Toon posts:

HDD in Bracket wordt niet herkend.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dus een HDD (Maxtor DiamondMax Plus 8 40GB ATA/133) in een bracket zitten, en ik probeer die nu al op verschillende manieren gedetecteerd te krijgen, maar hij blijft het niet vinden. Ik heb al de jumpers omgezet van master naar slave, en eigenlijk elke combinatie ermee. Ik weet niet of jullie nog het moederbord willen weten, het is van ASUS, maar het exacte type nummer moet ik nog even opzoeken na een reboot. (Maar ik moet nu ff weg, dus ik voeg dat later nog wel even toe bij de post). Misschien hebben sommigen al een beetje een idee wat er tenminste aan de hand kan zijn. Dan voeg ik ondertussen later even het moederbord type toe.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Gaat het hier om een externe of interne bracket? Probeer anders eens Cable Select op je hdd en controleer de kabels goed enzo :)

C:\>_

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Sluit eens ALLEEN de bracked aan.
Werkt dit nog niet, haal dan eens de harddisk uit de bracked en sluit direct op kabel aan (zoals een normale harddisk)

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-02 09:53
Als er lampjes op je bracket zitten, branden die dan ook?
Vinnie schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:42:
Gaat het hier om een externe of interne bracket? Probeer anders eens Cable Select op je hdd en controleer de kabels goed enzo :)
Hij had al alle jumpersettings geprobeerd ;)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:30

Reptile209

- gers -

Vaak zit er een slotje op zo'n bracket: zit die dicht? Want dat wil de stroomtoevoer nog wel eens regelen. En anders zou ik ook zeggen: sluit 'm eens normaal aan zonder bracket.
Zitten er binnenin en buiten de bracket dezelfde kabels (80/40 aderig)?

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Luukieeee schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 17:06:
Als er lampjes op je bracket zitten, branden die dan ook?

[...]

Hij had al alle jumpersettings geprobeerd ;)
2 lampjes, 1 rode, 1 groene. Beiden branden als de computer aangaat, maar uiteindelijk gaat de rode uit en verder blijft de groene branden. En ja, dat slotje heb ik omgezet zodat de stroom er gewoon door heen gaat. Ik zal als ik vanmiddag thuis kom eens even de schijf zonder bracket proberen zoals hier gezegd werd.
Pagina: 1