Toon posts:

Hoe kijken jullie tegen de dood aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet zeggend at ik er best vaak aan denk. Ik vraag me dan altijd af, hoe het nou precies gaat allemaal. Maar ik denk er ook vaak aan, dat ik er opeens niet meer kan zijn.

De dood volgt ons...

Verwijderd

Op woensdag 17 januari 2001 20:39 schreef Sweet Pumpkin het volgende:
Ik moet zeggend at ik er best vaak aan denk. Ik vraag me dan altijd af, hoe het nou precies gaat allemaal. Maar ik denk er ook vaak aan, dat ik er opeens niet meer kan zijn.

De dood volgt ons...
levensbeschouwing slotje dus

Verwijderd

Het wordt tijd dat jij W&L eens van wat dichterbij gaat bekijken :)

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:03
nou recht... niet schuin

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:35

Halfkakkende

Vandring

Ik wil nu dood. Telt dat ook?

MUZIEK!

Verwijderd

Heet dat forum niet "Wetenschap en Levensbeschouwing " :?

Verwijderd

Op vezoek wordt deze verplaatst naar W&L.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 januari 2001 20:43 schreef Andina het volgende:
Op vezoek wordt deze verplaatst naar W&L.
tnx :)

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Gegroet. Welkom en zo. :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Topicstarter
Maar...nou heb ik nog steeds geen reacties jongens :)

Verwijderd

Ben er niet bang voor, wat komt dat komt.

Zit er niet direkt op te wachten, maar ik kom er toch niet onderuit.

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ah, maar deze topic komt iedere maand langs.

Ik persoonlijk ben ervan overtuigd dat onze persoonlijkheid in onze hersenen zit bevat, en dus sterft bij de dood.

Ik zal zo als ik tijd heb ff wat Marcus Aurelius posten.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Doodgaan hoort erbij net als geboren worden, anders ben je niet <b>in.</b> Het is het recyclen van de genen, het recyclen van de maatschappij, en brengt nieuwe verfrissende perspectieven en ideeën de wereld in. Zonder de dood, zonder het vergankelijke heb je een communistische samenleving waar het niet uitmaakt of je om 9:15, of 9:30 of zelfs over een week uit je bed komt. De dood, het limiet, het enige zekere in je leven is de drijfveer van alles.

Ben ik nu optimist?
Welnee joh, vanuit persoonlijk perspectief zuigt doodgaan van alle kanten... Het enige wat je als dooie kan doen is :Z

"De dood is en zal blijven, leer er maar mee te leven."

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben er zeker wel bang voor als ik er aan denk. Daarom denk ik er ook niet aan.

Verwijderd

Tja, het maakt voor jou zelf niet veel uit. Zolang het afsterven van de hersenen zelf maar als prettig wordt ervaren.

Het is gewoon lichtje uit. Veel last zul je er niet van hebben.

• Artcore
  • Niet online
Nee dat is zo, maar dan ben ik er gewoon NOOIT meer. Dat is erg lang.

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

"There is no live, without death"

Ik ben niet bang voor de dood, omdat ik ook denk dat je geest in je lichaam zit, dus lichaam dood, geest dood. Lichtje uit. etc.

Dat neemt niet weg dat ik never ever ever ooit dood zou willen. 8-)

Verwijderd

Dat neemt niet weg dat ik never ever ever ooit dood zou willen
Wil je nou wel of niet dood?

Overigens hoop ik wel een beetje op eeuwig leven. Geef ons hier als jonge mensen een redelijke kans op het behalen van onsterfelijkheid. Misschien wel 50%. Ik zie het leven nu een beetje als volhouden tot we onsterfelijk worden.

Tijdelijk doodgaan zal mogelijk worden door invriezen. Ik heb ooit gehoord dat ze een aap 5 uur ingevroren hadden en weer tot leven gewekt. Heeft iemand daar toevellig een link over of er meer over gelezen?

• Murphy
  • Laatst online: 19-01 15:08

Murphy

(2B||!2B)?

Ook ik denk er zo over als bovenstaande...dit lichaam is op een gegeven moment op (erg snel als ik zo doorga:P) en de duracell longlife is op een gegeven moment op. Als dit op de normale natuurlijke manier gebeurt val je gewoon in slaap alleen wakker worden doe je niet meer.

Ik ben niet bang voor de dood maar er zijn wel een paar dingen die mij een rotgevoel geven:

Ten eerste, ik had het net over de natuurlijke manier...dat gebeurt ook wel es niet...om maar even actueel te doen: neem de jongen die gisteren nog is gestorven als 11de slachtoffer van de Volendamramp, deze jongen heeft enorm geleden, meer 17 dagen lang ;(, verschrikkelijk! :'(
Het lijkt me een hel om zo te sterven...

Ten tweede:
Dit gaat misschien stom klinken, ik weet het ook niet zo goed uit te leggen. Het is een feit dat mijn naasten qua ellende al heel veel hebben meegemaakt, ik ga het niet opnoemen, onzin, maar neem dat van mij aan. Ik denk dat als ik morgen onder een vrachtwagen zou lopen en er niet meer zou zijn, dit wel een enorme 'klap op de vuurpijl' is voor sommige mensen...snappen jullie wat ik bedoel? Ik hoop het wel want als ik het zo lees kan het ook heel raar-arrogant-egoistisch overkomen, zo bedoel ik het dus niet!

Ten derde:
Ik wil nog wel wat eewtjes blijven om te zien of we later echt onzelf kunnen overstralen en of er wereldvrede komt en of kanker en aids bedwongen zullen worden en of we met 9x de lichtsnelheid kunnen reizen enzo...hier ben ik allemaal veelste benieuwd naar!

BTW Apoc2:
Het schijnt dat ze een vloeistof hebben ontwikkelt die er voor zorgt dat de celwanden niet kapotvriezen, de grootste reden waarom het tot nu toe niet lukte.
Iets voor ons? :P

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

Wil je nou wel of niet dood?
NEE. Ik wil niet dood, ik ben net als jij een mens in afwachting van de techniek tot eeuwig leven :)
Hoop heel erg dat ik zoiets mee zou kunnen maken (acht mijn kansen alleen wat kleiner dan die 50% van jou)

Overigens klmurphy, bedoelde ik toen ik zei dat ik niet bang voor de dood was het moment van het doodzijn zelf, niet alle akelige momenten die daar aan vooraf kunnen gaan. Ik hoop dus ook dat als ik dood ga(mocht dat ooit gebeuren, apoc2) dat dat zonder veel pijn en snel gebeurt. (eeuwige slaap is wel het mooist.)

Verwijderd

"BTW Apoc2:
Het schijnt dat ze een vloeistof hebben ontwikkelt die er voor zorgt dat de celwanden niet kapotvriezen, de grootste reden waarom het tot nu toe niet lukte.
Iets voor ons? "

Mag ik ook meedoen?, ik heb ook helemaal geen zin in "sterfelijk zijn". Ik wil ook wel over 300 jaar es ff kijken of Star Trek waarheid geworden is :) Maar dan wel samen met familie en vrienden en tweakersnet:)

Verwijderd

Femme invriezen dus >:)

Maar nu even serieus, om dit topic van een onzinondergang te redden.

De dood, als kind was ik er ook heel erg bang voor; nu niet meer. Dat wil niet zeggen dat ik nu direct dood wil maar het kan me stukken minder schelen. Ik heb gezien dat het leven en de wereld niet zo gek veel biedt dat de moeite waard is (behalve materiele genoegens) maar ik geef het nog niet op, dood kun je altijd nog. Aan de andere kant, mocht ik morgen wel gaan dan zou ik dan niet zo'n ramp vinden als het dan maar wel zonder al te veel pijn gebeurt want dat zou natuurlijk niet leuk zijn. Pijn is :( En voor de rest geef ik het leven gewoon een kans en wie weet groeit er ooit iets moois uit maar dat moet ik dan nog zien.

Verwijderd

.
ff ge-edit ik vond mezelf te zweverig

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:24
dit is helemaal mijn mening hoor!!:
volgens mij verstand en gevoel hoef ik niet meer te wachten op de techniek van het eeuwige leven. Ok, ik weet da ik door dit helemaal de grond in getrapt ga woden, maar ik geloof in God, en dat het eeuwige leven bestaat wanneer je in Hem geloofd, en op Hem vertrouwd. Ik heb geen zin dat jullie n allemaal beginnen te zeuren, want dat soort discussies zij al zat gevoerd, maar ik ben dus niet bang voor wat er na de dood zal gebeuren met mij....:):)

Maar dit neemt niet weg dat ik bang ben om dood te gaan, ik heb nog een heel leven voor de boeg, wil nog trouwen en kids krijgen (de liefde is er gelukkig al..>:)>:)) en ik wil alles, oftewel zo veel mogelijk, nog ontdekken.

