Toon posts:

[XP] Installeren op laptopschijf in USB2 behuizing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptopschijf (IBM, 30GB, IC25N030 ATCS040-0) in een Sweex USB behuizing gedaan. Werkt opzich goed, schijf wordt herkent in Windows, kom erin, kan schrijven, lezen, de schijf wordt zelfs in het BIOS gezien...

Maar nou komt het. Ik probeer te booten vanaf deze schijf. Dat lukt half. Ik krijg netjes het Windows (XPMCE) te zien, maar ongeveer op de helft gaat het fout. Ik krijg dan het welbekende blauwe scherm te zien met de volgende error: 0x0000007B

Op internet zijn tal van berichten en topics te vinden over deze foutmelding, maar helaas geen antwoorden. Ik heb Windows al een keer opnieuw geïnstalleerd. Weet iemand of ik hier misschien die F6-knop moet indrukken voor drivers? (zoals je dat ook bij S-ATA schijven doet).

Ik heb de USB schijf ook al aan twee 'gewone' computers gehangen, dan wil de Windows installatie niet eens starten. Het gaat om een Dell 600M laptop (Centrino 1700MHz). Ik heb de MCE versie gekozen omdat daar al SP2 in zit, vrij recent dacht ik.

Het volgende topic hielp me niet:
[rml][ XP] Op usb-harddisk installeren*[/rml]

Wie kan me helpen?

Pascal

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit gaat je helaas niet lukken. Het is zo dat je windows niet kunt booten vanaf een USB disk. Waar het precies fout gaat weet ik niet, maar het is eerder geprobeerd en het lukt niet.

Verwijderd

xp over usb= praktisch onmogelijk atm. (zet het uit je hoofd)

linux = np,
mac = np,
windows laat je in de steek :O

Verwijderd

Topicstarter
Maar er is toch wel iemand die dit ooit gelukt is of is het echt een gebrek aan Windows?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Het is een gebrek aan Windows.. Zodra Windows opstart laadt ie de USB controler drivers en zendt ie een USB Reset signaal over de bus heen zodat alle USB apparaten zich resetten. En op dat moment heeft ie dus geen connectie meer met je USB schijf en knalt ie eruit met een "Inaccesable boot device" error.

[ Voor 3% gewijzigd door Krypt op 30-10-2005 10:11 ]

Pvouput live

Verwijderd

Topicstarter
Krypt schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 10:10:
Het is een gebrek aan Windows.. Zodra Windows opstart laadt ie de USB controler drivers en zendt ie een USB Reset signaal over de bus heen zodat alle USB apparaten zich resetten. En op dat moment heeft ie dus geen connectie meer met je USB schijf en knalt ie eruit met een "Inaccesable boot device" error.
Oke, dat is duidelijk...bedankt ;)
Pagina: 1