Toon posts:

Disk Boot Failure met Raptor HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sindskort een WD740 en die wil ik voor windows gebruiken voor snelle boot. Naast die raptor heb ik ook een 400 GB SATA opslag schijf.

Na installeren van windows op raptor en installeren van benodigde drivers en software was het tijd om te rebooten. Na reboot kreeg ik een disk boot failure dus ging ik naar mijn bios instellingen kijken.

In BIOS staat raptor als eerste boot HDD na CD-ROM die op IDE Secondairy MAster is aangesloten. Raptor is aangesloten op SATA 1 en mijn opslag HDD op SATA 2. Dus instellingen van BIOS kloppen wel als je mij vraagt. Raptor als single HDD op SATA 1,2,3 of 4 werkt ook niet (Disk boot failure).

Raptor heeft 2 partities van 50 GB en 20 GB. Opslag HDD heeft 3 partitie's van 300 GB en 2 x 40 GB.

Opnieuw windows installeren op raptor heeft niet geholpen.

Wat kan ik het beste doen ?

PS: Mobo: Abit Fat1lity AN8 SLI

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Misschien een stomme vraag maar heb je de schijf wel bootable gemaakt? :)
Dat is iets anders als windows erop zetten.

Senile! Senile Oekaki

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
Sata drivers wel geinstalleerd mbv F6?

Verwijderd

Topicstarter
SATA drivers heb ik niet geinstaleert aangezien windows schijf kon vinden en zonder probleem installeren.

Bas,

Wat bedoel je met schijf bootable maken ?

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-03 17:56

DefLite

Why so serious?

@bas als je windows erop kan instaleren dan is die bootable toch

formateer de boel nog eens mischien helpt dat denk het niet maar je kan het proberen

en probeer die schijf een sin andere pc

Verwijderd

-Zorg voor een Master Boot Record (MBR) op je nieuwe schijf. Bijvoorbeeld met FIXMBR (Windows Recovery Console) of met "Fdisk /MBR"
-Zorg dat je Windows partitie een primaire partitie is en actief is gemaakt. Kan ook met FDISK (Windows 98 opstartdiskette bijvoorbeeld).

• Andre61
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Ik heb een Asus A8N SLI moederbord met dezelfde Raptor.

In het bios van mij kun je op een plaats de boot volgorde vastleggen, zoals jij al gedaan hebt. Maar er is bij mij in het bios nog een optie hard disk drives, waar je de 1e hard disk als Master kunt instellen. Dat stond bij mij verkeerd, en dat gaf dezelfde foutmelding als bij jou.

Verwijderd

Topicstarter
Little_captain schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 14:39:
@bas als je windows erop kan instaleren dan is die bootable toch

formateer de boel nog eens mischien helpt dat denk het niet maar je kan het proberen
Dat heb ik al eens gedaan zoals je kon lezen in mijn eerste post en dat heeft niet geholpen.
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:14:
-Zorg voor een Master Boot Record (MBR) op je nieuwe schijf. Bijvoorbeeld met FIXMBR (Windows Recovery Console) of met "Fdisk /MBR"
-Zorg dat je Windows partitie een primaire partitie is en actief is gemaakt. Kan ook met FDISK (Windows 98 opstartdiskette bijvoorbeeld).
Zal eens proberen maar opzicht zou er nikx mee moeten zijn met MBR aangezien het een nieuwe installatie is.
Andre61 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:33:
Ik heb een Asus A8N SLI moederbord met dezelfde Raptor.

In het bios van mij kun je op een plaats de boot volgorde vastleggen, zoals jij al gedaan hebt. Maar er is bij mij in het bios nog een optie hard disk drives, waar je de 1e hard disk als Master kunt instellen. Dat stond bij mij verkeerd, en dat gaf dezelfde foutmelding als bij jou.
Ik kanin mijn BIOS de volgorde van HDD, CD-ROM en floppy kiezen maar ook bootvolgorde van HDD's en CD drovers. Ik heb nu 2 SATA schijven en WD staat als eerste boot device. Bedoel je dit ?

• Andre61
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Idd bedoel ik dat, bij mij was dat de oorzaak van de disk boot failure.
Ik begrijp bij jou dus helaas niet...

• Hollanda
Dit is echt een kwestie van SATA drivers tijdens installatie van Windows gebruiken.

CD erin >> F6 >> drivers installeren >> windows kopieren naar HD >> restart (hier gaat het zeker fout bij jou?) >> windows installeren.

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:09

bakvis

Tweakers.Nerd

Ik zou proberen om windows opnieuw te installeren en dan de S-ATA drivers te installeren met F6, Dit wil nog wel eens zorgen voor een stabieler systeem..

Mijn Specs

Verwijderd

Topicstarter
Dat is bij mij idd niet het probleem.

Ik ben nu bezig om Windows opnieuw te installeren met SATA drivers van mijn mobo. FIMBR of FIXBOOT hebben ook niet geholpen.

Ik laat het jullie wel weten.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem lijkt opgelost te zijn :)

Het waren inderdaad de SATA drivers. Eigenlijk dom van mij om niet meteen bij eerste installatie voor de zekerheid met SATA drivers te installeren maar aangezien Windows setup de schijf zag en zonder problemen Windows installeerde dacht ik dat Windows ondersteuning gaf aan raptors maar niet dus.

Eindelijk genieten van snelle boot :9

Bedankt iedereen voor reply's _/-\o_

• Hollanda
De 1e helft van de installatie worden er alleen files naar je HD gekopieerd, pas na reboot wordt de boel geinstalleerd. Geen goede SATA drivers >> boot failure

;)
Pagina: 1