Toon posts:

wat voor soort hd in een harddisk recorder?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af: zit er in een hd-recorder een 'gewone' huis/tuin/keukenharddisk met een interface zoals we die in een pc kennen? Zo ja, is het in principe mogelijk om bijv. een harddisk recorder van 80gb te upgraden met een pc-harddisk van veel capaciteit? Of is dit te kort door de bocht gedacht en wordt er geen gebruik gemaakt van ATA/SATI :-((??

bedankt alvast voor een antwoord!

Steven

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Normaal is het een gewone ATA hdd. Het beste is om 1 te nemen die weinig geluid maakt en weinig (piekstroom) vraagt.

Seagate heeft een speciale "CE" harddisk die hiervoor geschikt is. Sowieso is een 5400 rpm harddisk voor dit doel vaak beter. Zelf heb ik een Sansung 5400 rpm 160GB harddisk in mijn dreambox.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:44

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

De vraag is eerder of de recorder de extra capaciteit herkend en kan benaderen. En dan heb ik het dus over merken als JVC, Sony etc.

[ Voor 26% gewijzigd door Dukey op 30-10-2005 11:01 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik heb een Panasonic en het schijnt dat hij zichzelf formateerd zodra er een lege HDD ingestopt wordt. (ooit op het net gelezen ergens) Maar ik kan me goed voorstellen dat de firmware/bios/bootrom gewoon tot 80Gb gaat ondanks dat je een 160GB examplaar plaatst.

www.casarodriguillo.com