Toon posts:

[Netwerk] Het combineren (bridgen) van wired en wireless

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier thuis altijd een bedraad netwerk gehad (100mbit) dat 5 verschillende pc's verbindt, met een windows 2003 server aan het hoofd, die zorgt voor diverse services: dhcp, (kleine) dns, NAT (remote/routing van windows), fileserver en webserver. Nu heb ik laatst een laptop (XP Prof) aangeschaft en wilde die draadloos op het netwerk aansluiten.

Mijn idee om dit te doen was door de lanverbinding (naar het bedraad netwerk) en de wireless verbinding (draadloos netwerkkaart in de server, ad-hoc) te bridgen. Maar helaas gaat dat niet zo makkelijk.

Zonder de bridge maken de laptop en de server verbinding, maar is er geen sprake van dhcp. Ze nemen allebei een automatic private adress aan en kunnen zo wel communiceren, maar geen internet delen en geen gebruik maken van dhcp, wat wel de bedoeling is. De lanverbinding staat zonder de bridge hier los van en werkt uitstekend.

Met de bridge werkt de internet van de lanverbinding wel, maar van de wireless niet. De laptop krijgt geen ip (geen dhcp) en ziet de server ook niet, maar heeft wel verbinding met de server, volgens windows xp (automatic private adress weer).

Wat doe ik verkeerd :'(

Edit: Overigens geeft de server aan dat de verbinding 1mbit is, terwijl de laptop 11mbit aan geeft en allebei de kaarten 54 mbit aan kunnen? :? Signaal is 'excellent'.

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 23:07
Waarom geen simpel wireless access point die precies doet wat je wilt? Zo heb ik het hier ook draaien...

Verwijderd

djbuzzz schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 10:59:
Waarom geen simpel wireless access point die precies doet wat je wilt? Zo heb ik het hier ook draaien...
idd al voor 15 euro te krijgen bij de gemiddelde shops :)

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05:23

rapture

Zelfs daar netwerken?

idd, gewoon een simpel access point op je switch aansluiten, je lan wordt met een draadloos stuk "verlengd" alsof je een 2de switch aan je switch koppelt.

[ Voor 21% gewijzigd door rapture op 30-10-2005 11:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het moet zo toch ook kunnen? Wat voor merk/type accesspoint raden jullie mij aan?

Edit: ik zie alleen routers/switches staan :? Alles boven de 60 euro

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 11:06 ]

Verwijderd

Zie hierover de search. Er is meer dan zat geschreven over welke merken goed zijn, dus met een beetje onderzoek kom je een heel eind.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.