Toon posts:

xs4all filter

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit eigenlijk een beetje met iets in mijn maag. Xs4all heeft zo'n anderhalve week geleden een filter op onze internet verbinding geplaatst - kwam ik via de helpdesk achter -. Ik heb geformatteerd, nieuwe internet security gekocht en toen gemaild naar abuse@xs4all.nl Echter nu zit ik al meer dan een week aan die proxyserver vast. Ik heb nog een keer gemaild maar ik krijg steeds maar geen antwoord.
Die proxyserver heeft een zooi nadelen. Instabiel, geen p2p zoals bearshare, geen nieuwsgroepen, heel traag (merk ik bijv. bij het verzenden en ontvagen van iets op msn). De helpdesk bellen heeft geen zin, omdat zij je niet met deze problemen helpen (aldus het boekje). Wat moet ik nou doen? Just wait? Bvd.

PS: ik heb de search al enkele malen gebruikt maar niemand met hetzefde probleem volgens mij...

edit: sorry ging iets mis waardoor titel vern**kt is :$

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 19:28 ]

Verwijderd

Toch de helpdesk bellen. Wij kunnen echt niets voor je doen. Geduld hebben, en zorgen dat je computer niet weer vol met rotzooi komt te staan.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De helpdesk bellen heeft geen zin, omdat zij je niet met deze problemen helpen (aldus het boekje).
Ze zullen je inderdaad vast niet helpen met het beveiligen (formatteren, reinstall van veilige schijf, alle patches downloaden en installeren, KAV kopen en updaten, etc is daar redelijk voldoende voor).

Wat voor 'security suite' heb je gekocht? Misschien dat ze daar een waardeoordeel aan hangen? En waarom niet gewoon McAfee dat je gratis krijgt?

Maar telefonisch klantenservice of helpdesk benaderen en dan aangeeft dat de boel weer veilig moet zijn lijkt me voldoende?

edit:
Ik heb even mijn knopjes misbruikt en van de 'XS4all filet' 'XS4all filter' gemaakt :+

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 29-10-2005 19:33 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:27
Ik had dit een aantal weken geleden ook, k zit ook bij xs4all en werd er ook af gegooit met als reden dat k een trojan op me pc had, naja bleek achteraf ook te kloppen :|. Maar bij mij reageerde ze echt super snel. Binnen een uur had k altijd een email terug. Krijg je trouwens wel de autoreply dat ze je zo snel mogelijk helpen??

Edit:
Klanten service bellen heeft trouwens geen enkele zin omdat ze je toch door verwijzen naar dat abuse gebeuren

[ Voor 16% gewijzigd door FreezingPixels op 29-10-2005 19:34 ]

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:42

Coldcat

HODL

Ik heb het ook gehad een paar maanden geleden. Heel vervelend omdat je op het moment niet weet wat er aan de hand is. Maar achteraf ben ik ze heel dankbaar en hebben ze me goed geholpen met het oplossen ervan.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Verwijderd

Topicstarter
@ F_J_K:

ja dat moest filter worden ja :P maar mijn vader moest internet security 2006 van Norton nog hebben voor zijn werk. Deze gebruik ik ook direct (er zitten meerdere licenties op).

edit: mc afee heb ik ook nog even gebruikt, maar die virusdefinities kan je niet updaten o.i.d. Daarom maar direct Norton IS.

@ robin222

nee, ik krijg niet eens een autoreply; ze mailen gewoon niet terug :/

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 19:38 ]

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Misschien wordt je email ook gefilterd :+

(als je geen auto-reply krijgt, dan komt je email niet eens aan daar)

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• FreezingPixels
Uhm dan moet je toch ff kijken naar je email gebeuren :?. Want dat is gewoon een automatische reply die altijd verzonden wordt als hun een email van je ontvangen ;) . Maar soms kan t wel een dag duren ofzo voordat je geholpen wordt, werken volgens mij niet zo heel erg veel mensen op de afdeling en ze werken van 9 uur sochtends tot 6 uur savonds dacht k. En zaterdag en zondag niet.

Edit: Email kan je altijd blijven ontvangen ook als je achter die proxy zit, probeer anders het ff via de secure webmail op de xs4all site. Mss werkt dat

[ Voor 18% gewijzigd door FreezingPixels op 29-10-2005 19:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, kijk wtf moet ik dan nog doen 8)7 (als die mail het niet eens doet). De mail wordt ook gebruikt voor het bedrijf van mijn vader, en daarop komen wel allemaal bestellingen binnen...

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 19:40 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:36:
nee, ik krijg niet eens een autoreply; ze mailen gewoon niet terug :/
Dan komt de mail misschien niet eens aan, of is hij nog niet aangekomen... :) De reply die je krijgt is namelijk jouw bevestiging van ontvangen neem ik aan... :)

• TheovdS
  • Laatst online: 10-12-2025
Probeer eens via webmail een mailte te sturen, misschien dat die wel aan komt.....

• Infinitive
  • Laatst online: 25-09-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:40:
Ja, kijk wtf moet ik dan nog doen 8)7 (als die mail het niet eens doet). De mail wordt ook gebruikt voor het bedrijf van mijn vader, en daarop komen wel allemaal bestellingen binnen...
Heb je een eigen smtp server thuis staan voor het versturen van email (bijv. exchange)? Die filter van xs4all zorgt er namelijk voor dat je alleen email kan versturen via de smtp server van xs4all. Dit om te voorkomen dat bij een besmetting jouw pc een spam-machine wordt. En dan kan jij emailtjes sturen totdat je krom ligt, maar dan wordt dat gewoon door die filter weggemikt.

