Ik heb (af en toe) last van haperend geluid als ik MP3's afspeel, terwijl de pc verder nergens mee beizg lijkt. Ik heb een P4 3.0GHz met 512 MB geheugen.Ik draai XP, een epox 4PDA3 moederboard met onboard (realtek AC97) audio. Mp3's worden gespeeld vanaf een andere harde schijf dan waar het operating systeem op staat. Alle aansluitingen en instellingen zijn volgens mij ok.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen ?
Tevens valt mij op dat het geluid met een koptelefoon op de front uitgang harder en (scheller) is dan op de rear uitgang. Sluit ik er een speakerset op aan dan lijkt er geen verschil, maar over de koptelefoon klinkt het zwaar klote. Luister ik met de koptelefoon via de aansluiting op mijn speakerset (logitech Z3) dan klinkt het ook goed. Koptelefoon is verder ok, klinkt op andere apparaten ook goed. EQ en dergelijke van de onboard is uitgeschakeld.
Ook hier de vraag of iemand een idee heeft waar dit aan kan liggen.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen ?
Tevens valt mij op dat het geluid met een koptelefoon op de front uitgang harder en (scheller) is dan op de rear uitgang. Sluit ik er een speakerset op aan dan lijkt er geen verschil, maar over de koptelefoon klinkt het zwaar klote. Luister ik met de koptelefoon via de aansluiting op mijn speakerset (logitech Z3) dan klinkt het ook goed. Koptelefoon is verder ok, klinkt op andere apparaten ook goed. EQ en dergelijke van de onboard is uitgeschakeld.
Ook hier de vraag of iemand een idee heeft waar dit aan kan liggen.