Toon posts:

Audio Terratec Cinergy 600 naar audigy 2 zs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga waarschijnlijk de terratec cinergy 600 kopen, maar daar zitten ook audio uitgangen op. Kan ik dan gewoon met m'n Audigy 2 ZS de audio bleven afspelen of moet ik dan m'n speakers in de terratec pluggen? Als dat laatste het geval is kan ik misschien beter voor de asus gaan, die is een stukkie goedkoper en heeft geen audio uitgangen. (misschien iemand verder nog tips, terratec of asus? afstandsbediening/software ed?). Het is ws een behoorlijke noob vraag maar ik heb hier niet zoveel verstand van.

bedankt!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Een tv kaart stuurt zijn audio niet via het pci slot maar via een externe kabel naar de geluidskaart. Dus de uitgang van die tv kaart moet naar naar de ingang van de audigy 2 zs.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

lemming_nl schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 11:51:
Een tv kaart stuurt zijn audio niet via het pci slot maar via een externe kabel naar de geluidskaart. Dus de uitgang van die tv kaart moet naar naar de ingang van de audigy 2 zs.
Wablief?

M'n oude cinergy 400 ging gewoon softwarematig richting m'n geluidskaart hoor. M'n huidige PVR250, PVR350 en PVR500 MCE ook :?

Hoef je niks speciaals voor te doen iig.

[ Voor 8% gewijzigd door Dukey op 30-10-2005 12:03 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
oke dus als je bijv je koptelefoon op je terratec tv kaart aansluit dan haalt hij direct het geluid daarvan, en anders gewoon van je geluidskaart? begrijp ik het zo goed? Dat zou voor mij prima zijn.

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De Terratec Cinergy 600 stuurt afhankelijk van de gebruikte software het audiosignaal over de PCI-bus (dus geen kabeltje nodig) of via de audio-uitgang op de kaart (kabeltje nodig).

De bijgeleverde software kan gebruik maken van de functionaliteit om geluid over de PCI-bus te sturen. Vooral bij opnames heeft ditv een belangrijk kwaliteitsvoordeel. Ook 3rd party software als Fly 2000 TV ondersteunt geluid via de PCI-bus. Software als DScaler welke een superieure beeldkwaliteit levert ondersteunt helaas geen geluid via de PCI-bus. Hier zul je dus met een kabeltje naar je geluidskaart of versterker moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
aha bedankt. Ik wil wel dscaler gebruiken (dat kan als het goed is met de chip van de terratec) maar wat voor kabeltje moet ik dan hebben? Ik zie meerdere interne aansluitingen op m'n audigy 2 zs. Waar kan ik zo'n kabeltje krijgen of krijg je die bij de tv kaart? Ik kon dit nergens vinden.

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De Terratec Cinergy 600 werkt probleemloos met DScaler (wel een recente versie nemen) en is een van de kaarten met de beste beeldkwaliteit. Een kabeltje naar de geluidskaart wordt standaard meegeleverd. Dat is een doodgewoon 3.5mm jack <-> 3.5mm jack kabeltje van een paar tiental centimeters welke je op de audio-uitgang van de Cinergy aansluit en de "line In" van de Audigy. Nog even controleren of de Line In in de software niet gemute is en je zou geluid moeten hebben.

Geluid over de PCI-bus zou in principe natuurlijk wel de beste geluidskwaliteit moeten opleveren, maar DScaler biedt zo'n goede beeldkwaliteit tegenover andere software dat je dat kabeltje er maar bij moet nemen. Zelf ben ik na tientallen kaarten geprobeerd te hebben ook bij de Cinergy 600 beland en ik zweer bij DScaler in combinatie met die kaart :)

De Asus TVFM was de directe concurrent van de Cinergy 600 met nagenoeg identieke hardware (op de radio tuner na), maar de recente versies van die kaart gebruiken de Philips SAA7135 (ipv de SAA7134). Die chipset en de gebruikte TV tuner worden echter nog niet ondersteund door DScaler wat een groot gemis is.

Verwijderd

Topicstarter
velen malen dank! _/-\o_
Pagina: 1