Elk jaar rond deze periode geeft een klasgenoot van mij een "feestje" waarbij we lekker kinderachtig smokkelaartje gaan doen, maar dan wel in de vrieskou in het bos. Hoewel het waarschijnlijk wat duf klinkt is dat wel ontzettend vet, omdat je echt verdomd weinig ziet in het donker en dus echt met samengeknepen billetjes in de sneeuw ligt te wachten tot je een kans hebt om net ff die 15 stappen verder naar voren te kunnen rennen.
Dit jaar wil ik echter wel met iets nieuws komen: een nachtkijker(tje) (zonder dat iedereen het in eerste instantie weet
) gebruiken om zo meer te zien. Daarnaast lijkt zon ding me zowieso handig in het bos en op het water.
Maar: ik heb op dat gebied geen ervaring...
Wie heeft wel ervaring/meer informatie hierover en kan mij wat vertellen over oa de volgende punten:
-Hoe zit het met die "generaties" die ik op internet tegenkom: (generatie 1, 2 en 3)
-Wat zie ik er nou precies mee (pics!!!onenone)
-Wat is het verschil tussen de verschillende nachtkijkers (restlichtversterkers != nachtzichtkijer toch?)
-Is een IR lichtbron nodig?
-etc etc
Bij voorbaat dank!
Edit: Tenslotte, is dit iets?
Dit jaar wil ik echter wel met iets nieuws komen: een nachtkijker(tje) (zonder dat iedereen het in eerste instantie weet
Maar: ik heb op dat gebied geen ervaring...
Wie heeft wel ervaring/meer informatie hierover en kan mij wat vertellen over oa de volgende punten:
-Hoe zit het met die "generaties" die ik op internet tegenkom: (generatie 1, 2 en 3)
-Wat zie ik er nou precies mee (pics!!!onenone)
-Wat is het verschil tussen de verschillende nachtkijkers (restlichtversterkers != nachtzichtkijer toch?)
-Is een IR lichtbron nodig?
-etc etc
Bij voorbaat dank!
Edit: Tenslotte, is dit iets?
[ Voor 8% gewijzigd door Technicality op 30-10-2005 03:29 ]