Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Vraagje over Shopsurvey

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte heer/mevrouw,

Het spijt me als ik dit niet juist plaats, maar zou anders echt niet weten waar ik anders mijn vraag moet stellen...

Ik zie meerdere Webshops in de Shopsurvey die ongelofelijk slecht presteren of gewoonweg niet leveren aan klanten.
Waarom "boycotten" jullie deze zaken niet door ze uit de shopsurvey te halen?
Ik heb zelf namelijk per ongeluk bij een van desbetreffende winkels besteld en nooit wat geleverd gekregen. Als ik de Shopsurvey eerder had gelezen had mij dit bespaard kunnen blijven.
Vind de Shopsurvey in principe een zeer goede zaak, maar vind het raar dat zelfs extreem slechte zaken (oplichters) bij jullie in de Pricewatch staan.

Graag een reactie van u.

Met vriendelijke groet,

P Klerk

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Schopje naar BZ

LA --> BZ

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-10 11:49
Iedereen is zelf verantwoordelijk voor het kiezen van zijn of haar webshop.

Ook zijn er natuurlijk altijd meer mensen die een negatief verhaal posten (omdat die boos zijn) dan mensen die tevreden waren.

Maar als er veel negatieve reacties zijn zou ik daar niet bestellen.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:59

Nakebod

Nope.

Juist door dit soort winkels in de survey te houden kan je problemen voorkomen.
Als de winkel niet in de SS staat, hoe kan je dan ooit te weten komen dat het een "oplichter"/slechte winkel is?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Ik neem aan dat Tweakers.net zelf geen uitspraken wil doen als ze niet zelf kunnen vaststellen hoe het precies zit. En daar is nou die ShopSurvey voor. Gebruikers kunnen er hun mening kwijt, zonder dat T.net er zelf iets over hoeft te zeggen. Als jij er dan vervolgens niet naar kijkt, is dat je eigen verantwoordelijkheid. Het zou nogal naief zijn om te denken: "De shop komt ook voor in de Pricewatch, dan zal het wel goed zijn."

/me geeft Nakebod een +1 (inzichtvol)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 12:56 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
De Shop Survey is bedoeld om gebruikers hun onderbouwde mening te laten geven over shops. De bezoekers kunnen vervolgens hun eigen conclusies trekken op basis van de beschreven ervaringen. Zelfs bij extreem slecht presterende shops kunnen gebruikers namelijk wel willen bestellen omdat ze bijvoorbeeld het product daar erg goedkoop kunnen krijgen of omdat ze een en ander kunnen ophalen. Zowel de Shop Survey als de Pricewatch zijn in het leven geroepen om gebruikers de mogelijkheid te geven zelf te kiezen. Vanzelfsprekend gaan wij dan dus niet optreden als een shop gewoon slecht presteert; in het geval van echte oplichters et cetera gaan wij natuurlijk wel over tot verwijdering.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel ook eigenlijk de webshop uit de pricewatch halen.
Ik mag hier denk ik geen naam noemen van de betreffende webshop, maar dit zijn echt oplichters.
Vele anderen hebben nooit iets geleverd gekregen.
Dit gaat toch wel erg ver vind je niet?
Shopsurvey is zeer goede zaak. Dat klopt zeker.
Maar deze zaak verdient toch geen plaats in de pricewatch!?
Harm schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:55:
De Shop Survey is bedoeld om gebruikers hun onderbouwde mening te laten geven over shops. De bezoekers kunnen vervolgens hun eigen conclusies trekken op basis van de beschreven ervaringen. Zelfs bij extreem slecht presterende shops kunnen gebruikers namelijk wel willen bestellen omdat ze bijvoorbeeld het product daar erg goedkoop kunnen krijgen of omdat ze een en ander kunnen ophalen. Zowel de Shop Survey als de Pricewatch zijn in het leven geroepen om gebruikers de mogelijkheid te geven zelf te kiezen. Vanzelfsprekend gaan wij dan dus niet optreden als een shop gewoon slecht presteert; in het geval van echte oplichters et cetera gaan wij natuurlijk wel over tot verwijdering.
Ik zie het nut ervan en je moet waarschijnlijk sommige berichten met een korreltje zout nemen, maar er zijn zelfs mensen die al aangifte bij de politie gedaan hebben (waaronder ikzelf).
Ik doel eigenlijk maar op 2 webshops (van dezelfde eigenaar(s) zo bleek achteraf).

Maar goed, bedankt voor uw reactie en ik zal voortaan zeer goed de Shopsurvey door lezen.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 13:08 ]

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11 21:44

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Zoals Harm al zegt kan een iemand er voor kiezen om een product te kopen bij een shop die slecht presteert omdat de prijs erg gunstig is, hij onder rembours kan bestellen of omdat hij het product zelf gaat halen. Ook een dergelijke shop heeft een bestaansrecht in de Pricewatch en Shop Survey. Voor de koper is het dus van belang om in de Shop Survey van de shop, waar hij zijn bestelling wil plaatsen, te kijken. Een kleine moeite die je naderhand veel kopzorgen kan schelen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Longbeard schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 13:13:
...Een kleine moeite die je naderhand veel kopzorgen kan schelen. :)
Gelukkig ben ik nu wat voorzichtiger geworden.
Bedankt allemaal voor jullie reacties. _/-\o_
Pagina: 1