haperend geluid

Pagina: 1
Acties:

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:34
Ik heb (af en toe) last van haperend geluid als ik MP3's afspeel, terwijl de pc verder nergens mee beizg lijkt. Ik heb een P4 3.0GHz met 512 MB geheugen.Ik draai XP, een epox 4PDA3 moederboard met onboard (realtek AC97) audio. Mp3's worden gespeeld vanaf een andere harde schijf dan waar het operating systeem op staat. Alle aansluitingen en instellingen zijn volgens mij ok.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen ?

Tevens valt mij op dat het geluid met een koptelefoon op de front uitgang harder en (scheller) is dan op de rear uitgang. Sluit ik er een speakerset op aan dan lijkt er geen verschil, maar over de koptelefoon klinkt het zwaar klote. Luister ik met de koptelefoon via de aansluiting op mijn speakerset (logitech Z3) dan klinkt het ook goed. Koptelefoon is verder ok, klinkt op andere apparaten ook goed. EQ en dergelijke van de onboard is uitgeschakeld.
Ook hier de vraag of iemand een idee heeft waar dit aan kan liggen.

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-02 06:34
Heb je wel de nieuwste drivers geinstalleerd?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:12
Lijken me in iedergeval 2 losstaande problemen

1) Welke mp3 speler gebruik je? MediaPlayer? Winamp?
Staat DMA wel ingeschakeld op je hardeschijven?

2) Dat heb ik ook regelmatig meegemaakt. Veelal in gevallen waar de onboard soundcard niet geschikt is om 2 uitgangen tegelijkertijd aan te sturen (voor en achter) maar de front audio connectors van de case zo zitten aangesloten dat dit toch het geval is... :P Ik heb het hier ook een beetje geloof ik.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• sanook
-Ik had al nieuwste drivers van de epox site gehaald, maar het probleem was nog steeds hetzelfde.

- ik gebruik windows media player maar ik geloof dat ik het probleem ook heb bij virtual dj (maar weet dat niet met zekerheid, gebruik dat nl niet zo veel)

-dma ? dat zegt me zo gauw niks. Ik heb een maxtor 160GB SATA voor XP en een Western Digital 200GB SATA voor de MP3's. Hoe/wat stel ik DMA in ?

• Flesdop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:46
De eigenschappen van de schijf openen via apparaatbeheer en dan 2de tab-blad en de optie inschakelen als ik me niet vergis..

[ Voor 10% gewijzigd door Flesdop op 29-10-2005 23:02 ]

• sanook
Enige wat ik daar kan instellen is 'schrijfcache op de schijf' en die staat voor beide schijven ingesteld.

Zou het probleem ook opgelost kunnen zijn als ik een aparte geluidskaart (SB Audigy 2) aanschaf ?

• sanook
Even een schop omhoog :-)

Vraag die me nog rest is dus: Kan dit haperende geluid ook veroorzaakt worden doordat ik een onboard geluidskaart gebruik ?
Pagina: 1