[XP] Netwerkdrive en removable drive overlappen?

Pagina: 1
Acties:

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Topicstarter
Ik heb een irritant probleem onder Windows XP. Een aantal van de PCs die ik moet servicen hebben naast de standaard HD en CDRom (C en D drive) een brander, (E drive). Als ik daar een USB memory stick in prik, wordt deze op drive F gezet. Echter, drive F is een NOVELL netwerkdrive (de eerste vrije drive is I).

Toch zet Windows de memorystick keihard op F, met als resultaat dat de stick niet te bereiken is tot ik handmatig de driveletter verander in disk management.

Is er een oplossing hiervoor? Bijvoorbeeld een klein bestandje in de root van de memstick die XP vertelt dat die stick op I: moet ipv F:, of een setting in Windows die er voor zorgt dat Windows niet de netwerkschijven overlapt?

Overigens treed deze fout in W2K niet op, en heeft het alleen betrekking op NOVELL netwerkschijven.

Forget your fears...
...and want to know more...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je eenmaal de driveletter hebt aangepast in diskmanagement blijft diezelfde stick ook voortaan die letter houden, dat wordt als mountpoint in je registry vastgelegd.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Aetje

Aetje

Topicstarter
Dat helpt me echter niet omdat ik op de helpdesk van een bedrijf met zo'n ruwe 1500 computers werk. En op de memstick staan wat diagnostische tools.

Is er geen Ini file ofzo die je in de root van de stick kan gooien waardoor XP het ding op een andere driveletter zet?

Forget your fears...

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat ligt dan meer aan de onhandige manier van netwerkschijven mappen dan wat anders hoor.

Drivesorting onder 2000 begint inderdaad alfabetisch van A > Z maar onder XP van Z > A.
Als je loginscript geforceerd de eerstvolgende beschikbare letter kiest na je harddisks en je plugt er daarna een removable device in heeft die USB drive "voorrang" op een netwerkschijf (qua letter).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Aetje

Aetje

Topicstarter
Novell loginscript handelt de netwerkschijf assignments. F = programma's, G = programma's, H = home, S = Shared. Vaak nog een U voor usergroups en Z voor shared temp spul. Die mappingen gebeuren op login. De USB stick komt er later in. Als de mapping dus al lang bestaat.

Het probleem is niet voorrang, het probleem is dat zowel de net schijf als de USB stick dezelfde driveletter toegewezen krijgen.

Forget your fears...

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Oplossing is dus niet de F: als eerste letter gebruiken in je script.
Ik kom ook windows 2000 domains tegen die zo in elkaar zitten, komen ze opeens in de problemen met USB stikkies en extra dataschijven in een PC of die tweede brander.

Wat ik bedoel met voorrang: die USB stick krijgt F:.
Met of zonder inlogscript.
Een removable Drive gaat vóór een netwerk drive.
Dat jij die driveletter al inpikt met een logonscript zal die USB stick worst wezen :)

[ Voor 32% gewijzigd door alt-92 op 30-10-2005 09:30 ]

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Het is niet Novell, maar Novell Netware. Welke versie draai je op de server ? Kan je die logon script eens posten, dan kunnen we misschien helpen.
Maak je gebruik van ZEN?

Heb je hier wat aan :?
http://www.novell.com/documentation/noclienu/index.html >>
http://www.novell.com/doc...t/login/data/ak1luqm.html

Denk dat je dit serverside moet oplossen en dat je F-mapping opgehoogd moet worden naar een andere vrije letter?

offtopic:
riemer's netware kennis is wat roestig

[ Voor 52% gewijzigd door aReaRe op 30-10-2005 09:46 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Pagina: 1