Toon posts:

beeldscherm detectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een pov geforce 4 ti4200 met een dvi een vga en een tv-out uitgang, mijn standaard beelscherm hangt gewoon aan de vga uitgang, dit werkt goed.

als ik nu een 2e beeldscherm pak en die via een converter op de dvi aansluiting aansluit en ik laat hem beelschermen detecteren detecteerd hij het beelscherm netjes, ook een tv wordt netjes ge detecteerd

alleen nu heb ik een beamer erbij die ik ook graag wil aansluiten, dit wil dus niet aangezien hij niet gedetecteerd wil worden niet over de dvi en ook niet over de vga, als ik eerst mijn beelscherm aan de poort hang en dan in windows de kabel van de beamer eraan hang doet hij het perfect. Maar dan zou ik dus elke keer kabels moeten wisselen.

is er ook een manier om de videokaart zo in te stellen dat de dvi uitgang standaard aan staat zodat hij gewoon altijd signaal geeft.

het probleem is denk ik dat tussen de beamer een zelfgemaakte kabel zit ( 10 meter lang ofzo) deze kabel doet het wel maar mischien geeft hij niet het signaal door om hem te detecteren.

is hier ook een simpele oplossing voor, mijn beamer aan de tv-out hangen vind ik niet zon goed idee omdat de kwaliteit daarvan veel minder is

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Je zou gewoon de standaardmonitor-driver kunnen gebruiken als monitor.

Maar werkt de beamer met een korte kabel wel of dat ook niet?

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
de beamer werkt met lange kabel ook wel alleen als daarvoor er een andere monitor aan heeft gezeten

maar waar moet ik die standaard driver op installeren als er niets wordt gedetecteerd, hij ziet helemaal niets nlm

als de pc nlm niet opstart met een beeldscherm aan de dvi wordt ie standaard uitgeschakeld aanzetten kan dus door hem een ander beelscherm te laten detecteren maar hij moet gewoon altijd aanstaan zegmaar

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Een ander scherm wordt dus, even voor de duidelijkheid, wel direct herkend als die aan de lange kabel hangt?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:48
Of wordt de beamer wel herkent als je er een gekochte (korte) kabel aanhangt?

Verwijderd

Topicstarter
de beamer wordt ook niet herkend aan de korte kabel, en een beeldscherm kan ik niet aan die kabel hangen omdat het een male --> male kabel is

mgoed het korte kabeltje is ook zelf gemaakt, dus, en ik heb verder gee male --> male kabel

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 13:53 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:48
Maar VGA gaat wel altijd aan, right? Als je nou je standaard scherm door het verloopje aan de DVI hangt en de beamer aan de VGA, dan is het toch opgelost?

Verwijderd

Topicstarter
ook al bedacht, maar vga gaat ook niet altijd aan, vga gaat denk ik alleen altijd aan als er niks aan de dvi hangt maar zodra er iets aan dvi hangt wordt vga uitgezet denk ik

wordt er ook niet makkelijker op

het leek zo makkelijk mooi 2 verschillende resoluties draaien, geen instellingen enzo veranderen als ik een filmpje wil kijken. ziet er weer naar uit dat ik vast zit aan zon stom kastje om van scherm te wisselen

zijn er ook niet een aantal pootjes op de stekker ofzow zodat ik hem een beeldscherm kan laten herkennen, aangezien het beeldscherm zelfs gedetecteerd wordt als ik alle stekkers uit het stopcontact haal, dus het beeldscherm kan geen actief signaal naar de pc sturen

Verwijderd

Topicstarter
nou het is opgelost

voor de geinterreseerden

ik ben aan de slag gegaan met een multimeter een oude pc en een paar potmeters om te kijken hoe een beeldscherm gedetecteerd wordt, wat blijkt als er een bepaalde weestand is tussen 0 en de fase van alle 3 de signaal kabels (rood geel en blauw) dan ziet de pc een beelscherm. dit verklaart dus ook waarom een scherm gedetecteerd kan worden als er geen spanning op staat. Zodra de weestand van 1 van de kleuren te groot wordt (of oneindig) dan ziet de pc geen scherm mee

ik heb dus de kabels open geschroeft en wat blijkt ze waren bijde een beetje klungelig gesoldeerd. daardoor stond er veel spanning op de aders en daardoor zijn ze waarschijnlijk tijdens het gebruik een keer los geschoten. ik heb ze dus weer vast gesoldeerd, en de beamer wordt perfect herkent

ik had het achteraf ook wel kunnen zien omdat er een kleur miste in het beeld, maar ik had er nog niet aandachtig genoeg naar gekeken

het probleem is dus opgelost deze mag dicht

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 15:29 ]

Pagina: 1