Toon posts:

Welke volgorde van aansluiten?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik vroeg me af wat de beste volgorde van aansluiten is: Ik heb een primaire en een secundaire IDE aansluiting met ieder weer twee aansluitingen op de kabel. Daarop wil ik aansluiten:

-een HD met windows
-een HD met spelletjes e.d.
-een 8X brander
-een 23X CD-Rom speler

Wat is de beste aansluitvolgorde om de meeste capaciteit uit de Drives te halen?

B.V.D., Zon

Verwijderd

*** zucht ***
Deze vraag wordt zoooo vaak gesteld. |:( 'Search' mag je echt wel gebruiken, hoor.

Maar ok, ik ben de moeilijkste niet. Dus:
- je hdd's primair aansluiten;
- je cdr(om)'s secundair aansluiten.

Verder maakt het niet veel uit. Meestal wordt het volgende gedaan:
-primair 1: meest gebruikte hdd;
-secundair 1: cd-rom
-primair 2: andere hdd;
-secundair 2: cd-brander.

Succes!!

Verwijderd

je kan het beste de HD als primair aan sluiten en de CD-ROM speler/brander als secundair aansluiten..

Zo zou ik 't gedaan hebben

Verwijderd

Ik weet niet welk type drives (harddisks en cd-roms), maar je kunt het beste de harddisks op een kabel en de cdroms op een kabel, maar nogmaals: dit ligt aan het type (in verband met PIO modes, of DMA modes)

Verwijderd

Topicstarter
Geeft het aansluiten van de brander en de CD-Rom op één IDE kabel geen problemen met het rechtstreeks van CD naar CD branden?

Zon

Verwijderd

Nee heb ik hier thuis ook en het werkt perfect gewoon aansluiten zoals bovenaan genoemd. Door de cd rom en cd brander op een kabel aan te sluiten heb je niet meer kansen op schijffouten

Verwijderd

Allemaal mis ! Je snelste harde schijf met Wijndows is primair op 1. Secundair op 1 je CD-Rom als slave. Primair op 2 je brander als master en je spelletjes schijf als slave op secundair. Mocht je spelletjes harde schijf eventueel worden afgeremd door je brander dan deze twee omwisselen: dus spelletjes op 2 primair en brander op 2 secundair.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

Yes dit is het juiste antwoord. Ga door voor de koelkast

Verwijderd

Topicstarter
Dank u! ;)

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 19:44

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik weet niet welk type drives (harddisks en cd-roms), maar je kunt het beste de harddisks op een kabel en de cdroms op een kabel, maar nogmaals: dit ligt aan het type (in verband met PIO modes, of DMA modes)
Nee, dit speelde vroeger bij HD's (in de tijd van de <500Mb disken e.d.) Die haalden elkaars performance omlaag vanwege timingsproblemen. De huidige IDE controllers en HD's hebben dit al lang niet meer...maar het is wel aan te bevelen om de HD's op de primary controllers te zetten. Simpelweg omdat de arbitrage dan over 1 controller gaat.

* DynaMikeY heeft zijn CD & CD-R gewoon op SCSI gegooid...werkt veel prettiger, en meer IDE devices aan te sluiten [img=15,15]i&#047;s&#047;smile.gif[/img] (2 HD's & 1 LS120 heb ik er aan zitten)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Ik heb m'n fikker, dvd speler en m'n HD allemaal op primair hangen.
Ik heb namelijk een ka7-100 met een extra ata 100 controller dus >:)

Maar ik zou de optie van Tiethof gebruiken
Pagina: 1