[BIOS] Hotflashen van DFI SLI-D

Pagina: 1
Acties:

• Frag_Zero
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-10-2025
Tijdens het flashen van mijn bios is mijn pc uitgevallen . Gevolg ----> bios dood en bootblock weg . Ik heb al proberen te hotflashen in

Asus p4B533-V AMI Bios : hier zit dezelfde chip op als op mijn dfi maar ik kan er geen Award image opzetten

MSI Neo k8 Award bios : weer lukt het niet om een award bios te flashen.(traag dus chip word niet / slecht ondersteunt )

Abit NF7-S2 award bios : Net hetzelfde als Neo K8

Ik heb al Uniflash geprobeerd om bios te flashen maar deze maakt write errors . Chip is echter nog goed want ik heb er een P4B533-V bios opstaan atm. Weet iemand een prog (niet uniflash ) om op een AMI bord Award biossen te flashen?

ps: kheb al 4 U gezocht dus verwijs aub niet naar search !
Zou het mogelijk zijn om mijn bios te laten flashen in een electronica winkel of is het zo simpel niet ?

Frag_Zero

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 10:30
Je kan hem op een zelfde merk/type bord hotflashen.
Je kan ook dfi mailen dan sturen ze waarschijnlijk wel een nieuwe chip op.

Op een ander bord hotflashen heb ik nog nooit gedaan dus zou niet weten of dat wel kan?

• Frag_Zero
Dit gaat zeker want ik heb NF7-S2 bios al moeten redden op msi neo k8 :p.

Frag_Zero

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt prima Uniflash gebruiken, zolang het maar compatible is met je mobo.
Asus en Abit mobos zijn dat per definitie niet, dus die kun je vergeten.
Daarnaast moet je er zeker van zijn dat je chip ondersteund wordt in je andere mobo. DFI gebruikt vaak 4Mbit chips en als jouw MSI dat niet doet en deze ook niet ondersteund dan houdt het snel op.

Kijk dus eerst naar wat voor chip je hebt, zoek een mobo die overweg kan met deze chips en kijk vervolgens of deze ook door uniflash gesupport wordt.

• Frag_Zero
Welke merken zijn nog niet compatible met Uniflash want ik heb gezocht maar vond echt niets over comptabiliteits problemen.

Frag_Zero

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Frag_Zero schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:18:
Welke merken zijn nog niet compatible met Uniflash want ik heb gezocht maar vond echt niets over comptabiliteits problemen.
Moet je even de compatibility lijst op uniflash.org bekijken, daar staan de planken in waarmee het getest is. Dat zullen natuurlijk niet alle planken zijn, maar helpt je wel al op weg.

• Frag_Zero
Note: [-ASUS] means that Asus flash interface (-ASUS parameter) must be used

Dit staat er op de site van Uniflash iemand hier ervaringen mee

Frag_Zero

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Probeer het eens zou ik zeggen, dus gewoon in CMD het flashcommando voor uniflash typen, gevolgd door -ASUS.
Bijvoorbeeld:
code:
1
uniflash -ASUS [biosnaam]

Weet niet hoe uniflash werkt, hoop dat het zo een beetje klopt.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Frag_Zero schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:23:
Note: [-ASUS] means that Asus flash interface (-ASUS parameter) must be used

Dit staat er op de site van Uniflash iemand hier ervaringen mee
Waarschijnlijk is het nu gewoon mogelijk om wel de asus proprietary chip te gebruiken (wat eerst niet kon). Dan kun je het dus gewoon proberen met je asus plank als je de -asus parameter meegeeft.

• Frag_Zero
die -asus switch heeft dus geholpen en met bordje draait terug ! (met opteron 144 die 3 Ghz 1.7V doet :D) . Hiervoor ben ik dus gisterenavond gaan slapen om 5 u .

Frag_Zero

Pagina: 1