[FF vs IE]Tabel probleem

Pagina: 1
Acties:

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb m'n site (VWO6.net) opgebouwd uit tabellen. Ik genereer vrijwel de hele site met php. Nu geeft hij echter het menu niet goed weer in IE, in FF echter wel. In IE laat hij echter tussen de tabellen een zwart balkje zien. De afbeeldingen passen allemaal exact in de tabellen dus daar kan het niet aan liggen. Bekijk de onderstaande afbeeldingen maar even voor wat duidelijkheid. Ik heb de search en google gebruikt maar geen antwoord gevonden op mijn probleem.

Internet ExplorerFirefox
Afbeeldingslocatie: http://www.vwo6.net/GoT/menufoutIE.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.vwo6.net/GoT/menufoutFF.JPG

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 18:32
Bij mij doet ie het prima in IE 6!

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
same here, werkt normaal.
welke IE gebruik jij zelf?
niet toevallig rare opties voor dove en slechtruikenden aangezet?

[ Voor 39% gewijzigd door BasieP op 29-10-2005 23:29 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• KappuhH
  • Niet online
Dan draai jij 1024x768... ik zie net dattie het dan wel goed doet... op 1280x1024 en 1600x1200 doetie het niet goed...
Dus bij de volgende links doet hij het niet goed in IE:
http://www.vwo6.net/site.php?res=1280&p=1
http://www.vwo6.net/site.php?res=1600&p=1

[ Voor 3% gewijzigd door KappuhH op 29-10-2005 23:30 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
KappuhH schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 23:30:
Dan draai jij 1024x768... ik zie net dattie het dan wel goed doet... op 1280x1024 en 1600x1200 doetie het niet goed...
Dus bij de volgende links doet hij het niet goed in IE:
http://www.vwo6.net/site.php?res=1280&p=1
http://www.vwo6.net/site.php?res=1600&p=1
ik draai 1280x1024..

edit: en bij die links werkt het ook prima..
het is iets lokaals bij jouw denk ik

edit2: ik vind de site trouwens mooier met ?res=1024 wanneer ik op 1280 draai, dan wanneer hij automatisch zo groot word..

groot=lelijk, ik heb niet voor niks een (redelijk) hoge res.. ik wil veel zien. vind het irritant dat een site dan mee-resized

[ Voor 34% gewijzigd door BasieP op 29-10-2005 23:39 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
zie en het zwarte en vreemde effecten in de footer van je site (met i.e. 6.alle_updates)

Misschien ff naar de height van je tabel / rijen / cellen kijken? En anders een ander spacing probleem...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• KappuhH
  • Niet online
faabman schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 21:16:
zie en het zwarte en vreemde effecten in de footer van je site (met i.e. 6.alle_updates)

Misschien ff naar de height van je tabel / rijen / cellen kijken? En anders een ander spacing probleem...
Die rare effecten in de footer komen omdat het geheel naar beneden geschoven wordt. Als die zwarte randen weg zouden zijn zou de footer er ook weer normaal uitzien.
De html code wordt op de volgende manier gegenereerd:

PHP:
1
2
3
4
5
$res = 1600; // ff een voorbeeldje, hier gebruik ik een andere manier voor maar dat doet er op dit moment even niet toe.
$size7 = getimagesize ( 'afbeeldingen/' . $res . '_07.jpg' );
$breed7 = $size7[0];
$hoog7 = $size7[1];
print ('<TD width="' . $breed7 . '" height="' . $hoog7 . '"><a href="?res=' . $res . '&p=1" onMouseOut="MM_swapImgRestore()" onMouseOver="MM_swapImage(\'Home\',\'\',\'afbeeldingen/' . $res . 't_07.jpg\',1)">[img]"afbeeldingen/'[/img]</a></TD>');

Op deze manier wordt dus de html code gegenereerd. Dus moet hij eigenlijk (imho) op elke resolutie goed werken maar hij doet het dus alleen op 1024x768 (dus als $res 1024 is).
Kan het misschien ook een CSS probleem zijn? M'n CSS staat hier. Ik heb totaal geen verstand van CSS dus lach er niet om ;)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Sloop die rare spacers.gif's er eens uit ;)

Overigens kan je tegenwoordig ook makkelijk layouts maken, zonder gebruik te maken van tabellen. Je ziet al door het gebruik van tabellen dat je veelvuldig, en dus onnodig, gebruik maakt van spacer en andere table-layout achtige truukjes.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• KappuhH
  • Niet online
Aangezien ik de site eerst in photoshop gemaakt heb en daarna met de slices functie naar html 'vertaald' heb zou het dus niets uitmaken. Maar het betreft alleen de tabellen waar een link aan gekoppeld is.. zou dat een oorzaak kunnen zijn? Heeft iemand ideen?

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

KappuhH schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 15:53:
Aangezien ik de site eerst in photoshop gemaakt heb en daarna met de slices functie naar html 'vertaald' heb zou het dus niets uitmaken. Maar het betreft alleen de tabellen waar een link aan gekoppeld is.. zou dat een oorzaak kunnen zijn? Heeft iemand ideen?
Als dat zo is, moet je je CSS selector voor die tabellen uitbreiden, zodat deze ook de a elementen pakt in betreffende tabel.

Ik ontken het bestaan van IE.

• KappuhH
  • Niet online
Sorry ik had het iets verkeerd verwoordt: in de tabellen staan plaatjes en die plaatjes zijn een link. Dus zou ik daar de CSS niet voor aan hoeven te passen. Wat ik echter nu zo vreemd vind is dat de plaatjes bij een resolutie van 1280 en 1600 op precies dezelfde manier in de code plaatst worden (wellicht met een andere hoogte van de tabellen die uitgelezen worden aan de hand van de hoogte en breedte van de afbeelding) en dattie het dan bij 1024 wel doet en bij 1280 en 1600 niet!

• KappuhH
  • Niet online
Problem solved, was 1 zo'n dom spacer.gifje vergeten te laten resizen bij een resolutie van 1280 of 1600. Als ik tijd heb ga ik toch maar de raad van BtM909 opvolgen, en die spacers uit te bannen (word nog een heel geklier ivm de COLSPAN en de ROWSPAN.
Pagina: 1