[Outlook 2003] Ontvangen email bewerkt doorsturen

Pagina: 1
Acties:

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 17:55
Situatie: Van een bepaalde afzender krijg ik regelmatig emailtjes. Hier wil ik eigenlijk direct van op de hoogte gesteld worden. Kortom: Doorsturen naar mn telefoon via SMS.

Probleem is alleen dat die mailtjes te groot zijn om meteen binnen de SMS te passen. De werkelijke inhoud zou echter wel passen.

Mail ziet er nu zo uit:

'Deze mail is verzonden via blabla omdat je je hiervoor hebt opgegeven. Je kunt je afmelden via onze site als je deze berichten niet meer wilt ontvangen op internetadres.
Hieronder volgt het bericht

<content>'

Ik wil dus eigenlijk een sorteerregel maken waarbij deze mailtjes doorgestuurd worden, minus de eerste 3 regels zegmaar, dan past het namelijk WEL in een sms.

In outlook kan ik bergen regels maken enz, maar hoe je een mailtje minus de eerste 4 regels doorstuurd kan ik nergens vinden. Ja, misschien met scripts, maar dan houd het voor mij kwa kennis op. Een simpel VB-iets schrijven zou kunnen, maar a. moet het ook anders kunnen, en b. ken ik geen vbscript/whatever.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ja, misschien met scripts, maar dan houd het voor mij kwa kennis op. Een simpel VB-iets schrijven zou kunnen, maar a. moet het ook anders kunnen, en b. ken ik geen vbscript/whatever.
a: tuurlijk. Vraag iemand om het voor je te doen. (Niet via GoT, daar zijn we niet voor)
b: goed excuus om het te leren ;)

Optie is om een andere mailreader te gebruiken. Een commandlinereader bijvoorbeeld, maakt het misschien makkelijker.

Of beter: zo te zien komt het mailtje van een site die jij beheert (of waar je contacten hebt). Zorg dat het mailtje wordt aangepast (naar alleen de relevante info, of naar bijv. XML in het mailtje).

[ Voor 4% gewijzigd door F_J_K op 30-10-2005 12:11 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)