Toon posts:

irritant hoog geluid in windows ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb last van een irritant hoog geluid dat hoorbaar is zodra ik in windows ben. ik d8 eerst dat het probleem in de stereo of de boxen zat, dus ik de koptelefoon achter in mijn geluidskaart (audigy II ZS) pluggen om te kijken of het geluid er nog steeds was, en dat was jammergenoeg nogsteeds het geval.
ik zou niet weten waar het aan ligt als iemand enig id heeft post dan hier je reactie alvast bedankt

• VernL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-02-2025
Het zou dus ook aan je geluidskaart kunnen liggen, daar al aan gedacht?
Probeer het eens met een andere geluidskaart (als je die hebt).

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:02:
ik heb last van een irritant hoog geluid dat hoorbaar is zodra ik in windows ben. ik d8 eerst dat het probleem in de stereo of de boxen zat, dus ik de koptelefoon achter in mijn geluidskaart (audigy II ZS) pluggen om te kijken of het geluid er nog steeds was, en dat was jammergenoeg nogsteeds het geval.
ik zou niet weten waar het aan ligt als iemand enig id heeft post dan hier je reactie alvast bedankt
gaat het weg als je het geluid uitdraait (dus je boxen uit)
is dit niet het geval dan is het hoogstwaarschijnlijk een spoeltje oid

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:03

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Heb je toevallig je geluidskaart dichtbij je video of netwerk kaart zitten? zo ja, dan kan het heel goed zijn dat je daar storing van op pikt... In een ander PCI slot steken wil dan nog wel eens helpen. Heb je er ook op de S/Pdif uitgang last van als je dat signaal naar bv een receiver of md deck laat lopen?

blabla

Verwijderd

probeer je line in, microfoon, cd-audio uit te zetten.
Hoor je het dan nog?? Meestal lukt het met de cd-audio

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

SilencerNL

No remorse

Is het niet je monitor die gaat piepen bij een bepaalde resolutie?

Don't dream your life, live your dreams!

Verwijderd

is het al gelukt??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:14:
[...]

gaat het weg als je het geluid uitdraait (dus je boxen uit)
is dit niet het geval dan is het hoogstwaarschijnlijk een spoeltje oid
heb dit ook al geprobeerd en dan verdwijnt het geluid

gewoon
Silencer_NL schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:23:
Is het niet je monitor die gaat piepen bij een bepaalde resolutie?
nee het geluid word hoorbaar waarneer de volume knop omhoog word gedraaid het is dan normaal als je ietswat ruis op de achtergrond hoord maar dit gepiep is anders en met beeldscherm uit doet hij het nogsteeds
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:20:
probeer je line in, microfoon, cd-audio uit te zetten.
Hoor je het dan nog?? Meestal lukt het met de cd-audio
ik zal dit eens proberen denk trouwens inmiddels dat het aan de drivers ligt aangezien de keuze digitaal anoloog niks uitmaakt en ik bij allebei geluid hoor terwijl mijn receiver geen digitaal support dus ga ik de drivers opnieuw instaleren en kijken of het daaran ligt want het lijkt erop dat de frequentie tussen digitaal en anoloog inzit waardoor dit geluid zich vormt

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 18:55

Hu9o

Schokkend

Is het niet zo dat je een trillende condensator op je moederbord hebt?

[ Voor 41% gewijzigd door Hu9o op 29-10-2005 20:34 ]

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Topicstarter
Hu9o schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:32:
Is het niet zo dat je een trillende condensator op je moederbord hebt?
ik denk het niet want zo'n condensator gaat niet harder trillen als ik het geluid op mijn receiver harder zet

Verwijderd

Topicstarter
ik ben klaar met het reinstaleren van de drivers en heb het idee gekregen dat het piepen minder is geworden maar weg is het nogsteeds niet :(
MidiMaze schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:15:
Heb je toevallig je geluidskaart dichtbij je video of netwerk kaart zitten? zo ja, dan kan het heel goed zijn dat je daar storing van op pikt... In een ander PCI slot steken wil dan nog wel eens helpen. Heb je er ook op de S/Pdif uitgang last van als je dat signaal naar bv een receiver of md deck laat lopen?
ik heb mijn geluidskaart 2 slots onder mijn vga zitten verder naar onder zal niet lukken inverband met een dubbele vga (sli) het kan wel zo zijn dat de vga's meer storing veroorzaken omdat ze overgeclocked zijn zal ze een ff terugclocken om te zien of dat wat helpt

het vreemde is nogsteeds dat het geluid pas begint zodra ik in windows ben

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 21:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb de vga's net teruggeclocked en zelfs ondergeclocked maar dit helpt niks denk dat ik maar ff een mailtje naar creative opstuur of het mischien aan de geluidskaart zelf kan liggen en anders zit er niks anders op dan de volume knop laag te houden :'(

btw ik bel ze wel op dat schilt me weer een vragen lijst van 3 pagina's invullen :P

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 21:18 ]

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
doe je niet digitaal uitsturen op je geluidskaart? want als ik dat doe dan krijg ik namelijk ook een hoge ruis/piep

Verwijderd

Topicstarter
xtr3me schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:18:
doe je niet digitaal uitsturen op je geluidskaart? want als ik dat doe dan krijg ik namelijk ook een hoge ruis/piep
nee want ik heb mijn pc aangesloten op mijn stereo en daar zit geen surround processor in die digitale frequenties support daarom heb ik het kabeltje in anoloog zitten

maar het geluid wat jij bedoelt is denk ik een harde ruis het geluid wat ik hoor is alleen goed hoorbaar waarneer het volume redelijk hoog staat en er rustige muziek word afgespeeld

wijziging:
het is al een tijdje terug maar het geluid is verholpen nadat ik de kaart een slot naar boven had verhuisd thnx voor alle tips en reacties

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2005 20:04 ]

Pagina: 1