Je probeert me onderuit te halen door het vragen om concrete voorbeelden.
maar ik heb helemaal niet gezegd dat ik op het moment beperkingen zie
ik vind onze maatschappij wel mooi zoals ie is.
ok maar als je het dan over beperkingen wilt hebben, ok.
de verzorgingsstaat heeft heel veel moeite om overreind te blijven.. moeten we daar aan toe geven?
Nee, zeg ik je, niet toegeven aan.. we moeten ons best doen om de verzorgingsstaat staande te houden! We willen toch graag in een fijne samenleving wonen? dat kan alleen bereikt worden door het voor de mensen die er deel van uit maken fijn te maken.
verder zullen er zat beperkingen te vinden zijn, en dat is juist één van de onderwerpen die centraal staat bij het deformisme (welke beperkingen zijn er?)
mensen mogen hun mening geven, discussieren en komen zo tot (een) bepaalde conclusie(s)
als je je bewust bent van beperkingen en zwaktes dan kun je daarop inspelen.
(Zelf)bewustheid is een goed iets.
Hier op het forum geldt net als op andere fora dat er regels zijn.
Deze regels zijn in bepaalde mate een beperking welke positief bedoeld zijn om het forum 'netjes' te houden.
Zie jij dan als een zwakte om aan deze beperkingen toe te geven?
regels zijn beperkingen van de rechten van het individu, maar voor het algemeen belang is het juist beter... Meer orde, minder chaos, een fijnere omgeving voor iedereen.
Nofi, TS, maar ik vind dit wel redelijk vergezocht. Mooi dat je met ideeën als verdraagzaamheid en respect bezig bent, maar survival of the fittest is nog altijd waar het om draait . Op GoT, buiten op straat, in de maatschappij. Het is de persoon met de beste capaciteiten of connecties, of die zichzelf het best weet te verkopen, die de job krijgt.
Het is diegene met de meeste kennis die gelijk krijgt als er een discussie woedt op GoT (voor zover het een discussie is die onder de exacte wetenschappen valt hé). Enzovoort. Enzovoort.
survival of the fittest zeg je ha! alsof je hier nog van survival kunt spreken.. dit is geen survival meer maar een streven naar meer en meer! en dat streven is ook niet verkeerd, maar t is wijs om te streven voor het algemeen belang en niet alleen voor jezelf.
De besten zullen altijd voordeel hebben, en dat hoort ook wel. hopelijk gebruiken ze hun talent zodat niet alleen zij, maar ook anderen er beter van worden.
[
Voor 47% gewijzigd door
Verwijderd op 30-10-2005 15:41
]