Ik moet zeggend at ik er best vaak aan denk. Ik vraag me dan altijd af, hoe het nou precies gaat allemaal. Maar ik denk er ook vaak aan, dat ik er opeens niet meer kan zijn.
De dood volgt ons...
De dood volgt ons...
Verwijderd
levensbeschouwing slotje dusOp woensdag 17 januari 2001 20:39 schreef Sweet Pumpkin het volgende:
Ik moet zeggend at ik er best vaak aan denk. Ik vraag me dan altijd af, hoe het nou precies gaat allemaal. Maar ik denk er ook vaak aan, dat ik er opeens niet meer kan zijn.
De dood volgt ons...
tnxOp woensdag 17 januari 2001 20:43 schreef Andina het volgende:
Op vezoek wordt deze verplaatst naar W&L.
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Verwijderd
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Wil je nou wel of niet dood?Dat neemt niet weg dat ik never ever ever ooit dood zou willen
NEE. Ik wil niet dood, ik ben net als jij een mens in afwachting van de techniek tot eeuwig levenWil je nou wel of niet dood?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Weet je, goed leven kun je opvatten op twee maniere: 1e door goed te leven alleen maar goede dingen doen, en dus eigenlijk zelf het leven in de hemel proberen te "verdienen"....Zo weet ik ook niet of er een hemel is, of een hel, en als er al een hemel zou zijn, waar moet je dan aan voldoen om daar in te komen.. Er wordt gezegd dat je goed moet leven, maar wat is goed leven, hoe leef je goed ?!?!
Ja, maar die vragen zul je altijd houden. Het is ook geen zonde om vragen te hebben. Niet alles kan verklaard worden, niet alles van de wetenschap kan verklaard worden, je zult overal vragen houden. En dit is juist goed, want je probeert een antwoord te vinden, je zet je in..Goofyduck, om dus even op jouw reactie in te haken, ik heb dus PRECIES het tegenovergestelde met geloof. Voor jou is het een zekerheid, voor mij roept het alleen maar vragen op.
Gelijk heb je, maar dit lijkt waarschijnlijk waanzin wat ik ga zeggen, maar ik geloof dat God voor iedere persoon op aarde zijn of haar tijd al heeft bepaald. God was klaar met die moeder van je vriend, maar jou m,eder was nog niet klaar op aarde. Zij kreeg nog een leven van Hem, zij mocht verder en daar mag je wel dankbaar voor zijn.Ik ben natuurlijk helemaal blij, maar dan denk ik wel, waarom hebben wij het geluk gehad van dit wonder, en waarom de moeder van een hele goede vriend van mij niet (die 2 jaar geleden overleden is aan kanker).
Zulke dingen roepen gewoon vragen bij mij op.
Verwijderd
Verwijderd
De redenering hierachter is volgens mij toch echt anders.Dit klinkt niet hard, dit klinkt zwaar bekrompen.Zo van: dat is een slecht persoon en dat niet, dus die mag blijven leven...
Ik weet dat m'n vader geen slecht persoon was en ook nog lang niet klaar was, dus als die God zo is, dan stinkt ie aan alle kanten.
Verwijderd
Doodgaan heeft geen groter doel, je kunt geen enkel weldenkend mens wijsmaken dat hun vader, moeder, kind of wie dan ook klaar was met leven en "geroepen" werd door "God".Op zaterdag 20 januari 2001 15:33 schreef el_marcianito het volgende:
[..]
De redenering hierachter is volgens mij toch echt anders.
Het heeft niets te maken met goed of slecht, maar om een bepaald doel wat iemand meekrijgt in zijn leven. Als dat doel gehaald is, heeft iemand als het ware zijn taak volbracht en zal naar de hemel/hel vertrekken. (afhankelijk van hoe hij geleefd heeft) Het lijkt oneerlijk, maar het dient een doel. Volgens de kerk dan. Zelf ben ik niet gelovig, maar ik ben er wel vrij dicht bij opgegroeid.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Denk dat je daar wel gelijk in hebt ja.Doodgaan heeft geen groter doel, je kunt geen enkel weldenkend mens wijsmaken dat hun vader, moeder, kind of wie dan ook klaar was met leven en "geroepen" werd door "God".
Dat is in het leven geroepen door mensen die niet tegen het idee van "doodgaan zonder vervolg" kunnen.
Tja, das jammer aan die mooie verhaaltjes he?Begrijp me niet verkeerd, ik hoop er ook op, ik ben alleen nog net te nuchter om het te geloven.
Zo makkelijk gaat het idd niet, maar het kan wel een steun geven, als iemand niet "niet meer bestaat" maar "in het rijk van God opgenomen is" (waar je dan zelf later ook terecht kunt komen)Is kijken of die mensen nog net zo praten als hun familielid aan een ziekte sterft. Dan zeggen ze natuurlijk "dat was de wil van God, dus is het goed" ja tuurlijk hebben ze er dan ineens vrede mee, tuuuurlijk.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Jij doet nu toch precies hetzelfde? Verder vind ik rationele argumenten en geloven in een god nogal in strijd met elkaar.Als je jezelf een 'atheist' noemt, dan niet. Met iemand die zegt dat 'God bestaat', of 'Dat God niet bestaat', valt niet te discussieren, omdat ze in hun uitgangspunt al aangeven dat ze niet vatbaar zijn voor rationele argumenten!
Verwijderd
Op maandag 22 januari 2001 00:21 schreef jsebas het volgende:
Apoc2, mail me, ik wil er graag over praten!
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq