Ervaringen met Freecom

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik heb deze week de FSG-3 Storage Gateway 500GB besteld, wat me momenteel de beste externe opslagmedium betreft qua alleskunner. De toepassingen die hij kan zijn:

Afbeeldingslocatie: http://img414.imageshack.us/img414/9351/features1ut.jpg

Wat ik ontzettend leuk vind zijn vooral de back-up functie. Tevens ook de mogelijkheid tot andere mogelijkheden zijn leuk meegenomen. Nu als ik even kijk naar de specificaties dan heb je dit:

Afbeeldingslocatie: http://img414.imageshack.us/img414/5951/specs7qm.jpg

Hier schieten dus vooral de 3 x RJ45 poorten en de mogelijke wifi-connectie. Nu 500GB is goed - 8MB Buffer ook maar nu is mijn vraag, welke HD zit daarin? Seagate, Maxtor, ... Hier heb ik dus geen antwoord op en als ik bekijk naar de specs die men toeschrijft aan de hd die erin zit nl.:

Afbeeldingslocatie: http://img380.imageshack.us/img380/5351/hd5vv.jpg

Ik hoop dat jullie me daar toch al een antwoord op gaan kunnen geven. Nu wat zijn jullie ervaringen betreffende Freecom producten? Dit is mijn eerste aankoop bij hen en uit ervaring weet ik soms dat pracht en praal soms wel es voor slechte support geeft. Is dit bij Freecom ook zo (hopelijk niet)?

Op hun site kwam ik ook het volgende tegen: Garantie uitbreiding. Is dit aan te raden of is dit puur afzetterij?

Voila dit is alles wat ik wou weten, ik hoop dat jullie me verder gaan kunnen helpen!

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:01

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Je besteld eerst een harde schijf en gaat dan pas op onderzoek uit??

Mijn ervaringen met freecom zijn prima. Het apparaat ken ik niet, maar de specs zien er in ieder geval wel goed uit...

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:56

DefLite

Why so serious?

je kan ze toch ook ff mailen

• nvidia
superduper schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:13:
Je besteld eerst een harde schijf en gaat dan pas op onderzoek uit??

Mijn ervaringen met freecom zijn prima. Het apparaat ken ik niet, maar de specs zien er in ieder geval wel goed uit...
Ja, moest snel beslissen want heb ze nodig vanaf 4 november dus ja ... Wat de specs betreft was me ook opgevallen, daarom ook mijn keuze!
Wat beteft de vraag naar welke HD erin zit heb ik hen vrijdag gemaild maar nog geen mailtje ontvangen van Freecom, wordt dus afwachten

Verwijderd

Als je meer dan €700 uitgeeft kan je wel navragen hoeveel extra garantie kost. Freecom handelt hun garantie steeds goed af. Heb slechts 2 keer moeten producten (van klanten) omruilen, 1 keer een toestel dat na iets minder dan een maand defect was, de 2de was het toestel bijna 2j. Waren wel telkens veel goedkopere producten.

Laat weten hoe het allemaal werkt, als ik de lotto win koop ik er mss ook een paar ;)

• nvidia
niemand meer info over Freecom??

• XDK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:53

XDK

Handleiding is inmiddels beschikbaar:

Engels:
http://www.freecom.com/objects%5C00006532.pdf

Nederlands:
http://www.freecom.com/objects%5C00006545.pdf

Mooi apparaat :9~ alleen nog geen review te vinden :'(

[ Voor 43% gewijzigd door XDK op 08-11-2005 00:53 ]

• nvidia
Ik heb hem eindelijk binnen en ik moet zeggen, heel goede ervaring mee. Wel redelijk luidruchtig maja tis ook een 7200 rpm schijf. Maar ik ben heel tevreden, moet natuurlijk nog alles goed uitttesten maar ik zie wel ...

• XDK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:53

XDK

nvidia schreef op woensdag 09 november 2005 @ 17:05:
Ik heb hem eindelijk binnen en ik moet zeggen, heel goede ervaring mee. Wel redelijk luidruchtig maja tis ook een 7200 rpm schijf. Maar ik ben heel tevreden, moet natuurlijk nog alles goed uitttesten maar ik zie wel ...
Hoe is de snelheid ?

• nvidia
kzou ze moeten testen maar vind geen hd die ik kan testen die op het netwerk aangesloten is. Er zat ook geen USB verloopstuk om naar mn lappie te trekken bij dus dat heb ik eerst nog nodig vooraleer deze test te doen of bestaat er een progje om netwerk HD's te testen? Heb HD-tune al geprobeerd ma dat doet ie niet :s

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Kun je op de FSG-3 eigenlijk ook een scanner aansluiten?

Ik heb even gezocht maar kon niks vinden... Ik zie ook in de manual niks staan van "scanserver" oid dus scannen zal wel niet werken?

Verwijderd

Wat is de doorvoersnelheid over de wan poort? Ben nl ook van plan om deze freecom te kopen en heb een 20/2 mbit internetverbinding.

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 09:04
Om de snelheid te testen kan je gewoon via een pc op het netwerk even wat grote bestanden ftp'en. Meestal zie je in je ftp wel de transfer snelheid. Anders met du meter.

Zo kan je ook makkelijk gemiddelde transfer snelheid meten. Ik ben ook benieuwd. Meeste van die dingen scoren qua prestaties slecht tot vrij slecht (3 à 4 MB/s) tov een pc met 100 mbit (10 MB/s is vaak haalbaar).

Al bij al ik vind ik het wel een vrij duur product, ook al door die grote hd. Ze mochten eingelijk wel gigabit voorzien hebben. 3 lan poorten lijken mij eerder nutteloos (tenzij dat hier dan een 3 poorts switch zou zijn).

edit:
toch al review gevonden: http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=2211
Men spreekt daar over een 5 tal MB/s transfer snelheid. Er staat niet vermeld of het via SMB of ftp gaat, maar meestal is ftp sneller.

[ Voor 40% gewijzigd door Tom_G op 13-12-2005 11:20 ]

Pagina: 1