Toon posts:

uitgang normen voor externe hdd 2.5 "

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ooit gehoord (en weet dit niet meer terug te vinden, na een half uur zoeken) dat er een maximale spanning mag worden gevraagd aan de usb bus van het moederbord aangezien je anders je moederbord permanent kan beschadigen.

Een en ander schijnt ook weer afhankelijk te zijn van je Mobo of daar een beveiliging op zit, ja of nee.

(als iemand ook een site weet waar dit behandeld wordt zou ik heel dankbaar zijn die hier gepost te zien)

Aangezien ik een USB HDD van een oudere toshiba laptop over wil zetten in een externe case en hem zo als opslag wil kunnen gebruiken zou ik graag van jullie willen weten of dat (met onderstaand de gegevens) kan qua gevraagd vermogen, spanning etc.

--

geg.
DC+5
0.7 A
1443 MB
model MK1403MAV - HDD27114 B ZE01 T

--

Mobo (ter volledigheid) Epox 4PDA3I rev 3.X

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:36

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Er zijn 2,5" cases die twee USB stekkers hebben, zodat je 2x500mA mag trekken. De max ligt dus bij 500mA, en jouw HD gaat daar 200 overheen. Soms werkt dat, soms niet. Vooral bij laptops ga je problemen krijgen :)

Hier stond een dode link.

• LegacyCode
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-02 11:22

LegacyCode

De crack van de division

Standaard levert een USB poort 500mA of 0.5A ;)

legacycode.net

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:23
Ik heb zelf een Hitatchi 40Gb 4200 toerenschijf in een externe Sitecom behuizing en die redt het eigenlijk net niet op alleen USB voeding. De ene keer wel, de andere keer niet, als je dan de bijgeleverde (ook USB) extra voedingskabel gebruikt dan werkt het wel, omdat je dan 2x 500mA uit je pc kunt halen. Dit werkt ook prima op mijn laptop.

Ik vermoed dat mijn pc zich niet helemaal aan de 500mA grens houd en dat het daardoor wel lukt met alleen USB.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties !!

Zouden jullie zelf de gok nemen om het toch te proberen met die 0.7 A van mijn hdd ??, is er werkelijk een kans dat ik de boel beschadig of is het gewoon een kwestie van 't werkt of het werkt niet ?

Dat van die cases met 2 usb stekkers wist ik trouwens niet, anders dat maar in als optie meenemen.

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:23
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 11:40:
Bedankt voor de snelle reacties !!

Zouden jullie zelf de gok nemen om het toch te proberen met die 0.7 A van mijn hdd ??, is er werkelijk een kans dat ik de boel beschadig of is het gewoon een kwestie van 't werkt of het werkt niet ?

Dat van die cases met 2 usb stekkers wist ik trouwens niet, anders dat maar in als optie meenemen.
Beschadigen doe je niet, volgens de specificaties levert een USB poort max 500mA (bij laptops soms minder!). Als je meer vraagt zegt dat ding gewoon 'bekijk het maar' en gaat begrenzen.

Ik heb nog even voor je gezocht (ben zelf net bezig om een camera te laden via usb en dat werkt alleen op bepaalde poorten, niet op laptop) en vond het volgende:

http://www.circuitsonline.net/forum/view/20273

En dan gaat het vooral om:
als je een deftig moederbord heb kan je het schudden. devices die meer dan 40 milliampere vragen en die na 3 seconden nog altijd niet ge-enumereerd zijn worden AF gezet. De power controller op het moederbord schakelt de spanning op de poort gewoon AF. Vooral laptops doen dit. Maar moederborden van Intel doen dit ook. ditto voor een aantal Dell en IBM machines.
en:
een ingeplugt device krijgt 40 milliampere. Als ie in standby gaat moet ie onder de 4 vallen. na enumeratie moet ie zich kenmbaar maken als high power of low power. en dan krijgt ie max 100 milliamper of max 500 milliampere als er geen hub tussen zit.

[ Voor 42% gewijzigd door Pino op 30-10-2005 11:49 ]

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Pagina: 1