Toon posts:

[2000] Disk boot failure

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Windows 2000 box die niet meer wil booten. Bij het booten krijg ik doodleuk de foutmelding "DISK BOOT FAILURE".
Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, onder andere:

- Booten van de nieuwste KNOPPIX DVD
Booten an sich gaat prima, een aantal dingen geprobeerd, maar niks daarvan haalde wat uit. Wat ik geprobeerd heb is grub-install en fdisk. Ik zocht eigenlijk naar de package "mbr", maar deze kon ik helaas niet vinden. Dus, maar geboot van de Windows 2000 installatie CD.
- Booten van de Windows 2000 installatie CD
Ook hierbij gaat het booten prima, ik heb geprobeerd via de Recovery Console fixboot en fixmbr uit te voeren, maar deze commands haalden niks uit.

Mijn kennis houdt hier wel een beetje op. Ik heb heel eerlijk gezegd meer kennis van Linux systemen dan van Windows systemen, maar naar mijn weten had iets van het bovenstaande toch *een* resultaat moeten hebben.

Weet iemand hier ies wat eventueel zou kunnen helpen? Ook linkjes naar nuttige tutorials of dergelijke zou helpen. Het enige wat ik zelf uit Google krijg zijn verwijzingen naar fixboot of fixmbr.

Als laatste de specs van de hardware:

- Gigabyte 7VT600 1394
- AMD Athlon XP 3000+
- 3x 512MB OEM memory
- Codegen 400 Watt PSU
- 2x Western Digital 120GB 2MB cache, 7200 RPM (beide op de onboard controller van het moederbord)
- 3x Maxtor 200GB, 8MB cache, 7200 RPM, aangesloten op de RAID kaart.
- HighPoint RocketRAID 454

De rest bestaat uit een soundcard en een tv kaart, maar deze specs leken mij niet echt interessant voor dit probleem.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 12:14 . Reden: Hardware specs toegevoegd op verzoek @ IRC ]

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Solved \o/
[12:32:08] <Deadbeef> Krause: http://groups.google.nl/g...=2&hl=nl#2a844cbe87dde6femisschien is dat de optie voor smart
[snip]
[12:38:17] <Krause> door die hint van ctrl+f1 in het bios van dat bordje, zag ik de hard drive boot sequence

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg