[eigen DNS] moet ik die nu wel of niet registreren

Pagina: 1
Acties:

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-02 16:54

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
Ik heb al veel op GoT gezocht, maar kon niet veel duidelijkheid vinden.
Stel ik wil een eigen namserver hebben voor domeinen (zowel .com, .nl als .net, en evt. anderen), moet ik die dan bij een bedrijf registreren ofzo :)?

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:29
Enkel bij waar je je domeinen registreert zeg maar.

Als SIDN lid, geef je je nameserver bij een domein op en dan zijn die namen bekend bij SIDN. SIDN kun je ook vervangen door bijvoorbeeld versign of DNS.be

Er is geen echt aparte registratie voor nodig dus.

[ Voor 14% gewijzigd door Keiichi op 30-10-2005 00:39 ]

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-02 16:54

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Topicstarter
Keiichi schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 00:38:
Enkel bij waar je je domeinen registreert zeg maar.

Als SIDN lid, geef je je nameserver bij een domein op en dan zijn die namen bekend bij SIDN. SIDN kun je ook vervangen door bijvoorbeeld versign of DNS.be

Er is geen echt aparte registratie voor nodig dus.
Dus ik wordt straks lid van SIDN, dan vraag ik daar een domein aan en zeg: eej, daar hoort die nameserver bij stelletje SIDNers :P.

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 11:10
Deelnemer SIDN worden kost wel €150 per kwartaal... Ik zou niet weten waarom je graag een eigen DNS wilt bijhouden, maar stel dat, dan kun je een domein registreren en je eigen DNS-en (minimaal twee) opgeven als DNS voor dat domein.

Hoef je geen deelnemer SIDN voor te worden, moet bij elk fatsoenlijk bedrijf waar je je domein registreert wel kunnen.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

XiN-eViL schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 00:43:
[...]

Dus ik wordt straks lid van SIDN, dan vraag ik daar een domein aan en zeg: eej, daar hoort die nameserver bij stelletje SIDNers :P.
Mja. Alleen is dat niet echt kostendekkend voor als je maar een of twee domeintjes hebt :P Dus beter doe je dat bij een hosting provider. Ik weet dat ze bij True erg blij zijn als er weer eens een nieuwe klant een domein komt registereren >:)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:44

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > IT

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1