Kheb een gewoon formuliertje aangemaakt waar een getal naar een database moet worden weggeshreven.
Heb een access database aangemaakt (data.mdb) en daar iedereen alle rechten opgegeven, nu heb ik dit als code staan voor ASP:
Hij geeft de fout:
Ik heb bij ("' & intgetal & "') de quotering al zeer vel aangepast, heb alle mogelijk combinaties met ' en " geprobeerd. Overal geeft hij dezelfde fout en bij ' alleen geeft hij fout dat gegevenstype niet overeenkomt maar dat komt denk ik omdat ' alleen voor een string is? In mijn databank is het veldje numeriek.
Heb een access database aangemaakt (data.mdb) en daar iedereen alle rechten opgegeven, nu heb ik dit als code staan voor ASP:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| dim intgetal
intgetal =cstr(request.form("getal"))
Set cnverbinding = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
strverbindingsstring="DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("data.mdb")
cnverbinding.Open strverbindingsstring
set rstuser = cnverbinding.execute("SELECT * FROM tbldata")
SQL="INSERT INTO tbldata(getal) VALUES("' & intgetal & '")"
set rstuser2 = cnverbinding.execute (SQL) |
Hij geeft de fout:
code:
1
| De instructie INSERT bevat een syntaxisfout. |
Ik heb bij ("' & intgetal & "') de quotering al zeer vel aangepast, heb alle mogelijk combinaties met ' en " geprobeerd. Overal geeft hij dezelfde fout en bij ' alleen geeft hij fout dat gegevenstype niet overeenkomt maar dat komt denk ik omdat ' alleen voor een string is? In mijn databank is het veldje numeriek.