Toon posts:

Stroming

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
GoT is een aardige community,

maar er zijn hogere doelen dan community's, zoals stromingen.

je hebt tweakers, maar 'het tweakisme' klinkt niet zo brilliant.

waar kun je 'tweaken' het best mee vergelijken: omvormen, vervormen

omvormisme.. (neh..) vervormisme.. (nah..) ah wat dacht je van 'het deformisme'

mensen die tot deze stroming behoren zullen dan gerekend worden tot de gedeformeerden,
deformisten: tweakers, het verbeteren (vervormen) van de gedachtegang, de maatschappij en het sociale aspect.

Laat het me horen als je hier begrip voor hebt.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik snap niet echt wat je bedoelt? Tweaken als religie oid?

GoT is meer dan een community van mensen die dingen omvormt/verbouwen... d'r wordt ook heel veel gecreëerd(Fotografie, devschuur etc)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Topicstarter
neej geen religie, maar een ideologische stroming.

GoT is wel een community.. maar idd er wordt meer gedaan dan omvormen en verbouwen..

Verwijderd

Een ideologie van Tweakers? Dat lijkt me nogal lastig, omdat er hier pak 'em beet 100.000 mensen geregistreerd zijn (meer, maar goed), die allemaal andere ideeën hebben, andere opvattingen en andere meningen. Een eenduidige ideologie lijkt me onmogelijk om vast te stellen...

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08-2025

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Rey Nemaattori schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 13:22:
Ik snap niet echt wat je bedoelt? Tweaken als religie oid?

GoT is meer dan een community van mensen die dingen omvormt/verbouwen... d'r wordt ook heel veel gecreëerd(Fotografie, devschuur etc)
En we hebben Femme als voorganger! :) :*)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Verwijderd

Topicstarter
Lastig idd, maar de mens heeft al zwaardere obstakels overwonnen..

Het gaat trouwens om een meerduidige ideologie.

Een stroming van mensen met verschillende ideeen en opvattingen die men met elkaar bespreekt.
Maar we hebben ook dingen gemeen, ons streven naar vooruitgang (tweaken) een belangrijk aspect dat ons ten allen tijde bij elkaar houdt.

Een streven naar een hoog wederzijds respect die ongekend is.

Maar waarom niet, t zou moeilijk zijn en het zal nooit perfect kunnen zijn, maar daarom kunnen we nog wel streven naar perfectie.

Verwijderd

Topicstarter
leg eens uit, wie is die Femme?

EDIT: oeps dubbelpost (ah kan niet verwijderen |:( )

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 14:02 ]

Verwijderd

webfreakz.nl schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 13:53:
[...]

Idd, Femme is de oppertweaker. B)
http://www.tweakers.net/plan/crew/1

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 14:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Femme als jongensnaam?

die heb k nog nooit gehoord.

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
[...]

Het Femminisme _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 14:04:
Femme als jongensnaam?

die heb k nog nooit gehoord.
Laat ik allereerst maar een verklaring afleggen voor m'n naam, anders word ik weer ten onrechte uitgemaakt voor een frieslander of een persoon van een andere geslacht. De naam is inderdaad afkomstig uit Friesland (mannelijke vorm van 'Femke'), maar ik ben zelf toch echt 95% Achterhoeker (die ontbrekende 5% zit 'm in het feit dat ik geen Graafschap aanhanger ben, zelfs niet anti-Twente). Het voordeel van zo'n gekke naam is dat ik nog nooit een levend duplicaat ben tegengekomen. Erger is dat ik sinds enkele maanden op de hoogte van de diepzinnige betekenis van mijn eigen naam, namelijk "beroemde beschermer". Ik heb nog niet besloten of ik gevolg ga geven aan deze roeping.

Verwijderd

Topicstarter
Ok is dat ook weer opgehelderd.

is die Femme ook een forummer?

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-12-2025
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 14:19:
Ok is dat ook weer opgehelderd.

is die Femme ook een forummer?
Jazeker

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

[...]

De grote roerganger :9~

* Borromini buigt zijn hoofd in ontzag

Ik volg de TS niet in zijn redenering - hier komen mensen om raad vragen, raad geven, kennis opdoen, kletsen, kwijlen, ... (huiskamersletjes anyone?)

