[MSI K8N Neo]Bios flash en geheugen staat vreemd

Pagina: 1
Acties:

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-05 16:40

MrDrako

nep ict'er

Topicstarter
Ik heb de faq gelezen, google doorgelezen, maar nergens staat wat ik zoek, dus ik hoop hier mijn antwoord te kunnen vinden.

Ik heb gister mijn MSI K8N Neo platinum's bios geflashed, ik had 1.7, nu is ie 1.9.
Ik start op, verschillen zijn onder andere dat het kleine logo in de bovenhoek weg is (kan deze ook niet in/uitschakelen) en deze is vervangen door het Energy Star logo, Hij geeft aan dat hij 1 cpu heeft gedetect(ja duh het is een single proc bord). En m'n geheugen is compleet anders ingesteld.

Waar het eerst op 200 mhz stond ingesteld, stond ie nu op 133, cas latency's waren:
2-3-2-5 en nu zijn ze 2,5-3-3-6, en welke T setting weet ik niet, maar nu staat er dikgedrukt 1T.

Ik heb het geheugen ondertussen weer op 200 mhz gezet, alleen vroeg ik mij af of ik zomaar die timings terug kan zetten, en of ik hier uberhaupt iets van merk.

Specs:
Amd Athlon 64 3400
MSI K8n Neo Platinum
Corsair Twinx LLPRO pc3200 (2x512mb)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Je kan iig proberen ze terug te zetten. Als ie dan niet boot, zal ie uitvallen en de standaardgeheugensettings laden. Maar het zou moeten werken. Echt veel verschil zul je niet merken, maar hoe strakker hoe sneller, dus erop achteruit gaan zul je iig niet.

Verwijderd

Dat gaat niet lukken hoor.
Zoals je kan lezen in mijn (gesloten) topics (dus toch niet zo goed gezocht :P), heeft MSI de 'Command Rate'-optie uit 1.8 en 1.9 gesloopt; nu default hij naar 1T wat zal leiden tot crashes als je 2 reepjes draait op 200Mhz.

Mijn advies: terug naar een oudere versie.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 13:31 ]

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

Topicstarter
Ik heb jouw topics gelezen hoor RaptorRaider, maar alleen je eerste topic die gesloten is lijkt op mijn probleem, je 2de topic gaat al over het bord dat dood is?

En ik heb geen crashes gehad hoor, m'n geheugen draait nu netjes op 200 mhz 1T, zoals ik zei
Corsair Twinx LLPRO pc3200 (2x512mb), en nog geen enkele crash gehad. Toch al wel lekker op gegamed dus het lijkt gewoon goed te gaan.

Ter verduidelijking van mijn topicstart:
Omdat het bij RaptorRaider dus zo fout is gegaan, vroeg ik me af: is het veilig om nog verder het geheugen te gaan tweaken, want een dood bord kan ik niet gebruiken..

Verwijderd

MrDrako schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 17:13:
En ik heb geen crashes gehad hoor, m'n geheugen draait nu netjes op 200 mhz 1T, zoals ik zei
Corsair Twinx LLPRO pc3200 (2x512mb), en nog geen enkele crash gehad.
Maf. AFAIK hoort dit helemaal niet te kunnen.
Zou MSI (net zoals onlangs DFI) de 'Command Rate'-functie zwaar getweakt hebben?
MrDrako schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 17:13:
Omdat het bij RaptorRaider dus zo fout is gegaan, vroeg ik me af: is het veilig om nog verder het geheugen te gaan tweaken, want een dood bord kan ik niet gebruiken..
Inmiddels werkt het bord weer (gehotflashed met het bord van een vriend), maar dat kan ik helaas niet meer vermelden in dat topic.
Echter was 1.9 de reden dat m'n PC crashte; de blijkbaar mislukte flash was de reden dat het bord 'dood' ging en dus zou ik als alles lekker stabiel draait gewoon die timings tweaken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 18:15 . Reden: typo ]

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
bij mij draait mijn msi k8n neo 2 platinum ook op 200mhz dual channel 1T timing
niks ingesteld was gewoon zo

Verwijderd

IRCfreAk schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:57:
bij mij draait mijn msi k8n neo 2 platinum ook op 200mhz dual channel 1T timing
niks ingesteld was gewoon zo
Daar schieten we dus echt helemaal niets mee op. :P

De TS heeft het over een K8N Neo Platinum (S754), jij over een K8N Neo2 Platinum (S939); 2 reepjes in 1T is normaal voor socket 939.

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

Topicstarter
Ik heb nu de timings staan op (zoals je in de post even ziet langskomen:)2-3-5-2,
dus neem aan dat de volgorde normaal gesproken 2-3-2-5 is.
Vind het persoonlijk geen slechte verandering :)
Pc draait stabiel, na film kijken, uurtje gamen, nergens last van :)

Lag dan misschien bij jou aan je geheugen ofzo RaptorRaider?

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:05:
[...]

Daar schieten we dus echt helemaal niets mee op. :P

De TS heeft het over een K8N Neo Platinum (S754), jij over een K8N Neo2 Platinum (S939); 2 reepjes in 1T is normaal voor socket 939.
bleh mijn schuld sorry

Verwijderd

MrDrako schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 17:25:Lag dan misschien bij jou aan je geheugen ofzo RaptorRaider?
Ik betwijfel het. Ik denk dat het eerder ligt aan jouw geheugen. :P

Googlend en ook op GoT (bijvoorbeeld hier) zie ik mensen met soortgelijke problemen als ik.
Pagina: 1