Het volgende is het geval.
De pc heeft de laatste tijd heel veel aangestaan, en na een herstart heeft ie de geest gegeven.
Ik denk dat het een paar weken terug begonnen is, in die paar weken is het een paar keer voor gekomen dat als ik hem opstarte hij gelijk de bios in vloog.
Die even goed zetten, en dan gewoon opstarten. Geen probleem dacht ik nog( wel lastig, maar niet ernstig).
Nu start ie dus helemaal niet meer, het enige wat hij doet als ik de powerknop in druk is even aan gaan, de 5 ventilatoren beginnen te draaien( inclusief die van de voeding) de lampjes van de cd/dvd/r/rw spelers beginnen te branden, de 3 harde schijven beginnen te draaien, en dan niets.
Dan houdt ie op, dan brandt alleen het groene lampje op de voorkant van de kast nog, om die vervolgens uit te krijgen moet ik de knop 10 sec indrukken.
De opstart procedure duurt ongeveer 3 sec, en dan is het dus game over.
De monitor wordt ook niet geactiveerd.
specs.
voeding Q-TEC psu 450W Dual Fan Gold
mobo Asus A7V333
processor Amd Socket A 1700
reepjes 2x 512 mb DDR
2 hardeschijven van western digital (WD1200) 120g
en 1 maxtor van 100 g
video kaart kan ik zo niet achter komen.
ik heb de reepjes al los gehad, verplaatst en 1 voor 1 geprobeerd, en in ander slotjes gehad.
De processor heb ik los gehad en herplaatst, en het zelfde gedaan met de videokaart, andere video kaart geplaatst.
Ik heb de battarij er een uur uitgehad, voor reset.
En de voeding lijkt mij ook goed te zijn, omdat ie de juiste waardes aangeeft.
Helaas heeft niets mogen helpen, hij blijft de zelfde prestaties leveren.
Is het mobo overleden, of de processor?
Vr Gr R. de Jong.
De pc heeft de laatste tijd heel veel aangestaan, en na een herstart heeft ie de geest gegeven.
Ik denk dat het een paar weken terug begonnen is, in die paar weken is het een paar keer voor gekomen dat als ik hem opstarte hij gelijk de bios in vloog.
Die even goed zetten, en dan gewoon opstarten. Geen probleem dacht ik nog( wel lastig, maar niet ernstig).
Nu start ie dus helemaal niet meer, het enige wat hij doet als ik de powerknop in druk is even aan gaan, de 5 ventilatoren beginnen te draaien( inclusief die van de voeding) de lampjes van de cd/dvd/r/rw spelers beginnen te branden, de 3 harde schijven beginnen te draaien, en dan niets.
Dan houdt ie op, dan brandt alleen het groene lampje op de voorkant van de kast nog, om die vervolgens uit te krijgen moet ik de knop 10 sec indrukken.
De opstart procedure duurt ongeveer 3 sec, en dan is het dus game over.
De monitor wordt ook niet geactiveerd.
specs.
voeding Q-TEC psu 450W Dual Fan Gold
mobo Asus A7V333
processor Amd Socket A 1700
reepjes 2x 512 mb DDR
2 hardeschijven van western digital (WD1200) 120g
en 1 maxtor van 100 g
video kaart kan ik zo niet achter komen.
ik heb de reepjes al los gehad, verplaatst en 1 voor 1 geprobeerd, en in ander slotjes gehad.
De processor heb ik los gehad en herplaatst, en het zelfde gedaan met de videokaart, andere video kaart geplaatst.
Ik heb de battarij er een uur uitgehad, voor reset.
En de voeding lijkt mij ook goed te zijn, omdat ie de juiste waardes aangeeft.
Helaas heeft niets mogen helpen, hij blijft de zelfde prestaties leveren.
Is het mobo overleden, of de processor?
Vr Gr R. de Jong.