Wanadoo livebox knipperende leds

Pagina: 1
Acties:

• renechaos
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-02 11:15
Hallo, Ik heb nu sinds enkele dagen de wanadoo livebox in huis. Ik ben overgestapt van Demon vanwege de aankomende ADSL2 volgende maand en de prijs (uiteraard).
Nu heb ik alles aangesloten zoals beschreven in de handleiding en de installatie CD.
lekker een tijdje zitten internetten, alles werkte perfect.
Nu heb ik al jaren een Linux server (webserver) die continu online staat. dus ik heb in de livebox de portforwarding aangezet en de hele zooi nu inmiddels als 9 dagen aan laten staan.
Nu heb ik vandaag de boel eens uitgezet (beetje klooiien met elektra in huis) en wilde het zaakje weer aanzetten. Nogo ...
na de standaard opstartprocedure en het vinden van de DSL lijn wacht de modem enkele seconden (+/- 10) en vervolgens gaan alle leds knipperen (muv de telefonie led, ik heb geen telefonie abonnement, maar de WLAN led knippert wel dat heb ik ook niet). Maar internet doet het wel (as we speak) maar de moden kan ik niet bereiken. Nu heb ik al vaker gelezen dat dit het ontvangen en installeren van een update is, maar vind het raar dat dat net gebeurt terwijl ik de boel uit heb gezet. Ik krijg de leds nu niet meer normaal aan de praat.
Voorheen had ik dit probleem wel als ik de modem aanzette en ik had de portforward ingesteld maar niet als ik hem weer had gereset naar factory defaults (even geprobeert de dag van ontvangst, maar na de problemen maar even af gebleven).

Nu zit ik dus te internetten met knipperende leds naast mij en ik kan de webinterface van de livebox niet meer bereiken..

iemand enig idee..??
(helfdesk zegt: "portforward??? server ??? sorry daar doen we niets aan... ).

Verwijderd

je modem is een firmware update aan het doen! :D
na de firmware update, geduldig wachten kan lang duren
dus als alle lampjes weer normaal branden dan is ie klaar met het updaten van je firmware
wel weer effe je forwards adden en eventuele andere settings :)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 22:23 ]

• renechaos
Niet te geloven he....

zul je altijd zien zit je eerst een paar uur (mwoah stuk of 3) te klooiien (oii = t) en de boel te resetten en weet ik wal allemaal geprobeerd.. gooi je hier moedeloos en ten einde raad je probleem neer, denk ik van laat die ***** leds dan maar lekker knipperen... zoek het maar uit ik ga wel wat anders doen.. kom ik terug .... brand alleen het @-led.. niets aan de hand.. even de webintrface checken.. ziet die er geheel anders uit... leuke kleurtjes. idd een update..
en idd portforward eruit..
hoop niet dat ze dat vaker gaan doen bij wannadoo anders moet ik maar even een script bouwen op mij server dat controleerd of de portforward aanstaan en zo niet die dan aanzet.. ja ga ik van de week maar eens doen..
in ieder geval.... stimey bedankt voor je reaktie...

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

renechaos schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:27:
Niet te geloven he....

zul je altijd zien zit je eerst een paar uur (mwoah stuk of 3) te klooiien (oii = t) en de boel te resetten en weet ik wal allemaal geprobeerd.. gooi je hier moedeloos en ten einde raad je probleem neer, denk ik van laat die ***** leds dan maar lekker knipperen... zoek het maar uit ik ga wel wat anders doen.. kom ik terug .... brand alleen het @-led.. niets aan de hand.. even de webintrface checken.. ziet die er geheel anders uit... leuke kleurtjes. idd een update..
en idd portforward eruit..
hoop niet dat ze dat vaker gaan doen bij wannadoo anders moet ik maar even een script bouwen op mij server dat controleerd of de portforward aanstaan en zo niet die dan aanzet.. ja ga ik van de week maar eens doen..
in ieder geval.... stimey bedankt voor je reaktie...
Zodra jij de stroom van de Livebox haalt, en er weer op zet, gaat het dingetje controleren of er updates zijn, welke hij gelijk binnenhaalt.

• renechaos
klopt helemaal. vond het alleen raar dat ik hem ook vaak heb gereset en dan deed hij dat niet (updaten), dan ging er niets knipperen en kon ik gewoon alles gebruiken. En de volgende keer ging weer alles knipperen. Maar goed dat werkt in ieder geval, nu weer een andere probleem, maar dat heeft niets met de leds te maken, dus daarvoor zoek ik even een ander topic.