Ik wil nog meer genieten van het leven dan wat ik nu al gedaan heb. Maar bang voor na de dod ben ik niet, wel voor het moment van..

Verwijderd

Persoonlijk ben ik heel benieuwd wat er na het leven komt. Ik geloof in re-incarnatie (en heb hier m'n redenen voor) en zie de dood dus als een doorgang.

Ik hoop dat ik het bewust zal meemaken en me hierop kan voorbereiden door bijvoorbeeld een kort ziekbed. Dus het liefst niet door een plotseling ongeluk of in m'n slaap, maar helaas hebben we dat niet voor het kiezen.

De dood is gewoon het laatste avontuur van je leven...

Verwijderd

Nee ben absoluut niet bang voor de dood... Ik ben wel heel erg nieuwsgierig naar de dood.
Ben alleen bang voor de manier waarop ik dood zou gaan. Het liefst snel en pijnloos... maar dat heb je helaas niet in de hand, tenzij je het recht in eigen hand neemt... Maar daar loopt al een topic over :)

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik ben ook niet bang voor de dood, al weet ik niet wat ik na de dood kan verwachten. Het is voor mij denk ik niet zozeer de "angst" voor het doodgaan zelf, want voor iedereen komt die tijd, maar het vreemde wat er daarna met je gaat gebeuren.
Ik ben katholiek opgevoed, maar ik kan nou niet zeggen dat ik nou echt in alles geloof wat er gezegd wordt. Zo weet ik ook niet of er een hemel is, of een hel, en als er al een hemel zou zijn, waar moet je dan aan voldoen om daar in te komen :?.. Er wordt gezegd dat je goed moet leven, maar wat is goed leven, hoe leef je goed ?!?!
Als ik eerlijk moet zijn, er wordt gezegd dat geloof een houvast moet zijn, maar dat ervaar ik dus helemaal niet. Voor mij roept het alleen maar meer vragen op. Waarom bepaalde dingen goed gaan en andere dingen fout.

Goofyduck, om dus even op jouw reactie in te haken, ik heb dus PRECIES het tegenovergestelde met geloof. Voor jou is het een zekerheid, voor mij roept het alleen maar vragen op.

[klein kort verhaaltje]
Mijn moeder heeft een hartstilstand gehad, de huisarts was hier thuis toen het gebeurde. Het zag er niet goed uit, de doctoren waren HEEL erg negatief, maar het was echt een wonder (zeiden de doctoren ook), 3 of 4 weken naderhand reed ze weer auto
[/klein kort verhaaltje]
Ik ben natuurlijk helemaal blij, maar dan denk ik wel, waarom hebben wij het geluk gehad van dit wonder, en waarom de moeder van een hele goede vriend van mij niet (die 2 jaar geleden overleden is aan kanker).
Zulke dingen roepen gewoon vragen bij mij op.

Maar ikzelf sta niet echt stil bij de dood, het kan een natuurlijke dood zijn, maar het kan je ook ineens overkomen. Dus leef nu het kan, doe dingen die je leuk vind als je de mogelijkheden hebt. Dingen die je nu doet, de herinneringen kunnen je niet meer afgenomen worden !! Doe ik ook !!Vorig jaar heb ik als werk een half jaar mensen lastig gevallen via telefoon bij SpaarSelect. Mijn zus en ik hadden afgesproken om met carnaval naar Rio de Janeiro te gaan (woonde een vriendin van mijn zus). Het kostte wat knaken, maar ik heb ervoor gewerkt. En ik kan je zeggen, het was echt ZO GAAF, ik had het NIET willen missen !! En dit jaar ga ik voor het eerst skiën. Ik heb er echt ZO veel zin in.

(hmmmmm, ik kan volgens mij echt heel veel bladzijden vullen met m'n filosofisch gepraat. :))

[edit wat kromme zinnen weggehaald.. :)]
Ik kan er veel over zeggen, maar het in de juiste zinnen gieten kan wel eens moeilijk zijn !!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:24
....Zo weet ik ook niet of er een hemel is, of een hel, en als er al een hemel zou zijn, waar moet je dan aan voldoen om daar in te komen :?.. Er wordt gezegd dat je goed moet leven, maar wat is goed leven, hoe leef je goed ?!?!
Weet je, goed leven kun je opvatten op twee maniere: 1e door goed te leven alleen maar goede dingen doen, en dus eigenlijk zelf het leven in de hemel proberen te "verdienen"
2e door goed te leven omdat je dat wil omdat je God liefhebt. Je wilt niet zondigen en een klote leven leiden omdat je inn Hem geloofd. Je wilt niet verkeerde dingen doen.
Tuurlijk dit houdt niemand vol maar niemand is ook rechtvaardgi, maar je kunt je ervoor inzetten, ne als je je inzet en op Hem vertrouwd en je leven aan Hem "geeft" dan mag je er zeker van zijn dat je in de hemel komt.
Het is geen zaak van goed werken maar van geloof!
Goofyduck, om dus even op jouw reactie in te haken, ik heb dus PRECIES het tegenovergestelde met geloof. Voor jou is het een zekerheid, voor mij roept het alleen maar vragen op.
Ja, maar die vragen zul je altijd houden. Het is ook geen zonde om vragen te hebben. Niet alles kan verklaard worden, niet alles van de wetenschap kan verklaard worden, je zult overal vragen houden. En dit is juist goed, want je probeert een antwoord te vinden, je zet je in..
Ik ben natuurlijk helemaal blij, maar dan denk ik wel, waarom hebben wij het geluk gehad van dit wonder, en waarom de moeder van een hele goede vriend van mij niet (die 2 jaar geleden overleden is aan kanker).
Zulke dingen roepen gewoon vragen bij mij op.
Gelijk heb je, maar dit lijkt waarschijnlijk waanzin wat ik ga zeggen, maar ik geloof dat God voor iedere persoon op aarde zijn of haar tijd al heeft bepaald. God was klaar met die moeder van je vriend, maar jou m,eder was nog niet klaar op aarde. Zij kreeg nog een leven van Hem, zij mocht verder en daar mag je wel dankbaar voor zijn.
Ik weet het, dit klinkt hard....

Verwijderd

Goofyduck schreef:
"Gelijk heb je, maar dit lijkt waarschijnlijk waanzin wat ik ga zeggen, maar ik geloof dat God voor iedere persoon op aarde zijn of haar tijd al heeft bepaald. God was klaar met die moeder van je vriend, maar jou m,eder was nog niet klaar op aarde. Zij kreeg nog een leven van Hem, zij mocht verder en daar mag je wel dankbaar voor zijn.
Ik weet het, dit klinkt hard...."

Dit klinkt niet hard, dit klinkt zwaar bekrompen.Zo van: dat is een slecht persoon en dat niet, dus die mag blijven leven... :r
Ik weet dat m'n vader geen slecht persoon was en ook nog lang niet klaar was, dus als die God zo is, dan stinkt ie aan alle kanten.

Verwijderd

Dit klinkt niet hard, dit klinkt zwaar bekrompen.Zo van: dat is een slecht persoon en dat niet, dus die mag blijven leven...
Ik weet dat m'n vader geen slecht persoon was en ook nog lang niet klaar was, dus als die God zo is, dan stinkt ie aan alle kanten.
De redenering hierachter is volgens mij toch echt anders.
Het heeft niets te maken met goed of slecht, maar om een bepaald doel wat iemand meekrijgt in zijn leven. Als dat doel gehaald is, heeft iemand als het ware zijn taak volbracht en zal naar de hemel/hel vertrekken. (afhankelijk van hoe hij geleefd heeft) Het lijkt oneerlijk, maar het dient een doel. Volgens de kerk dan. Zelf ben ik niet gelovig, maar ik ben er wel vrij dicht bij opgegroeid.

Bij mezelf en ook bij veel andere mensen herken ik de neiging om personen die dicht bij je staan een soort onsterfelijkheid toe te kennen. Je weet dat ze, net als alle andere mensen eens dood zullen gaan, maar toch besef je het op de een of andere manier niet écht. De dood komt dan als een harde klap, omdat het opeens toch blijkt te kunnen.
Van een onbekende die met een uitgezaaide longkanker is gediagnostiseerd zeg je makkelijk: die heeft nog maar kort te leven. Als het opeens je vader is, blijf je toch de hoop koesteren dat ie weer zal genezen. Totdat hij echt dood is.
Hoe ouder je wordt, hoe minder sterk deze neiging wordt, maar het blijft soms toch een beetje. Bij de dood van m’n opa had m’n tante van 40 nog zoiets van: dat is pap niet die daar ligt. Ze kon er gewoon (nog) niet bij met haar verstand. Bepaalde personen horen voor je gevoel gewoon te blijven leven.

