Toon posts:

radeons & tvout niet werkbare combinatie??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
alright,

frustratie alom natuurlijk.. voor je begint; ja ik heb gezocht en nee ik ben niet de enige:

probleem tv out radeon
kleuren niet goed op m'n TV (radeon 9700pro)
Probleem Tv-out Radeon 9800 Pro 128mb
radeon 9800 pro, dark tv-out picture
[TV-OUT] Radeon 9800 PRO - TV-Out kapot?
hercules radeon 9000 tv-out werkt niet!!!

had een asus radeon 9600se een tijdje ok in kleur aan de tv hangen. na wat kabels verwisseld te hebben zwaar over saturated beeld.. met oorspronkelijke kabels (en oude setup) precies hetzelfde resultaat.. dacht dus dat ik hem opgeblazen had, want alles was verder hetzelfde gebleven.

nieuwe kaart gehaald vandaag asus radeon9600pro aangesloten deed het ok, paar uurtjes happy op een blauw scherm gestaan.. toen even een videootje kijken en relaxen voor het eerst sinds lange tijd.. niet helemaal tevreden met het beeld aangezien er balken doorheen lopen, dus denk misschien zit de kable niet helemaal goed.. druk hem even heel zachtjes aan en geen signaal meer (blauw scherm van mijn tv)

heb een sony tv, 2 video in (1 aan de voorkant, rood, wit, geel) en 1 aan de achterkand (rood, wit, geel).

gebruikte (in werkende vorm) een [7 pins --> composiet geel kabel] echter vervang deze nu met een identieke kabel en het werkt niet meer. Krijg een crisp clear zwart/wit beeld als ik een [4 pins plug --> composiet geel] aanhang, echter als ik er een [4 pins kabel in plaats van plug --> composiet geel] aanhang werkt het niet??

enig idee wat dit is? belangrijker nog, hoe dit te voorkomen.. ben ieder weekend in de pc winkel om iets te laten vervangen of nieuwe kabels te kopen en het is super irritant.. volgens mij is het niet een uniek verhaal als ik alle posts zie, echter geen reactie of antwoord tot nog toe..

moeten we een verdict uitspreken radeons te mijden als je tv out wil hebben?

Had vroeger een mooie matrox g550, deed het altijd perfect.. woon helaas nu in thailand waar ze geen matroxjes verkopen :'(

Iemand een idee waar het aan ligt?
- is het stroom/spanning die de kaart stuk maakt?
- is het de tv die het doet?
- is radeon gewoon k*t?