Linksys BWEF11s4 met zyxel router traag

Pagina: 1
Acties:

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-02 12:37
Niet te filmen. Nieuwste firmware op de router (uit 2004.......)
Na een poosje valt mn verbinding terug naar 50k ipv 250k

Zodra ik de router aan en uit zet is die weer een tijdje snel. (De router gebruik ik puur als wireless acces point, omdat de modem ook een router heeft welke niet zo makkelijk uit kan zonder de Tiscali settings om zeep te helpen....

Zijn er meer mensen die pronblemen hebben met de router

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Wij hebben 2 van die routers gehad, allebei terug gebracht naar de winkel...
Elke 10 min. vertikte dat ding om op internet te blijven... :(

• basset
Net herstart 250k/s

Nu alweer terug naar 100k/s

:(

Hop,hop,hop!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:47

BHQ

Heb je dit op elke machine en hoe heb je eea. ingesteld? Doet de ZyXel ook DHCP en krijgt de Linksys een lease, of wat?

@einsteindingus: hangt er ook vanaf welke versie van de router je hebt :)

[ Voor 25% gewijzigd door BHQ op 30-10-2005 19:23 ]

Verwijderd

mjah,dat zou best kunnen, ik weet niet meer welke versie dat was...
Niet de nieuwste, we moesten toch wel een veel nieuwere firmware erop proberen...
Maar goed, het waren blijkbaar 2 van de zelfde versies met beide het zelfde probleem (na 10 min. geen connectie meer met het internet) dus Linksys is helaas voor ons huis afgeschreven :(

• basset
Yapser schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 19:22:
Heb je dit op elke machine en hoe heb je eea. ingesteld? Doet de ZyXel ook DHCP en krijgt de Linksys een lease, of wat?

@einsteindingus: hangt er ook vanaf welke versie van de router je hebt :)
De linksys wordt momenteel puur als accespoint/switch gebruikt. Router gaf problemen op de zyxel.
DHCP staat uit, hij heeft wel een vast IP.

De Zyxel zit op een willekeurige port van de switch en niet op de "internet" poort, om de router te omzeilen.

Zo nu en dan moet ik de switch uit- en aanzetten en dat gaat alles weer even als een trein. Heel vaag.

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Jeej voor basset! \o/

Onze router wilde het geeneens doen als DHCP uit stond, toen vertikte dat ding helemaal connectie met het internet... helaas...

Voor alle duidelijkheid;
In ons huis krijgen alle computers een IP via een centrale server van SNT (campusnet in Enschede), dus router hadden we niet nodig.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:45
Je hebt zeker een V4 versie van dat ding. Die dingen zijn zo ranzig en hebben zo'n goede indruk bij mij achtergelaten dat ik nooit meer een produkt van Linksys zal aanschaffen (de techsupport van linksys vertelde mij dat er helemaal niets mis was met dat ding en dat het vast en zeker aan mijn ISP zou liggen en dat ik dan beter een 3x zo duur model kon aanschaffen).
Ik gebruikte dat ding ook in AP mode zonder de WAN aansluiting te benutten. De truc waarmee je dat ding draaiend houdt: sluit dat ding zowel aan de WAN als de LAN kant aan, geef de WAN kant een vast IP wat verder niet in je netwerk voorkomt (dus ook ander subnet :P) en dat ding blijft gewoon een stuk langer draaien.

• basset
_JGC_ schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 10:57:
Je hebt zeker een V4 versie van dat ding. Die dingen zijn zo ranzig en hebben zo'n goede indruk bij mij achtergelaten dat ik nooit meer een produkt van Linksys zal aanschaffen (de techsupport van linksys vertelde mij dat er helemaal niets mis was met dat ding en dat het vast en zeker aan mijn ISP zou liggen en dat ik dan beter een 3x zo duur model kon aanschaffen).
Ik gebruikte dat ding ook in AP mode zonder de WAN aansluiting te benutten. De truc waarmee je dat ding draaiend houdt: sluit dat ding zowel aan de WAN als de LAN kant aan, geef de WAN kant een vast IP wat verder niet in je netwerk voorkomt (dus ook ander subnet :P) en dat ding blijft gewoon een stuk langer draaien.
Een stuk langer draaien...... :/

Das nou niet bepaald mijn doel :+

Ik kan 2 dingen doen
1 de linksys ritueel verbranden en een een of ander vaag merk accesspoint kopen die het wel doet.
2 de linksys ritueel verbranden en een wireless modem/router kopen met het risico dat ik tiscali niet meer aan de praat krijg.

O wacht!

3 de linksys ritueel verbranden en gewoon genieten van het vuurtje.

Hop,hop,hop!

Pagina: 1