Toon posts:

Verschil in Clonen en image maken met Norton Ghost

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,
Ik heb hier een vraagje over het backup maken van een partitie met Norton Ghost 2003.
Ik heb een oude schijf (20GB) die aan het begeven is. Hij heeft 2 NTFS partities. Dus wil ik de inhoud naar een

nieuwe grotere harde schijf (80GB) overzetten.
Is er een verschil in resultaat tussen deze 2 manieren:
1. Rechtstreeks partities van de oude schijf clonen naar de partities van de nieuwe schijf.
2. Eerst image-bestanden maken van de oude partities, deze image-bestanden tijdelijk op DVD/externe schijf

bewaren. Als de nieuwe schijf aangeloten is dan de image-bestanden op de nieuwe partities terug zetten. Deze

manier is wel omslachtig maar ik heb dan altijd de image-bestanden. Ik ben namelijk bang dat de oude schijf

begeeft tijdens het rechtstreeks clonen van partitie naar partitie (manier 1).
Mijn vraag: is het resultaat hetzelfde of ik de eerste of de tweede manier gebruikt? Kan ik mijn systeem

opstarten als ik de tweede manier gebruikt?
Ik weet wat je willen zeggen: Gewoon uitproberen.
Het probleem is dat de oude schijf van het werk is. De computer staat op het werk. Ik heb alleen de schijf uit

gehaald om de inhoud te clonen. Dus ik kan thuis niet uitproberen of Windows start op mijn computer. De

hardware conjfiguraties van beide pc zijn anders. Dat had ik gemerkt toen de nieuwe schijf (nadat ik de

partities heb overgezet) aan mijn pc is aangesloten. Windows XP sart niet op; er verschijnt de melding dat de

hardware configuratie gewijzigd is en ik de keuzes heb om normaal te starten, veilig modus en nog een andere

mogelijkheid per comando's of zoiets. Het maakt niet uit wele optie ik kies, er volgt een zwart scherm met de

cursor linksboven. De nieuwe schijf moet werken als ik morgen op het werk ben.
Graag julie advies/ervaring/hulp. Alvast bedankt.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je zal je denk ik toch iets meer moeten verdiepen in de werking van Ghost. Hier je vraag stellen en al weten dat het werkt is een beetje zinloos. Ik zou het even proberen in de werkpc. Als je die niet tot je beschikking hebt is het natuurlijk vrij nutteloos om er hier over te discussieren, aangezien andere hardware altijd anders reageert. En aangezien wij het exacte typenummer van de werkpc niet weten kunnen we niets zeggen. Lees de Algemene gedragsregels (Netiquette) door, we verwachten dat je actief bezig bent met een oplossing. De disk clonen zonder de pc erbij is natuurlijk verre van handig ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

^^ Inderdaad.

Maar het belangrijke verschil tussen via image en rechtstreeks is, dat je bij via een image nog een backup hebt :p

Als de schijf tijdens de kopieer-actie zou sneuvelen, kan dat ook tijdens een image-bak-actie. (Meer kans zelfs, gevoelsmatig wordt het warmer in de kast bij HDD -> DVD dan HDD -> HD).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt.