Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Site maken als hobbyist voor je baas. Betaling? Cash/natura?

Pagina: 1
Acties:

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-11 20:51

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Ik ben reeds een flink aantal maanden geleden door mijn baas met stille hints gevraagd om eens een website te maken voor zijn onderdeel van ons bedrijf.

Naast het eigenlijke bedrijf waar ik werk, heeft hij een eigen pratijk bij ons in het pand ( Tandheelkunde )
Geen probleem heb ik gezegd, maar dat gaat je kosten, ook al ben ik maar een hobbyist. Was ook geen probleem uiteraard, aangezien ik er toch wel wat tijd mee kwijt ben. ( verder niks over afgesproken. )

Ik ben dus al enige tijd bezig de site te bouwen, zonder zijn medeweten, zodat ik hem er een beetje mee kan verassen.
Nu ben ik zover dat ik de site bijna gereed heb, en met hem rond de tafel wil gaan zitten voor het financiele gedeelte daar we dit nog niet hadden besproken.

Nu kan ik daar een €xxx bedrag voor vragen natuurlijk of een beetje handje-klap bij wijze van, maar ik zat te denken aan betaling in natura.
Kijk geld is altijd leuk natuurlijk, maar dat is ook zo betrekkelijk. Meestal doe ik dit soort dingen in de trend van, de ene hand wast de andere. Jij helpt mij hiermee, bouw ik voor jou die site.
Een win-win situatie voor beide partijen.

Zoiets heb ik nu ook in gedachten. Alleen zou het wijs zijn? of kan ik het beter anders doen aangezien het m'n baas is?

Ik ben van plan om gewoon te zeggen dat ik als betaling geen geld, maar liever een laptop zou willen. Ik kan zo'n ding goed gebruiken, heb er zelf het geld niet voor, en hij kan het zelfs nog van de belasting aftrekken etc.
Kijk, zegt hij nee, prima, hij geen site, ik wat tijd kwijt, maar wel meer ervaring bijv. zou alleen jammer zijn. Zegt ie ja, prima hij een site en ik er iets voor terug.

Zou dit een goede deal zijn?
Hoe zou jij zoiets aanpakken, zeker als hobbyist gezien?

Making an ass of myself since the 70's

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 06:25

The_Scarabial

MTB for life!

als hij nee zegt, kan je toch ook altijd nog geld vragen

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-11 15:05
The_Scarabial schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:10:
als hij nee zegt, kan je toch ook altijd nog geld vragen
precies, ik zie het probleem niet :?

Je kunt eerst vragen voor een laptop, mocht hij daar niet mee akkoord gaan, dan geld :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Opslag vragen, werkt heel erg lang door. :)

Laptop is, al naar gelang de kwaliteit van de website, ook prima als jij daar mee uitkomt.

ARME AOW’er

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 14:05
Ik ben dus al enige tijd bezig de site te bouwen, zonder zijn medeweten, zodat ik hem er een beetje mee kan verassen.
Nu ben ik zover dat ik de site bijna gereed heb, en met hem rond de tafel wil gaan zitten voor het financiele gedeelte daar we dit nog niet hadden besproken.
kan wels verkeerd uitpakken. Ik heb eigenlijk altijd geleerd, afspraken doe je vooraf. Helemaal bij dingen die gewoon een hoop werk kosten, blijft lullig als ie 't niet wil

|>

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

shaggy8675 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 11:59:

Dat is niet zo handig en niet erg zakelijk. Afspraken maken moet je doen voordat aan het werk begint.

Maar ja, je bent nu eenmaal al begonnen. Het beste wat je nu kunt doen is voordat je de site laat zien harde afspraken maakt over de financiele kant van het verhaal.

Verwijderd

Ach wat, hij werkt kennelijk met plezier daar en neemt de moeite wat voor z'n baas te doen, zonder dat hij van te voren weet of daar een beloning tegenover staat.

Waarom zou dit zo ontzettend zakelijk gespeeld moeten worden? Mensen mogen toch ook lol in hun werk hebben en gewoon iets doen voor hun werkgever, zonder dat daar gelijk harde afspraken over gemaakt worden?

@TS: de deal die je voorstelt lijkt mij een prima deal. Je baas is imo gek als hij daar niet mee accoord gaat. Een laptop kost hem iets van 600 euro (btw, aftrek belastingen, etc).

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-11 20:51

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Ik snap dat er enerzijds beter afspraken kunnen gemaakt worden, maar anderzijds heeft hij de ballen verstand van het hele website gebeuren.

Een website moet er komen, hoe dan ook. ( zijn visie ) Kijk hij weet grofweg wat een prof ervoor zou vragen, en wil ook echt graag dat ik het zou doen , omdat we het dan helemaal in eigen beheer hebben, en dus het zaakje snel kunnen aanpasen.
Zeker gezien onze branche is het fijn iemand te hebben die weet waar hij over praat, anders zou het wel eens te technisch oid kunnen worden als we een verhaaltje moeten opschrijven aan een designer bijv.

Ik heb het er wel met zijn partner over gehad ( mede eigenaar bedrijf ) en die vond de lay out etc. geweldig, en zij ook van "Laat hem er maar flink voor betalen :) " Dus dat zit wel goed denk ik.

Ik denk als ik het van tevoren zo hard/zakelijk had gespeeld ik niet echt een goede indruk had gemaakt.

Idd denk ik ook dat het op zich wel een mooie deal is, toch? Ik verzorg alles, tot en met de hosting toe, en hij hoefd nergen meer naar om te kijken.

Kijk en ja, je hebt een laptop voor €600, maar ook voor €2000. Dat is dan gewoon even aanvoelen wat hij reëel vind. ( het hoeft geen zware game-bak te worden, vooral gebruik voor internet, en bijv. web design etc. . Is gewoon zo'n luxe hebbeding waar ik normaal gezien het geld niet voor zou hebben, maar eigenlijk wel heel handig is hier in huis met de vrouw en dochter als ik weer eens achter dit zogenoemde k*t-ding zit ;) )

Ik doe het idd vooral uit hobby, en leer er elke keer weer van bij. dus een negative reactie, tjsa jammer...
Ik kan er alleen maar op vooruitgaan toch? Ok anders ben ik die uuren kwijt, maar ja die ben ik ook kwijt als ik zit te gamen bijv.

Making an ass of myself since the 70's

Pagina: 1