Een community heeft meestal een gemeenschappelijke bindende interesse, maar tweakers heeft niets heiligs voor mij hoor O-)
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 14:00:
Een streven naar een hoog wederzijds respect die ongekend is.
Ahem. Jij bent nog geen flames tegengekomen zeker?

[ Voor 20% gewijzigd door Borromini op 30-10-2005 14:24 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Het is ook geheel vrijblijvend,

je kunt ervoor kiezen om bij de stroming te komen,
net zoals je ervoor kunt kiezen om er uit te gaan..
Ahem. Jij bent nog geen flames tegengekomen zeker
jawel, k heb t zelf weleens gedaan, op andere fora.

maar doet dat er toe, (de wereld is slecht, dus zullen we maar niet proberen om er iets goeds van te maken?)

Toegeven is zoiets zwaks, progressie, streven naar verbetering!

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 14:28 ]

• Edwin van Cleef
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 14:24:
Het is ook geheel vrijblijvend,

je kunt ervoor kiezen om bij de stroming te komen,
net zoals je ervoor kunt kiezen om er uit te gaan..

[...]

jawel, k heb t zelf weleens gedaan, op andere fora.

maar doet dat er toe, (de wereld is slecht, dus zullen we maar niet proberen om er iets goeds van te maken?)

Toegeven is zoiets zwaks, progressie, streven naar verbetering!
Ik zie GoT niet als een bepaalde stroming.
Hier word normaliter gediscusieerd over diverse onderwerpen met als grondslag de hedendaagse computertechniek een aanverwante zaken.
Dat wij hier de zelfde interesses delen hoeft nog niet te betekenen dat het gaat om een bepaalde stroming mensen.
De mensen die hier komen hebben allemaal hun eigen interesses en deze zijn nogal breed in de zin des woords.

Ik verdiep mezelf meer in de techniek van computers en en netwerken zodra er een os op draait is voor mij de lol eraf want ik houdt meer van sleutelen.

Er zijn mensen die zich meer verdiepen in het programmeren in een bepaalde programmeertaal voor welke ik ontzettend veel ontzag heb want ik heb de kennis (het inzicht) er niet voor om iets moois in elkaar te zetten en bijvoorbeeld online te zetten als een goede homepage of iets dergelijks.

Ook zijn er mensen die zich bezighouden met puur en alleen spellen en hierover hele topics volschrijven en tips geven waar anderen weer wat aan hebben.

Er zijn hier mensen die zich bezighouden met fotografie en welke soms prachtige plaatjes online zetten en hun ervaringen en technieken delen met andere mensen die hiervoor hun interesse hebben.

Verder zijn hier mensen die zich bezighouden met hun audio en videoapparatuur en een eigen bioscoop creeeren thuis.

Dit is maar een kleine opsomming van wat er hier te vinden is.
Jij zal het mischien zien als apparte stromingen
Ik zie deze mensen meer als techfreaks op hun eigen interessevlak wat je niet als een bepaalde stroming kan zien.

Toegeven is zwak :?
Wanneer je fout zit en anderen je er op wijzen vind ik het juist heel erg sterk dat je dan ook durft toe te geven dat je fout zat.
Wanneer je dat niet doet is het in mijn ogen meer iets als eigenwijzigheid van de persoon in kwestie.

[ Voor 7% gewijzigd door Edwin van Cleef op 30-10-2005 14:39 ]

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Topicstarter
GoT is ook geen stroming,

de stroming waar ik over spreek is ook universeel en dus niet alleen bedoelt voor tweakers,
iedereen is welkom.
Respect is heel belangrijk.

en met 'toegeven is zwak' bedoel ik dat het zwak is om toe te geven aan beperkingen in de maatschappij e.d.

je snapt toch ook wel dat ik niet bedoelde 'fouten toegeven is zwak'.. :/

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 15:04 ]

• Edwin van Cleef
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:03:
GoT is ook geen stroming,

de stroming waar ik over spreek is ook universeel en dus niet alleen bedoelt voor tweakers,
iedereen is welkom.
Respect is heel belangrijk.

en met 'toegeven is zwak' bedoel ik dat het zwak is om toe te geven aan beperkingen in de maatschappij e.d.

je snapt toch ook wel dat ik niet bedoelde 'fouten toegeven is zwak'.. :/
Als je het zwak vind om toe te geven aan de beperkingen van de maatschappij betekend dat in mijn ogen dat je je niet aan de regels houd.
Hoe moet ik dat zien?
Je mag 120km/p rijden en je rijdt 140.
In mijn ogen zou ik het terecht vinden dat je hiervoor een bekeuring krijgt.
Maar dat neemt niet weg dat het ieders eigen beslissing is om dit te doen.

Hier op het forum geldt net als op andere fora dat er regels zijn.
Deze regels zijn in bepaalde mate een beperking welke positief bedoeld zijn om het forum 'netjes' te houden.
Zie jij dan als een zwakte om aan deze beperkingen toe te geven?

Ik ben reuze benieuwd wat jij ziet als beperking zou je dat eens nader toe kunnen lichten?

computer voor alle werkzaamheden

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Nofi, TS, maar ik vind dit wel redelijk vergezocht. Mooi dat je met ideeën als verdraagzaamheid en respect bezig bent, maar survival of the fittest is nog altijd waar het om draait :). Op GoT, buiten op straat, in de maatschappij. Het is de persoon met de beste capaciteiten of connecties, of die zichzelf het best weet te verkopen, die de job krijgt.
Het is diegene met de meeste kennis die gelijk krijgt als er een discussie woedt op GoT (voor zover het een discussie is die onder de exacte wetenschappen valt hé). Enzovoort. Enzovoort.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Je probeert me onderuit te halen door het vragen om concrete voorbeelden.

maar ik heb helemaal niet gezegd dat ik op het moment beperkingen zie :)

ik vind onze maatschappij wel mooi zoals ie is.

ok maar als je het dan over beperkingen wilt hebben, ok.

de verzorgingsstaat heeft heel veel moeite om overreind te blijven.. moeten we daar aan toe geven?

Nee, zeg ik je, niet toegeven aan.. we moeten ons best doen om de verzorgingsstaat staande te houden! We willen toch graag in een fijne samenleving wonen? dat kan alleen bereikt worden door het voor de mensen die er deel van uit maken fijn te maken.

verder zullen er zat beperkingen te vinden zijn, en dat is juist één van de onderwerpen die centraal staat bij het deformisme (welke beperkingen zijn er?)
mensen mogen hun mening geven, discussieren en komen zo tot (een) bepaalde conclusie(s)
als je je bewust bent van beperkingen en zwaktes dan kun je daarop inspelen.

(Zelf)bewustheid is een goed iets.
Hier op het forum geldt net als op andere fora dat er regels zijn.
Deze regels zijn in bepaalde mate een beperking welke positief bedoeld zijn om het forum 'netjes' te houden.
Zie jij dan als een zwakte om aan deze beperkingen toe te geven?
regels zijn beperkingen van de rechten van het individu, maar voor het algemeen belang is het juist beter... Meer orde, minder chaos, een fijnere omgeving voor iedereen.
Nofi, TS, maar ik vind dit wel redelijk vergezocht. Mooi dat je met ideeën als verdraagzaamheid en respect bezig bent, maar survival of the fittest is nog altijd waar het om draait . Op GoT, buiten op straat, in de maatschappij. Het is de persoon met de beste capaciteiten of connecties, of die zichzelf het best weet te verkopen, die de job krijgt.
Het is diegene met de meeste kennis die gelijk krijgt als er een discussie woedt op GoT (voor zover het een discussie is die onder de exacte wetenschappen valt hé). Enzovoort. Enzovoort.
survival of the fittest zeg je ha! alsof je hier nog van survival kunt spreken.. dit is geen survival meer maar een streven naar meer en meer! en dat streven is ook niet verkeerd, maar t is wijs om te streven voor het algemeen belang en niet alleen voor jezelf.
De besten zullen altijd voordeel hebben, en dat hoort ook wel. hopelijk gebruiken ze hun talent zodat niet alleen zij, maar ook anderen er beter van worden.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 15:41 ]

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:30:
Je probeert me onderuit te halen door het vragen om concrete voorbeelden.
Het fundament van moderne wetenschap is dat je voorbeelden zoekt die je stellingen/theorieën ontkrachten ;). Vat het niet persoonlijk op - dit is gewoon een kritische kijk. Jij poneert een stelling, verwacht je dan ook aan mensen die die in vraag stellen.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 13:16:
Laat het me horen als je hier begrip voor hebt.
Ik heb er geen begrip voor. Het is me volstrekt onduidelijk waar je het over wilt hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Confusion op 30-10-2005 22:52 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.