[JS] Foutmelding: ActiveXObject is not a function

Pagina: 1
Acties:

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Hoi,
Wanneer ik de Frontpage bezoek vanaf mijn NetWare 6.0 server (met de NetWare Remote Manager), krijg ik op iedere pagina deze fout:
xmlHttp.js:22:0 ActiveXObject() is not a function.

Het OS: Novell NetWare 6.0 SP5e.
Browser: Mozilla/5.0
(Ik kan geen specifiekere info geven omdat ik momenteel geen NW6-server tot mijn beschikking heb, maar het is best vervelend, op iedere pagina een Java-style-uitroeptekentje!)

offtopic:
Ja, ik weet dat het alleen bedoeld in om de server mee te beheren, maar er is prima mee te internetten, afgezien van een paar CSS-renderfouten)

We are shaping the future

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:33

ripexx

bibs

Als het goed is kan je de Ajax/XMLHttp functionaliteit van de frontpage uitzetten in je instellingen.

buit is binnen sukkel

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Je kan de Ajax functionaliteit uitschakelen door op het groene bolletje te klikken (wordt onthouden in een cookie).
Overigens denk ik dat het hier om IE gaat waarbij ActiveX disabled is oid.

Intentionally left blank

• Alex)
Mm, het is wel degelijk een Mozilla browser, tenminste, dat gaf www.watismijnip.nl aan, het is trouwens ook lastig: IE op NetWare (kan helemaal niet, er zijn geen Java-binaries voor).

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Rare mozilla dan als hij false geeft op if (window.XMLHttpRequest) en true op if (window.ActiveXObject) en vervolgens een JS foutmelding geeft op een statement in een try-catch ;)

Intentionally left blank

• Alex)
Is inderdaad vreemd... maar het is echt Mozilla. Ik zal morgen wel eens kijken of ik bij die server kan (don't worry, testserver!), en de output van www.watismijnip.nl kopiëren (dat kan hopelijk nog net, er staan slechts vier knoppen in de werkbalk: vorige volgende stoppen vernieuwen)

Pagina: 1