Onboard videokaart inschakelen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.998 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138793

Topicstarter
Hallo,
Zit nu even @ onboard videokaart omdat ik mn eigen videokaart ga verkopen, maar ik wil hier nog ff fatsoenlijk op kunnen surfen en der.
Ik heb wel een keer een schermpje voor me gehad, dat ik mijn onboard videokaart kon inschakelen.
Dat scherm weet ik maar niet te vinden. En als ik nieuwe hardware toevoegen of iets der. doe, zegt ie dat ik geen verbinding met het i-net heb.
bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-07 12:44
Dit moet je bijnna altijd naar mijn weten in het BIOS van de computer doen.
Dus als je de pc opstart eventjes de knop indrukken die nodig is om in de setup te komen (vaak is dit DELL, F1, F2 of F12) dan zoek je het onderdeel onboard video en zet je dit op enabeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138793

Topicstarter
In de bios heb ik niets kunnen vinden, wel iets wat erop leek en disabled was maar dat heb ik niet enabled, verder heb ik de ati drivers gedinstalleerd dus weet het nu ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
misschien staat de geheugen grote die de onboard kaart gebruikt op 0mb ofzo ingesteld in de bios, had ik ook eens per ongeluk gedaan toen had ik geen beeld meer:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vaak is het zo dat je de onboard kaart niet kunt gebruiken op het moment dat je er een add-on AGP kaart in hebt zitten. Als je deze eruit haalt springt hij gelijk weer op de onboard omdat hij geen andere kaart detecteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-07 20:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zoals Terw-Dan al zegt. Onboard graphics schakelen vaak automatisch in zodra jij de andere kaart er uit haalt.
- Verwijder even de de drivers voor je huidige 3D kaart en reboot en zet vervolgens uit (heb je al gedaan zie ik)
- Kaart er uit halen en systeempje weer dichtmaken
- Beeldscherm aansluiten op de onboard en inschakelen

Ben benieuwd wat er dan gebeurt ;)
Als het goed is schakelt de onboard gelijk in krijg je normaal beeld etc. Mocht dat niet zo zijn dan kun je met je andere kaart even in het BIOS kijken of je iets kunt vinden over Onboard VGA en deze op Enabled of nog beter, Auto, zetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 30-10-2005 15:08 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- een 'kaart' is per definitie niet 'onboard'
- er is verschil tussen onboard (=losse chip) en integrated (=in de northbridge)
- als je integrated VGA hebt, zal het altijd uitgeschakeld zijn als je een losse AGP/PCIe kaart erin hebt zitten
- als je niet aangeeft wat voor mobo je hebt is erg moeilijk iets zinnigs te zeggen
- idem voor het niet aangeven van EXACT welke BIOS opties

Helaas hebben we geen glazen bol. Bij gebrek daaraan zou het wel eens handig kunnen zijn om eea zelf uit te zoeken :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.