Verwijderd

Op zaterdag 20 januari 2001 15:33 schreef el_marcianito het volgende:

[..]
De redenering hierachter is volgens mij toch echt anders.
Het heeft niets te maken met goed of slecht, maar om een bepaald doel wat iemand meekrijgt in zijn leven. Als dat doel gehaald is, heeft iemand als het ware zijn taak volbracht en zal naar de hemel/hel vertrekken. (afhankelijk van hoe hij geleefd heeft) Het lijkt oneerlijk, maar het dient een doel. Volgens de kerk dan. Zelf ben ik niet gelovig, maar ik ben er wel vrij dicht bij opgegroeid.
Doodgaan heeft geen groter doel, je kunt geen enkel weldenkend mens wijsmaken dat hun vader, moeder, kind of wie dan ook klaar was met leven en "geroepen" werd door "God".
Dat is in het leven geroepen door mensen die niet tegen het idee van "doodgaan zonder vervolg" kunnen.
Begrijp me niet verkeerd, ik hoop er ook op, ik ben alleen nog net te nuchter om het te geloven.

Is kijken of die mensen nog net zo praten als hun familielid aan een ziekte sterft. Dan zeggen ze natuurlijk "dat was de wil van God, dus is het goed" ja tuurlijk hebben ze er dan ineens vrede mee, tuuuurlijk.

Trouwens, bedankt voor je reply, ben t alleen niet met het bovenstaande eens... Maar dat hoeft ook niet, toch?!

Verwijderd

Op een gegeven moment heeft iedereen gewoon es een reboot nodig! Dan begint het hele verhaaltje weer opnieuw..... (of heette dat nou reïncarnatie?) :?

Verwijderd

De dood: of het is niks (als je diep slaapt en niet droomt is er ook niks en dat is ook niet erg); of het is een reis naar een andere plek, en dan is het ook goed.

(...ugh...classical education...)

Maar think about it: als je heel diep slaapt, en niks droomt, welke garantie heb je dan om nog wakker wordt?
Slapen is eigenlijk heel eng. Je hebt namelijk nergens meer controle over.....

...scared you didnt i?...

Verwijderd

Naar mijn weten gaat de energie die is opgeboud in de loop der jaren, verder na de dood. (op astraal gebied)

De energie verdwijnt niet (nooit eigelijk) en heeft nu zichzelf omgevormd tot een bewuste energie vorm.

Het komische kan zelfs zijn dat de cyclus zo is dat de energy van de zon naar de planten en dieren gaat, het daar een bewustzijn krijgt en wanneer we na de dood weer naar "het licht" reizen we eigelijk weer naar de zon getrokken worden tot deze ophoud met bestaan...

Leuke theorie maruh beweis het maar es...

Afijn wat mut je er van zegge behalve dat het ook ooit es mij overkomen gaat.

Dood is dood weefsel of energie overgaan naar het astrale velt of hogere demensies. Het is maar wat je geloven wilt.

Wat je ook mag denken, bedenk dat de paranormale wereld denk dat het astrale velt bestaad, de wetenschap het tegendeel niet kan beweizen en er tallen van godsdiensten zijn (PS: godsdients is afstammend van encounter met aliens) die het ook beweren..

Waar kies je voor.. de kennis die je heb of het onbekende geloof van velen..

(8>

Verwijderd

Wie ben jij Albert Einstein ?
:7

Verwijderd

Het liefste zou ik een natuurlijke dood sterven vlak voor het moment dat ik nx meer kan en al mn vrienden dood zijn. Pijn lijden vindt ik niet leuk, dus een snelle dood zou prettig zijn.

Na de dood komt nx meer, dus tja....
Zelfs als ik zou reincarneren zou me dat geen zak uitmaken, want ik weet toch nx meer van mn vorige leven.

Om onsterfelijk te zijn lijkt me ook niet geweldig (zie film/serie Highlander), iedereen waar je een band mee hebt gaan constant dood. En zeg nou zelf, over 300 jaar wakker worden, wat wil je dan gaan doen??
Stel dat iemand uit 1700 nu uit zn graf komt, zou hij een prettig leven hebben in onze samenleving??

