Toon posts:

Quake 4 (Crash naar desktop)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met quake 4 dat ik niet op kan lossen.
heb mn pc na 2 dagen quaken geformatteerd om m voor quake te "optimaliseren" dus alles eraf en er weer op gezet.
Als ik nu in single player een map (checkpoint/quicksave) wil laden sluit t spel spontaan af en kom ik op t bureaublad terecht, erg vaag als je t mij vraagt. Als ik new game doe kan ik de eerste map ook niet halen want als ik dan in die cabine met dat controlpanel op dat ding klik laadt t even en dan springt ie weer naar t bureaublad.
Heb toen die 81.87 drivers eraf gehaald en de 81.85 erop gezet en toen leek het opgelost, alleen is het probleem nu weer teruggekomen. Heb quake net opnieuw geinstalleerd maar hielp ook niet. Dus blijkbaar ligt t niet aan quake zelf.
Kan iemand mij plz helpen want ik vind t echt een uberspel alleen ik wil de SP ook graag kunnen spelen.

Verwijderd

Ik haal uit je post dat je de MP wel kan spelen. Is het mischien zo dat je met een getweakte config speelt speciaal voor multiplayer? ik kan me herinneren uit een Q4 config guide dat je bepaalde commands niet moest veranderen voor de single player. Is dit het geval, speel dan eens met een default config om te kijken of het daar aan ligt

Verwijderd

Ik heb ook zo iets alleen ik krijg Quake er niet eens meer op, als ie op de helft is geeft ie een fout melding en val dan gelijk terug naar het buroblad.
Op mijn andere pc werk het wel daar zit een Ati 9800 pro in, op de pc waar het niet wil werken zit een Nvidia 6600 GT.
Een maat van mijn melde net dat hij het zelfde heeft en ook hij heeft een 6600 GT van Aopen, ik heb al verschillende driver geprobeerd maar niets helpt erg raar allemaal.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:51:
Ik haal uit je post dat je de MP wel kan spelen. Is het mischien zo dat je met een getweakte config speelt speciaal voor multiplayer? ik kan me herinneren uit een Q4 config guide dat je bepaalde commands niet moest veranderen voor de single player. Is dit het geval, speel dan eens met een default config om te kijken of het daar aan ligt
Ik snap wat je bedoeld, maar het enige dat ik aan de config heb veranderd is dat ik de console makkelijker tevoorschijn krijg, en dat mn fps boven in beeld staat. Lijkt me niet dat daardoor de checkpoints niet meer laden.
Heb net ff geprobeerd een eerdere quicksave te laden en toen deed ie het ineens, ben dus maar gewoon verder gaan spelen vanaf dat punt en verder geen problemen meer gehad (elke minuut een keer quicksaven voor de zekerheid). Wel appart dat dan die checkpoint/autosave het niet doet. Ach ja ik kan iig voorlopig weer verder met SP, toch blijft t een vage bedoeling hoop dat er snel een patch komt met een oplossing, want ik merk wel dat er vele anderen zijn met problemen met quake 4.

Verwijderd

Bij mijn doet ie het ook weer nadat ik de drivers en software van mijn geluidskaart ( Creative ) heb gedeinstaleerd.
Ik heb nu alleen windows de drivers van de Creative cd laten installeren en nu werkt alles weer erg vaag.

Verwijderd

Als je een 5.1 geluidssetje hebt, werken die boxen niet lekker met die windows drivers hè?
Probeer anders eens KxProject drivers. Werken hier al tijden heel goed!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11-2025

WPN

ik heb soms ook dat quake eruit knalt
bij mij geeft ie de melding dat mn virtuele geheugen te laag is en boem

weet niet of bij jullie die melding ook opspringt, check je logfile eens of daar iets in staat

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 19:56:
Als je een 5.1 geluidssetje hebt, werken die boxen niet lekker met die windows drivers hè?
Probeer anders eens KxProject drivers. Werken hier al tijden heel goed!
Ik had de drivers en software van Creative er op staan en dat wilde dus niet, nu heb ik alleen de drivers van Creative er op staan dus zonder de software en nu werkt het wel.
Ik heb in bijde pc 1GB geheugen zitten met 2GB swapfile dus dat zal het niet geweest zijn, ik heb het 2 jaar terug ook al eens gehad met een scanner die het niet meer wilden doen als ik de software van Creative er op zetten.

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-01 13:41
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 17:13:
Ik heb ook zo iets alleen ik krijg Quake er niet eens meer op, als ie op de helft is geeft ie een fout melding en val dan gelijk terug naar het buroblad.
Op mijn andere pc werk het wel daar zit een Ati 9800 pro in, op de pc waar het niet wil werken zit een Nvidia 6600 GT.
Een maat van mijn melde net dat hij het zelfde heeft en ook hij heeft een 6600 GT van Aopen, ik heb al verschillende driver geprobeerd maar niets helpt erg raar allemaal.
Ik heb dus wel een ati 9500 pro en de game crashed wel terug naar de desktop.

World of Warcraft doet het wel goed.
Heb voor quake 4 alleen de controls verandert.
Pagina: 1