Toon posts:

ASrock 939dual-SATA2 geen beeld...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

nou ik ben me al 2 weken aan het verheugen op mijn nieuwe pc, nou vandaag lekker in mekaar gezet en wat blijkt? geen beeld...

Ik heb ook veel op tweakers gelezen dat meerdere mensen hier last van hebben(gehad) maar ja ik heb niet iets eruit kunnen oppikken wat mij ook kon helpen, vandaar mijn post.

Nou laten we beginnen bij mijn opstelling:
kast: aerocool JR
moederbord: ASrock 939dual-SATA2
processor: amd athlon 3200+ venice met een Zalman CNPS7700-AlCu koeler wat ik zelf aan moest passen op het moederbord (ander backplate etc etc)
videokaart: XFX 6800 LE
Geheugen: 2 x 512 MB PC400 van MTD?
Harddisk: 1 x 80 gb ATA en 1 x 250 gb SATA

Nou zo ziet het eruit, ik heb een q-tek voeding besteld van 500 watt maar ik las dus ook op tweakers dat het een shitvoeding is, dus heb me vandaag een Asus 450 watt voeding gehaald.
Bij het installeren van de voeding bleek dat ik een 24 pins connector had en mn mobo 20 pins, dus daar heb ik me een verlengstukje voor gehaald van 24 pins naar 20 pins. Maaaaaar nog steeds geen beeld (4polige connector is ook aangesloten)

Anyway,
- geheugen 1 voor 1 in alle bankjes geprobeert
- zonder videokaart opstarten, dan met videokaart ook niks (btw je hoort nergens een piepje of zo)
- processor opnieuw nagekeken en teruggezet ook niks..
- zonder harde schijven en zo geprobeert, ALLEMAAL niks

Dus mijn beste tweakers...wat kan hier de oorzaak zijn?

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Aantal zaken waar je rekening mee moet houden bij het assembleren van een systeem:

1. Zorg dat je jezelf ontlaadt voor én tijdens de werkzaamheden. (bijvoorbeeld aan de verwarming, aan een kraan), het liefst Anti ESD materiaal gebruiken: Antistatisch bandje, antistatische handschoenen...
2. Zorg dat je de afstandsbusjes gebruikt bij het installeren van het moederbord, anders kan er kortsluiting ontstaan doordat het mobo contact maakt met de behuizing.

Je zou de hardware nog kunnen installeren in een ander systeem, want dan kun je achterhalen of het probleem in het moederbord of in de onderdelen (CPU, geheugen, VGA kaart) zit.

[ Voor 17% gewijzigd door frankknopers op 29-10-2005 21:43 ]

Goud is geen geld

Verwijderd

Topicstarter
Ik SUPERSTOM...heb de afstandsbusjes verkeerd aangesloten, waardoor het moederbord denk ik tegen de behuizing is gekomen idd...maar als ik deze goed zet, zal het dan nog werken of kan ik het moederbord als dood rekenen? :'(

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Het zou mee kunnen vallen. Je bent niet de eerste die zo'n vergissing heeft gemaakt, en het zou best kunnen dat je MOBO nog in orde is.

Ik zou zeggen: plaats de busjes correct, sluit de hoognodige zaken aan, en kijk of-tie wil POSTen.

Ik duim voor je :P

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Topicstarter
en nee hoor, same song...heb alleen vga kaart en de fans aangesloten, alles draait maar nog steeds geen beeld

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:00

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Haal 'm dan eens uit je kast, leg 'm op je bureau (mits van hout en niet geleidend :P ) en probeer dan eens te testen met alleen CPU, RAM en VGA erin. Probeer ook een andere VGA kaart, indien mogelijk een PCI-E kaart, een andere AGP kaart of een simpel PCI ding.

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
strandbal schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 23:06:
Haal 'm dan eens uit je kast, leg 'm op je bureau (mits van hout en niet geleidend :P ) en probeer dan eens te testen met alleen CPU, RAM en VGA erin. Probeer ook een andere VGA kaart, indien mogelijk een PCI-E kaart, een andere AGP kaart of een simpel PCI ding.
Ook dit heb ik geprobeert maar nog steeds het eindeloze zwarte beeld. Geheugen ook 1 voor 1 op de bankjes gezet, still no result..ga bijna dood hier 8)7

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:34
Een ding om je toch nog maar even op te wijzen, omdat het een veel gemaakte fout is:
Heb je de P4 stekker (stroom voor je processor dus) wel aangesloten?

^ Wat hij zegt.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Z-Dragon schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 08:56:
Een ding om je toch nog maar even op te wijzen, omdat het een veel gemaakte fout is:
Heb je de P4 stekker (stroom voor je processor dus) wel aangesloten?
Wat ook een veelgemaakte fout is is dat de topicstart niet goed wordt gelezen. :P De topicstarter heeft de 4pins P4 stekker ook aangesloten dus..

En ik ken het probleem met geen beeld, en dan wordt je echt pissig.... Op het laatst kun je dat standby lampje wel schieten. |:(

Maargoed, ik heb hetzelfde probleem ook wel eens gehad met mijn P3 servertje. Bij mij was het het moederbord dat het niet overleefd had. (het zag er verder nog wel helemaal gaaf uit, dat was ook vreemd :/ )

[ Voor 5% gewijzigd door frankknopers op 30-10-2005 10:46 ]

Goud is geen geld

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-05 17:15
Heb je ook je vga-kaart van een voedingsstekkertje voorzien?
Krijg je zelfs geen piepjes te horen?
Gaan de fans draaien?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen...ik ben gewoon te opgewonden geweest of zo en heb gewoon uit stomheid het hendeltje van waar de processor op moet niet omhoog gezet en dan weer omlaag om het vast te klemmen. DOM 8)7

ik had het gewoon erop gezet en dan de koeler erop gemonteerd.

Maja nu draait alles lekker, dus bedankt voor de hulp _/-\o_

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:00

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Wees blij dat je cpu dat overleefd heeft zeg, voor hetzelfde geld duw je negenhonderdnegenendertig pinnen plat :/

Maar gelukkig werkt 'ie weer :)

Hier stond een dode link.

• moomin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik ben nu net met dit mobo bezig, en ik heb ook geen beeld.
Het is een 350W Antec voeding (kast 2650) en een A64 Venice 939 boxed en 2x 512MB Twinmos.
De videokaart is een Sapphire 9000 Pro maar een Matrox G400 DH (4x) werkt ook niet.

Omdat ik bij mn ouders zit heb ik weinig testmogelijkheden maar wel een multimeter.
De voeding heb ik apart genomen, groen 14 naar grnd kortsluiten en alle spanningen gemeten. Alles goed, alleen blauw -12 is -10.6V maar dat moet niet veel schelen.

Als ik hem aanzet gaan alle (twee; cpu, psu) fans draaien, geen piepjes en wanneer ik de powerknop 4 sec inhoudt gaat niet uit.

CPU er opnieuw ingezet, RAM ook, ook in andere DIMMs. Bovenstaande heb ik ook naar gekeken.
Heeft iemand nog test-idee-en?

[ Voor 143% gewijzigd door moomin op 05-11-2005 14:46 ]

Pagina: 1