Nee, ik zou geen eeuwig leven willen hebben.

Verwijderd

Doodgaan heeft geen groter doel, je kunt geen enkel weldenkend mens wijsmaken dat hun vader, moeder, kind of wie dan ook klaar was met leven en "geroepen" werd door "God".
Dat is in het leven geroepen door mensen die niet tegen het idee van "doodgaan zonder vervolg" kunnen.
Denk dat je daar wel gelijk in hebt ja.
Ik heb soms zo'n moment dat ik de wereld zo eng kaal en leeg vind. Maar ik geloof er nog steeds niet echt in dat er een hemel is. Ik heb zoiets van, als ie er is, is het mooi meegenomen, en anders maak ik het toch niet mee.
Begrijp me niet verkeerd, ik hoop er ook op, ik ben alleen nog net te nuchter om het te geloven.
Tja, das jammer aan die mooie verhaaltjes he?
Is kijken of die mensen nog net zo praten als hun familielid aan een ziekte sterft. Dan zeggen ze natuurlijk "dat was de wil van God, dus is het goed" ja tuurlijk hebben ze er dan ineens vrede mee, tuuuurlijk.
Zo makkelijk gaat het idd niet, maar het kan wel een steun geven, als iemand niet "niet meer bestaat" maar "in het rijk van God opgenomen is" (waar je dan zelf later ook terecht kunt komen)
Als je er écht in gelooft kan dit enorme steun geven (ik zelf heb er dus ook niets aan, want ik geloof er niet echt in)
Maar het veranderd natuurlijk niets aan het feit dat iemand dood is. Dat blijft gewoon klote.

en ik ben niet beledigd hoor, don't worry.

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-01 22:38
God heeft Zijn plan met de wereld, hij geeft ons een tweede kans, na de zondeval.
Vaak wordt God dan de schuld gegeven, zo van als er een God is , waarom gebeurt dit of dat dan. Nou omdat het onze schuld is, wij zijn zondig ingesteld, Hij heeft zoals jullie waarschijnlijk weten zijn Zoon gestuurd om onze zonden op zich te nemen.

Wij hoeven alleen maar voor Hem te kiezen.

Trouwens als iemand sterft is dat niet direct een straf, ook niet op jonge leeftijd.

Maar degenen die van het evangelie gehoord hebben maar niet tot bekering zijn gekomen. krijgen de zwaarste straf.

Verwijderd

Doodgaan is niet erg behalve voor degenen die je achterlaat. Dat kan heel veel pijn doen. Maar daar komen ze gelukkig ook wel weer overheen.

Verwijderd

Mijn moeder is overleden aan kanker. Ik heb gezien hoe de begravenis ondernemers haar lijk in een zak stopten. Ondanks dat, of misschien dankzij dat, geloof ik in een God. Heb je iets dergelijks meegemaakt, praat ik graag met je. Als je jezelf een 'atheist' noemt, dan niet. Met iemand die zegt dat 'God bestaat', of 'Dat God niet bestaat', valt niet te discussieren, omdat ze in hun uitgangspunt al aangeven dat ze niet vatbaar zijn voor rationele argumenten!

Verwijderd

Als je jezelf een 'atheist' noemt, dan niet. Met iemand die zegt dat 'God bestaat', of 'Dat God niet bestaat', valt niet te discussieren, omdat ze in hun uitgangspunt al aangeven dat ze niet vatbaar zijn voor rationele argumenten!
Jij doet nu toch precies hetzelfde? Verder vind ik rationele argumenten en geloven in een god nogal in strijd met elkaar.

Verwijderd

Maar degenen die van het evangelie gehoord hebben maar niet tot bekering zijn gekomen. krijgen de zwaarste straf.
Als er iemand gestraft moet worden dan is het god zelf wel. >:)

Verwijderd

Apoc2, mail me, ik wil er graag over praten!

Verwijderd

Waarom mailen? Is zo'n Forum niet zeer geschikt voor een discussie enzo?

Verwijderd

Op maandag 22 januari 2001 00:21 schreef jsebas het volgende:
Apoc2, mail me, ik wil er graag over praten!
:? :? Waarom wil je zijn persoonlijke aandacht hebben?? Ga je dingen zeggen tegen Apoc2 die wij niet mogen lezen??
Pagina: 1