Radeon X800RX i.c.m. A7V8X mobo?

Pagina: 1
Acties:

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-03 23:14
Ten eerste sorry voor een nieuwe topic voor mijn vraag, maar ik weet dus niet zo heel veel van computers, helaas ;)
Om m'n verouderde videokaart (GeForce FX 5600) te upgraden ben ik dus op zoek naar een nieuwe. In verschillende fora heb ik gelezen over GeForce 6600 en 6800 en van ATI de X800 en X850. Ik heb m'n oog dus laten vallen op de Club 3D Radeon X800RX omdat deze in prijs nogal voordeliger is dan de anderen.
Enige voorwaarde voor een nieuwe videokaart is dat ie wel op m'n huidige moederbord past, een ASUS A7V8X. Als ik het goed begrijp is dit AGP8x.
Je voelt 'm al, maar zou de Club 3D Radeon X800RX op mijn moederbord kunnen? En zo nee, welke andere opties heb ik dan?

Dat zeg ik!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Voor zover ik kan achterhalen is de kaart die jij wil enkel in PCI-e vorm te krijgen. Niet in een AGP uitvoering dus. Dat gaat niet werken, je zult een andere kaart moeten kiezen. Je zou voor een 6800LE kunnen gaan. Er zijn topic op dit forum te vinden waarin wordt uitgelegd hoe je die kaart zo kunt aanpassen dat hij een stuk sneller wordt (hij zal standaard al een stuk sneller zijn dan de kaart die je nu hebt,....en niet duur!).

edit: Je zou ook nog even een maandje of 2 kunnen wachten. Ik voel aan m'n water dat de rpijzen van een AGP kaart nog een stuk zullen dalen omdat Ati en nVidia nieuwe kaarten op de markt brengen.

[ Voor 19% gewijzigd door Bram77 op 30-10-2005 15:22 ]

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-03 23:14
Bedankt voor je reactie. Het wachten is misschien wel een goed idee. Maar ik ben dus wel een leuke kaart tegengekomen nl. de GeForce 6800 Extreme. Deze is AGP en is hier en daar voor een leuke prijs te verkrijgen: http://www.alternate.nl/h...urce=highlight&pid=44807&
Iemand die weet waar ik een benchmark voor deze kaart kan vinden?

Dat zeg ik!

• Bram77
Dat is volgensmij gewoon een 6800 LE. Alles wat beter of gelijk is aan een standaard 6800 heeft GDDR3 geheugen en dan 256MB. Hij kost ook ongeveer wat een LE kost.

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:13

Dark Angel

Corvette LS Power

Bram77 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:21:
edit: Je zou ook nog even een maandje of 2 kunnen wachten. Ik voel aan m'n water dat de rpijzen van een AGP kaart nog een stuk zullen dalen omdat Ati en nVidia nieuwe kaarten op de markt brengen.
Ben je daar zo zeker van?
Ze gaan immers geen nieuwe AGP modellen meer uitbrengen maar alleen de PCI-e kaarten.
Waarom zou de prijs van de AGP kaarten dan omlaag gaan?

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

• Bram77
Niet specefiek van de AGP kaarten, maar van de 'oudere' videokaarten. Ik schreef het niet helemaal duidelijk.

[ Voor 29% gewijzigd door Bram77 op 31-10-2005 14:53 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Bram77 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:21:
grote onzin, een paar maande terug had je een 6800GT AGP voor 220 euro, zoek hem nu maar eens, onder de 300 red je het niet...

TS kan het beste een 6800NU kopen, die kost 139 euro van asus bij meen ik Informatique :)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Pagina: 1