[K8V deluxe] VIA controller weg na bios upgrade

Pagina: 1
Acties:

• F-train
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-11-2025

F-train

to Coney Island

Topicstarter
De bios van m'n mobo (Asus K8V de luxe) opgehoogd naar nieuwste versie (1011) ivm met stabiliteitsprobleempjes. Na een geslaagde flash natuurlijk weer de setup gedaan. Echter: de VIA raid controller verschijnt niet meer tijdens het opstarten, en dus boot het systeem niet meer. Nu staat mij iets bij van opnieuw aanzetten in het BIOS, maar kan niet vinden waar. Het hele bios doorgewerkt, handboek erbij, gegoogled, maar kan nergens vinden waar ik de SATA controller weer aan kan zetten. Wie weet waar dit kan/hoe dit moet?

I love the smell of Jetfuel in the morning

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:57

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Bedoel je niet de Promise controller?

Volgens de handleiding zou hij in het BIOS onder Advanced -> Onboard Devices Configuration:

-OnChip SATA BOOTROM
-OnBoard Promise controller

Deze beide op 'Enabled' zetten, dan zou het moeten werken.

Zijn deze opties er niet, heb je dan wel het goede bestand erin geflashed? Probeer dan eens een oudere versie.

[ Voor 34% gewijzigd door PD2JK op 30-10-2005 19:19 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• F-train

F-train

to Coney Island

Topicstarter
Ik had inderdaad de "OnChip SATA BOOTROM" (=VIA) gevonden en op enabled gezet, evenals de Promise controller die ik ook gebruik. Maar mooi geen Bootmenuutje voor de VIA, dus geen disken. Dus maar gaan proberen, en de Promise maar even op disable gezet. En jawel, wat verschijnt: de VIA controller!
Moet dus nu kennelijk kiezen: óf de VIA raid, óf de Promise raid :( .
Ga nu maar floppy drive uit de rommelbak zoeken, want oude biossen terugzetten doet de utility niet...

[ Voor 3% gewijzigd door F-train op 30-10-2005 20:09 ]

• F-train

F-train

to Coney Island

Topicstarter
Om het af te ronden: de bios 1008 ondersteund nog twee raidcontrollers tegelijk, alle biossen daarna (t/m 1012 beta1) niet!! Dus niet upgraden als je beide controllers gebruikt.