PC doet raar bij reboot

Pagina: 1
Acties:

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2025
Ik heb net een 'nieuwe' PC in elkaar gezet.

AMD Sempron 2400+ (nieuw)
2 x Corsair 256MX XMS Memory, Dual-Channel (ik weet zeker dat deze goed zijn, uit een ouder systeem gehaald)
Asus A7N8X-E Deluxe (nieuw)
Coolermaster voeding (nieuw)
ATi Radeon 9000

De Corsairs heb ik uit mijn eigen oude systeem gehaald, omdat ik daar 2 x 512 GeIL geheugen in heb gestopt net ;).

Op zich werkt de nieuwe PC perfect. FSB is goed, processor zit er netjes op, en geheugen staat ook mooi in de bios qua instellingen. Hij staat zelfs iets langzamer geklokt dan hij aankan.

Windows XP SP2 Installeren ging prima, drivers installeren in het algemeen ook. Bij één driver rebootte hij spontaan, maar dat was eenmalig. Alle updates van wu.com verliep ook perfect.

Het stomme is, als je hemt soft reboot (opnieuw opstarten vanuit windows of ctrl-alt-del wilt hij niet posten. Hij laat soms zien dat hij een AMD CPU ziet op 2400+, maar verder dan dat gaat hij niet. Het systeem hangt dan helemaal vast. Rebooten via de reset knop geeft hetzelfde effect. Pas als ik hem even helemaal uit zet en dan weer aan, gaat alles weer goed.

Ik denk dat ik zo de nieuwste BIOS erop zet, en als dat niet helpt weet ik het niet :{ .

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Als hij "een AMD cpu op 2400+" ziet zou ik in elk geval even het bios updaten ja, maar had je dat niet beter even kunnen doen voor het topic te openen :+

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2025
Hij was net bezig met een drive te clonen, dat duurde 40 minuten en ik ben vrij ongeduldig :') . Ik zal zo mijn ervaringen posten.

[ Voor 4% gewijzigd door NiteSpeed op 30-10-2005 00:31 ]