Toon posts:

Acer Aspire recovery werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(Ik kon hier via de search niks over vinden, vandaar een nieuw topic)

Ik heb sinds ruim een jaar een Acer Aspire 2012WLCi. Gisteren besloot ik om de recovery cd's voor het eerst te gaan gebruiken om weer eens een 'schone' windows erop te kunnen zetten.

Het recovery proces verliep prima en nadat hij alle drie de cd's had gekopiëerd, vroeg hij één laatste keer om de system-cd en vervolgens werd er gevraagd ook die cd te verwijderen en de computer opnieuw te starten, zodat de installatie van windows verder kon gaan.
Daar begonnen de problemen, want toen ik mijn laptop opnieuw opstartte, kreeg ik meteen na de POST al de melding

Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
<windows-hoofdmap>\system32\hal.dll
Installeer het bovengenoemde bestand opnieuw

Naja, het opnieuw installeren van dat bestand is natuurlijk geen mogelijkheid, want ten eerste komt mn laptop niet verder dan dit scherm en ten tweede heb ik alleen recovery cd's en geen officiële windows cd bij mn laptop gekregen. Ik heb het recovery proces nogmaals doorlopen met cd's van een vriend van me (die dezelfde laptop heeft) en ook dit resulteerde na de recovery in dezelfde foutmelding (het ligt dus niet aan de cd's, bij hem werkten die recovery cd's prima)..

Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 14:41 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:07

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb weleens meer gehad dat recovery cd's niet helemaal jofel werkten. Je zou een cdtje Windows XP Home (neem aan dat dat erop staat) kunnen kopieren van iemand, en die dan installeren & activeren met de licentie die onderop je laptop staat geplakt. Moet je alleen wel zelf alle drivers en dergelijke vinden.

Hier stond een dode link.

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 14:28
Dit heb ik ook wel eens gehad, wat je misschien kunt proberen is om nog een keer die recovery cd's bij langs te gaan en dan kijken of het wel werkt, als dat niet zo is, dan zit er gewoon een fout in die cd's. En anders doen watt hierboven staat ;)

Verwijderd

Topicstarter
Aan die cd's ligt het niet, want ik heb ook de cd's van een vriend van me geleend die exact dezelfde laptop heeft. Bij hem werkten ze prima en bij mij leverden ze dezelfde foutmelding op.

Kan zoiets aan een beschadigde harde schijf liggen?