FPS 2000 of DTT2500

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zedd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-02 09:33
Welke speakerset moet ik kopen?
Ik gebruik min computer als DVD-speler en ook als tv.
Geld speelt wel een rol.
Mijn vraag is dus is het verschil tussen deze boxsetjes zo groot dat ik een DTT2500 moet kopen of is het verschil erg klein en moet ik een FPS 2000.

prijzen:
FPS2000 ongeveer 350,-
DTT2500 ongeveer 550,-

Ik ben trouwens niet geinteresseerd in andere speakersets.

Verwijderd

Voor mooie effecten icm DVD: DTT2500.

Ligt ook aan je soundcard natuurlijk.... een Live! (liefst een met digitale uitgang) is dan wel errug wenselijk in deze.

Verwijderd

Kheb zelf dtt2500, erg vet
fps2000 is in principe hetzelfde, alleen de versterker zit in de subwoofer ingebouwd, en veroorzaakt dus volgens sommigen kwaliteitsverlies. En dolby digital is een must als je dvd junkie bent... Vermogen is verder gelijk geloof ik (en genoeg voor een oorbeschadiging als je in een niet al te grote kamer zit (lees: slaapkamer, kleine woonkamer))

• Zedd
Ik heb een Sounblaster Live 1024 met digitale uitgang op de kaart ingebouwd.

• Ovide
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
DTT2500 is zeker een aanrader als je hem voor DVD wil gebruiken (dolby digital). Ik heb het setje net staan en het is echt zwaar kicken (binnenkort zal de buuf wel weer aan de deur komen zeiken :) ).

Volgens mij gebruikt de DTT2500 dezelfde boxjes als de FPS2000, de DTT heeft alleen een extra centerspeaker en zit het versterker en de regelunit in een apart kastje (staat erg goed op mijn bureau). Ik weet niet of de subwoofer hetzelfde is.

Als je het extra geld kunt missen, zou ik zeker voor de DTT gaan. Overigens heeft Creative nu een promo lopen waarbij je f130,-terugkrijgt in combi met een 1024player (retail).

• Zedd
Ja dat klopt maar je krijgt F100 ,- terug als je het in combinatie koopt met de FPS2000.

• Ovide
  • Niet online
Daar heb je gelijk in............ ;)

• Zedd
Weet ji eigenlijk hoe dat werkt, zit er bij de retail versie van live1024 een coupon of zit die bij de FPS2000?

• Ovide
  • Niet online
Zedd:

Bij de boxen moet een formulier zitten dat je samen met een cd (die ook in de verpakking zit) en kopie van de factuur (van de boxen en de Live!) moet opsturen naar CL.

Bij de Live! zou een formulier moeten zitten dat je samen met een of andere sticker op de doos en de factuur moet opsturen naar CL.

Er zijn dus 2 promo's, een voor de Live! en een voor de speakers. Let er bij aankoop op dat je setjes krijgt met de nieuwe promo, ik heb nml. bij de Live! nog de oude promo gekregen, die eind 1999 afliep. Vandaag heb ik met CL gebeld (goeie en snelle service btw) en ik krijg van die aardige telefoonmevrouw alsnog het juiste formulier toegestuurd. Ze gaf toe dat er nog 'oude' versies in omloop zijn. Laat de verkoper dus even de doos openmaken (heb ik bij de DTT2500 maar laten doen, want om nou f130,- te laten lopen...).

Let er ook ff op dat je de Live! retail hebt, anders krijg je nog geen korting. Oh ja, dat verhaal van die promo staat ook op de Creative Labs site uitgelegd http://www.europe.creative.com/promotion/spkr_promo/benpromo.asp .

Kan ik uit je post opmaken dat je toch voor de FPS2000 gaat?

• Zedd
Nee ik ga voor de DTT2500, ik wil namelijk toch maximaal genieten van dvd

• Zedd
Ik heb trouwens nog één vraag:
De kamer waar mijn computer staat is erg klein, is het geluid in een klein kamertje wel mooi of is het slecht?

• Ovide
  • Niet online
Ik denk dat je juist met een kleinere kamer beter uit bent met een DTT2500 dan met een aparte versterker en joekels van boxen.

Verwijderd

Geen van beiden nemen ;)

Ik heb ervaring met die cambridge setjes en vind het maar matige kwaliteit. Het is maar net wat je er voor over heb.

Midiland S4/8200 is gewoon de perfecte set voor bij de PC.
Pagina: 1