Toon posts:

[HTML/Flash] Variabele passen, maar dan anders..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voordat iemand met een standaardreactie komt: ja ik heb gezocht ja.

Goed, het probleem.

Ik wil vanuit een HTML bestand een ander HTML bestand openen dat een bepaalde Flash animatie weergeeft. Dus ik maak een link naar "test.html?variabele=linknaarflash.swf" oid. Hoe kan ik nu in de "ontvangende" HTML de variabele ontvangen?

Ik vind talloze opties hoe dit met PHP, ASP, HTML met forms etc etc kan, maar niet hoe dit puur met HTML kan. Heeft HTML zelf geen mogelijkheid dit te doen, zonder gebruik te maken van een andere scripttaal of een form? Mijn flashembed ziet er als volgt uit:

code:
1
2
3
4
5
<object width="550" height="400">
<param name="movie" value="presentatie.swf">
<embed src="presentatie.swf" width="550" height="400">
</embed>
</object>

Bij voorbaat dank.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Dit kan niet alleen met HTML, het kan wel met Javascript. Zoek maareens op (window.)location.search en Javascript, dat moet je voldoende informatie geven.

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Borizz schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 11:56:
Dit kan niet alleen met HTML, het kan wel met Javascript. Zoek maareens op (window.)location.search en Javascript, dat moet je voldoende informatie geven.
Kan HTML wel variabelen uitsturen, maar niet ontvangen?

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
HTML ontvangt ze wel, maar HTML kan er zelf niets mee doen..

[ Voor 22% gewijzigd door Borizz op 30-10-2005 12:08 ]

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Borizz schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 11:56:
Hmm ik heb eens gezocht, maar kom er niet echt uit..

Als ik het goed begrijp ga ik dus een stukje JS gebruiken om die variabele te ontvangen (alles achter het "?" wordt daarmee in een nieuwe variabele gezet). Maar dan... dan moet ik dus een variabele die ergens in een stukje JS code staat naar mijn het Flash object zien te porteren. Hoe speel ik dat klaar?

Verwijderd

dat laatste kun je wel eenvoudig met de search vinden ;) je flash aanroepen met "myfile.swf?var=value" waarin var de variabele is die je op de _root van flash beschikbaar wilt hebben en value de waarde.

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-04 22:01

JorisPenders

Designer & Coder

Heb je geen beschikking tot PHP?

Zet dan in je code neer op de plaats van je bestandsnaam: <?=$_GET['variabele']; ?>

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-04 13:35

pistole

Frutter

Je hebt toch niet goed gezocht (of verkeerde termen); klik op eerste hit van volgende zoekresultaten: google naar javascript GET parameter

edit:

liever niet de eerste hit

Misschien is deze beter: googlen met 'javascript querystring'

[ Voor 35% gewijzigd door pistole op 30-10-2005 20:37 ]

Ik frut, dus ik epibreer

Pagina: 1