andere mogelijkheden voor? Zodat ik bij verhuizing toch onder mijn jaarcontract uit kan?

Natuurlijk heb ik voor een jaar getekent en zal, wanneer er echt geen andere mogelijkheid is, dit jaar uitzingen. Volgende keer toch wat beter uit mijn doppen kijken qua mogelijkheden, ook al maak ik er niet direct gebruik van..

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zit zelf in een situatie dat ik helemaal blanco qua provider ben aangezien ik binnenkort op mezelf ga wonen. Eerlijk gezegt weet ik niet wat ik van de snelheid en stabiliteit van een Tiscali en Wanadoo moet vinden, ik weet wel dat XS4all en Planet wel stabiel zijn (tegen een hogere prijs, dat wel)

Dus mijn keuze gaat op dit moment nog tussen Planet en xs4all. De extra's van Telefonie zit ik in eerste instantie niet op te wachten, dat regel ik wel via KPN op de ouderwetse manier.

Om onder je jaar contract uit te komen is de enige legale manier om ergens heen te verhuizen waar deze provider geen ADSL kan leveren (als ik de berichten op GoT goed heb gelezen)

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 30-10-2005 15:25 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Sinds ruim een maand hebben we thuis tiscali + telefonie. Werkt sinds het moment van aansluiten feilloos. Geen ruis/echo op de telefoon en een constante snelheid. Met het 4096/640 haal ik vrijwel constant zo rond de 450 KB/s. Ook is het bijgeleverde zyxell modem een opluchting! Alles is eenvoudig in te stellen en ook een tweede voip-account is zo in te stellen. Zo kun je ook via voipbuster gratis bellen naar vele landen in europa! Kortom tot nu toe van harte aan te bevelen. Ook de overstap ging trouwens zonder offline periode. Ik stapte over van planet (KPN) naar tiscali (babyxl)!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Han schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:18:
Aangezien ik over twee maanden ga verhuizen zat ik net te kijken wat de mogelijkheden zijn met mijn (net nieuwe) ADSL abonnement. Ik zat namelijk te denken aan zo'n alles-in-één pakket, ADSL, televisie en telefonie. Echter heb ik, toen ik de aanvraag voor ADSL de deur deed, nooit naar dergelijke mogelijkheden gekeken. Nu zat ik tevens te kijken bij andere providers en zie veel mogelijkheden die ik bij Planet (en ook XS4ALL) mis. Zoals:
• Tiscali: ADSL en Telefonie
• Scarlet One: ADSL, Telefonie, Digitale Televisie, Mobiel
• Wanadoo: ADSL en Telefonie
• Versatel: Digitale Televisie en ADSL
Mag ik Scarlet, Wanadoo en Versatel van harte afraden als je een ISP wil hebben die netjes met mogelijke klachten en storingen omgaat? Tiscali is daar volgens mij al een heel stuk beter in en de ISP waar ik het meest vertrouwen in heb is simpelweg XS4all via het kpn netwerk. Die nieuwe providers doen allemaal wel heel leuke aanbiedingen, maar kunnen het helemaal niet realiseren zonder de kwaliteit van de diensten op peil te houden voor alle klanten.

Als je graag wil bellen en TV wil kijken in 1 pakket, dan kan je misschien nog wel het best bij Planet internet blijven. De kwaliteit van die ISP is gewoonweg heel goed, de helpdesk is vrij aardig (in elk geval niet duur en goed bereikbaar, soms wel een huisvrouw, maar over het algemeen prima) en het is een bedrijf dat in elk geval geen spookrekeningen stuurt en daar dan nog een zaak van maakt ook en die de dienst zo'n beetje altijd goed werkend heeft.

Daarnaast is kpn nu aan het testen met voice over IP, dat is voorlopig alleen nog met het speciale internet plus bellen en een selecte groep, omdat ze willen dat het goed werkt voordat ze het massaal in de markt knallen én komt kpn met IP-TV, wat voorlopig vanaf 2006 alleen via "groene" ISP's aangeboden gaat worden (Planet, Hetnet, en direct-adsl). Dat laatste kan je vergelijken met Versatel eredivisie voetbal, alleen dan met alle kanalen (hopelijk ook BBC) en met on demand herhalingen kijken via de TV en een mooie set-top box met HD recorder en een mogelijkheid om films te huren via de DSL lijn. Ik heb alleen geen idee wat de kwaliteit ervan wordt. Als ze een beetje soepele moderne compressie gebruiken (WMV9, Mpeg-4, H2.64 oid) dan is DVD kwaliteit met 3mbit / kanaal prima mogelijk en kan zelfs HDTV content met 8mbit prima doorgegeven worden, maar daar is nog niet iets van me bij bekend. Neem in elk geval geen digitenne / kpn digitale TV via de ether als je een groot beeld hebt, daar is de bandbreedte en compressie gewoon niet echt optimaal...

Je zit niet krap, ga jezelf dan ook niet potentieel frustreren met die ISP's die ik aan het begin noem (en blijf ook ver weg van speedlinq, ook een vrij onprettige partij als je ze moet bereiken). Zeg je van, ik durf de gok wel aan, dan kan je het doen, als het allemaal werkt, wat natuurlijk prima kan, dan zit je voor ene dubbeltje op de eerste rang en dat is relaxed :). Maar als er een keer problemen zijn, dan raak je gefrustreerd...

Ik zou dus lekker blijven zitten waar ik zit: adsl via planet, televisie voorlopig via kabel, bellen via kpn PSTN en tegen de tijd dat de kinderziektes uit al die producten zijn, ga je eens een triple-deal pakketje overwegen (wat bij planet dus kan tegen die tijd eventueel). Wat je nu hebt werkt namelijk prima en de nieuwe producten werken niet altijd even 100% prima en ik heb zelf lang niet zo'n inkomen als jij hebt, maar zelfs ik zou daar niet voor kiezen... Kwaliteit boven prijs

[ Voor 22% gewijzigd door JvS op 30-10-2005 17:03 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

JvS schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:57:
Ik zou dus lekker blijven zitten waar ik zit: adsl via planet, televisie voorlopig via kabel, bellen via kpn PSTN en tegen de tijd dat de kinderziektes uit al die producten zijn, ga je eens een triple-deal pakketje overwegen (wat bij planet dus kan tegen die tijd eventueel). Wat je nu hebt werkt namelijk prima en de nieuwe producten werken niet altijd even 100% prima en ik heb zelf lang niet zo'n inkomen als jij hebt, maar zelfs ik zou daar niet voor kiezen... Kwaliteit boven prijs
Goeie conclusie, daar kan ik wat mee. Ik zie veel mensen die vooral kijken naar de prijs. En ja, dan ben je aan het goede adres bij partijen als Speedlinq, Wanadoo en Tiscali.

Terwijl Planet en XS4ALL gewoon super qua kwaliteit zijn, en ja, voor kwaliteit betaal je gewoon!

Al zeg ik het zelf ben ik niet echt het type dat heel snel een helpdesk nodig heb, maar vage rekeningen zit ik niet op te wachten

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 30-10-2005 17:06 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:51
Manier om onder je planet uit te komen:
Over het algemeen als je opgeeft te verhuizen ergens naartoe dan willen ze daar "bewijs" van hebben. Als dit net zo nauwkeurig wordt geadministreerd als bij @Home, dan stuur je een kopie van het huurcontract oid op van iemand waar je bij "intrekt".

Abonnement getermineerd en jij vraagt gewoon een nieuwe aan :).

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je hebt in nederland alleen niet zoveel plekken waar je geen adsl van kpn kan krijgen, succes met dat vinden dus. Als je er echt vanaf wil, kan dat prima: gewoon overstappen naar een andere ISP, dat kan altijd. Alleen moet je dan wel je contract afkopen.

Daarnaast geef je een verhuizing niet aan planet door, maar aan kpn als verhuizing van je telefoonlijn en dan verhuist de kpn-adsl verbinding gezellig mee en wordt planet daar door kpn over geinformeerd.

En als je de verhiuzing aan kpn doorgeeft, gaat je telefoonlijn ook daadwerkelijk naar die locatie toe :P. Dus ALS je al zo'n locatie vindt, dan moet je eerst je telefoonlijn daarheen verhuizen, de dsl wordt dan beindigd en dan kan je je telefoonlijk naar de daadwerkelijke nieuwe locatie verhuizen :oi.

[ Voor 53% gewijzigd door JvS op 30-10-2005 17:15 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:51
JvS schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 17:11:
Je hebt in nederland alleen niet zoveel plekken waar je geen adsl van kpn kan krijgen, succes met dat vinden dus. Als je er echt vanaf wil, kan dat prima: gewoon overstappen naar een andere ISP, dat kan altijd. Alleen moet je dan wel je contract afkopen.

Daarnaast geef je een verhuizing niet aan planet door, maar aan kpn als verhuizing van je telefoonlijn en dan verhuist de kpn-adsl verbinding gezellig mee en wordt planet daar door kpn over geinformeerd.

En als je de verhiuzing aan kpn doorgeeft, gaat je telefoonlijn ook daadwerkelijk naar die locatie toe :P. Dus ALS je al zo'n locatie vindt, dan moet je eerst je telefoonlijn daarheen verhuizen, de dsl wordt dan beindigd en dan kan je je telefoonlijk naar de daadwerkelijke nieuwe locatie verhuizen :oi.
Heh, da's wat nauwkeuriger dan dat @home dat doet :P
Ben dus bang dat dát niet gaat werken B).
In that case, i guess you're fucked })
Pagina: 1