Toon posts:

3Com SS II loopt vaak vast; software updaten? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een 3com superstack 3300. Na een aantal jaren trouwe dienst doet hij tegenwoordig niet geheel meer wat hij moet doen.

Hij loopt af en toe vast op de vaagste momenten. Na enig onderzoek zag ik dat de interne management webserver niet correct functioneerde en hiermee helaas ook de helft van de management instellingen/software.

Nu is deze switch op drie manieren te benaderen met de webinterface en dmv een telnet sessie en direct via serieele kabel. Geen van alle werkt meer correct dus vreesde ik dat mijn firmware defect was.

Ik heb geprobeerd deze te voorzien van de nieuwste echter werkt de voorkeurs manier via tftp niet en omdat hij denkt dat de software al geupdate wordt en de serial update kan vaak de firmware file niet vinden of als hij wel begint met updaten stopt hij ergens rond een kwart met de mededeling dat het program adress niet gevonden kan worden.

Uiteraard heb ik al een aantal malen de switch gereset naar de fabrieks instellingen, zonder succes.

Wat is hier nog aan te doen ? of kan deze direct naar de vuilnisbak.

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:57

chromeeh

the Gnome

Misschien erg voor de handliggend, maar heb je 3Com hierover al eens benaderd :?
En of het eventueel 'makkelijk' op te lossen is?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Verwijderd

Ik had zelf een superstack II 3000 die gecrached was. Ik kon via een speciale opstartmanier in ieder geval het apparaat een klein beetje beheren (via seriele kabel). Zo kon ik hem een "tijdelijk" ipadres geven en daarna via een TFTP server van 3Com de firmware downloaden.

Zie ook: Verwijderd in "3Com switch, poort failed -> gehele swit..."

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-04 22:44
En anders heb je levenslange garantie en kan je hem gewoon retour sturen naar 3com

Verwijderd

titelfix