brander doet raar

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-11-2025
Hoi,
ik wil een cd branden maar het mislukt steeds. bij nero brand ie de cd tot 69 % en dan crasht nero en bij gear cd -rw doet ie het ook al niet dan crasht het programa meteen . :(
ik weet niet of het iets met de hard ware is. de branders is maar een paar weken oud .
de brander is een lite - on ltr - 52327s qs58
besturings programa is windows xp

Mvg Dragon

[ Voor 14% gewijzigd door dragon9114 op 30-10-2005 00:14 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat heb je zelf al geprobeerd? Verschillende merken schijfjes geprobeerd? Firmware van de brander al ns geupdate? Welke versie van Nero?

• dragon9114
ik heb hier jammer genoeg maar 1 merk cd's liggen. hij heeft het een tijdje goed gedaan.
ik heb nero 6 gebruikt

ps : wat is firmware en waar kan ik het vinden ?

Mvg Dragon

[ Voor 10% gewijzigd door dragon9114 op 30-10-2005 09:05 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

dragon9114 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 09:05:
ik heb hier jammer genoeg maar 1 merk cd's liggen. hij heeft het een tijdje goed gedaan.
ik heb nero 6 gebruikt

ps : wat is firmware en waar kan ik het vinden ?

Mvg Dragon
De firmware is zeg maar de aansturingssoftware voor je brander, die kun je vinden op de site van de fabrikant.

En probeer toch eens andere schijfjes, daarbij kun je tenminste kijken of daar het probleem ligt of niet.
Verder kun je het ding natuurlijk ook eens in een andere machine hangen en kijken of het probleem zich dan ook voordoet.

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Strikie

Athletics

Kijk eens onder apparaatbeheer of je brander niet in piomode staat,anders even veranderen naar udma 2.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• dragon9114
ik heb een nieuwe driver er op gezet maar het probleem blijft :( . ik heb dat met hardwarebeheer niet kunnen vinden (ik heb hardwarebeheer zelf wel gevonden maar dan snap ik het niet meer :( )
sorry ik weet niet zo veel van pc's |:(

[ Voor 11% gewijzigd door dragon9114 op 30-10-2005 11:58 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

dragon9114 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 11:57:
ik heb een nieuwe driver er op gezet maar het probleem blijft :( .
Niet de driver, een firmware, dat zijn 2 verschillende dingen.
ik heb dat met hardwarebeheer niet kunnen vinden (ik heb hardwarebeheer zelf wel gevonden maar dan snap ik het niet meer :( )
Bij de IDE controller kijken en dan de primaire of de secundaire (afhankelijk van waar jij hem hebt aangesloten).

• dragon9114
verdorie de programas crashen nog steeds. bij gear cd-rw geeft ie aan bij status locked zodra die het cdtje wil gaan branden 8)7

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

dragon9114 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:35:
verdorie de programas crashen nog steeds. bij gear cd-rw geeft ie aan bij status locked zodra die het cdtje wil gaan branden 8)7
Heb je nu dan al gekeken naar een nieuwe firmware en gekeken of het ding op DMA draait?

• dragon9114
jep dat heb ik gedaan

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En wat waren de resultaten daar dan van? Wel handig dat even te vermelden. Is het dus ook gelukt om de firmware te updaten (welke versie heb je nu? en hoe geupdate?).

• dragon9114
ik heb de laatset firmware qs5a geinstaleert en daarna gebeurde gewoon weer het zelfde |:( |:( |:( :'(

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

dragon9114 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 14:59:
ik heb de laatset firmware qs5a geinstaleert en daarna gebeurde gewoon weer het zelfde |:( |:( |:( :'(
Had je het ding al op een andere pc getest?

• dragon9114
heb ff geen andere pc ter beschikking. maar zoals ik al eerder heb gezegt hij deed het eerst wel normaal an nu in eens niet meer :? :X

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

- Overige Hardware is geen dumpbak :o - als je een vraag heb over Opslagmedia, kijk eens in dat subforum :Z
- op GoT verwachten we een beetje eigen inzet voor je post. Het uitproberen van een andere merk CDs behoort daar echt toe. Als je ze niet in huis hebt, haal dan iets anders VOOR je een topic opent
- je poststijl lijkt wel op slowchat - korte posts, geen hoofdletters maar wel ritsen van smileys. Dat zou niet eens zo erg zijn, maar je geeft 0,0 info van wat je zelf doet en gaat ook niet zelf op zoek als je iets leest wat je niet snapt. Doe dat toch gewoon eens :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.