In zo'n geval is het het makkelijkst om de webmail van xs4all te gebruiken.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik de secure webmail van xs4all...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
* Zwelgje had 2 weken geleden per abuis een trojan van en russische toeristensite gedownload :X

kreeg geen ban, maar wel een mail dat ik een trojan had (wist ik zelf ook wel had na 2 minuten me laptop al geformateerd B) ) de mail correspondentie die ik met ze had was echt snel (minutenwerk)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dan zit er dus niks anders op dan te bellen zeker? Of zouden ze me compleet negeren :9 Heel mijn computer is clean, dat kan niet anders...

• FreezingPixels
Je kan wel bellen maar k durf te wedden dat ze je toch doorverwijzen naar de abuse dinges, en die kan je weer alleen via de mail bereiken. en als je de helpdesk nog wilt bellen moet je opschieten want die sluit om 8 uur :P

• Zwelgje
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:54:
Ja, dan zit er dus niks anders op dan te bellen zeker? Of zouden ze me compleet negeren :9 Heel mijn computer is clean, dat kan niet anders...
fullscan doen met je virusscanner en de logs opsturen naar abuse@xs4all.nl

Verwijderd

Topicstarter
ja maar mijn mail doet het blijkbaar niet :( dus wat valt er te mailen? Gewoon met mijn hotmail account ofzo?

• Zwelgje
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:58:
ja maar mijn mail doet het blijkbaar niet :( dus wat valt er te mailen? Gewoon met mijn hotmail account ofzo?
https://webmail.xs4all.nl

staat ook op de site van xs4all

Wanneer we uw verbinding gefilterd hebben, kunt u mogelijk geen email
versturen met uw normale emailprogramma. U kunt dan mail sturen via secure webmail:
<https://webmail.xs4all.nl>, of door in uw emailprogramma de poort voor
uitgaande email (smtp) te veranderen in poort 587 en smtp-autenticatie
aan te zetten. Onze helpdesk kan u daarbij helpen, bel 020 - 398 7666.

[ Voor 41% gewijzigd door Zwelgje op 29-10-2005 20:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
daar reageert xs4all zoals gezegd niet op, ook niet met auto-reply. Ik verstuur alles al via die secure webmail.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 20:03 ]

• Zwelgje
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:02:
daar reageert xs4all zoals gezegd niet op, ook niet met auto-reply. Ik verstuur alles al via die secure webmail.
laat maar... post hiervoor is al geedit

[ Voor 20% gewijzigd door Zwelgje op 29-10-2005 20:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja vanaf me account ja...ben niet helemaal n00b hoor |:( en ik gebruikt GEEN emailprogramma

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 20:05 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:02:
Zwelgje schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:01:
Wanneer we uw verbinding gefilterd hebben, kunt u mogelijk geen email
versturen met uw normale emailprogramma. U kunt dan mail sturen via secure webmail:
<https://webmail.xs4all.nl>, of door in uw emailprogramma de poort voor
uitgaande email (smtp) te veranderen in poort 587 en smtp-autenticatie
aan te zetten.

• Zwelgje
Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:04:
ja vanaf me account ja...ben niet helemaal n00b hoor |:(
kalm aan kerel, niemand zegt dat je hier een n00b bent :)

ik vraag alleen maar aangezien dat niet duidelijk is in je post

Verwijderd

Topicstarter
die posts van iedereen impliceren dat wel met die simpele vragen :P

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 19:27:
Ik zit eigenlijk een beetje met iets in mijn maag. Xs4all heeft zo'n anderhalve week geleden een filter op onze internet verbinding geplaatst - kwam ik via de helpdesk achter -. Ik heb geformatteerd, nieuwe internet security gekocht en toen gemaild naar abuse@xs4all.nl Echter nu zit ik al meer dan een week aan die proxyserver vast. Ik heb nog een keer gemaild maar ik krijg steeds maar geen antwoord.
Die proxyserver heeft een zooi nadelen. Instabiel, geen p2p zoals bearshare, geen nieuwsgroepen, heel traag (merk ik bijv. bij het verzenden en ontvagen van iets op msn). De helpdesk bellen heeft geen zin, omdat zij je niet met deze problemen helpen (aldus het boekje). Wat moet ik nou doen? Just wait? Bvd.

PS: ik heb de search al enkele malen gebruikt maar niemand met hetzefde probleem volgens mij...

edit: sorry ging iets mis waardoor titel vern**kt is :$
Ik heb vanaf vorig jaar december-> april hetzelfde gehad? waarom nu niet meer? omdat we bij XS4all erafgeknikkert waren en ze wilden ons niet meer hebben! :( Zit je daar 3-4 jaar lang met je ADSL verbinding die altijd super liep :( Zit ik nu aan lekker gaar KPN Office DSL ( 2mbps / 512kbps )

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:04:
ja vanaf me account ja...ben niet helemaal n00b hoor |:( en ik gebruikt GEEN emailprogramma
Kan je toch voor die ene keer even snel Thunderbird of zo installeren, is zo gepiept... :)

• Zwelgje
webfreakz.nl schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:09:
[...]

Ik heb vanaf vorig jaar december-> april hetzelfde gehad? waarom nu niet meer? omdat we bij XS4all erafgeknikkert waren en ze wilden ons niet meer hebben! :( Zit je daar 3-4 jaar lang met je ADSL verbinding die altijd super liep :( Zit ik nu aan lekker gaar KPN Office DSL ( 2mbps / 512kbps )
lijkt me niet meer als normaal dat een leverancier een kwaliteitsnorm heeft kwa klanten, het kost xs4all gewoon een reputatie als hun gebruikers weer eens lopen te klooien.

* Zwelgje is nu lekker local user ipv local admin op zijn pc, dat verminderd de kans al behoorlijk

Verwijderd

Topicstarter
webfreakz.nl schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:09:
[...]

:/ ik zit net 3 maanden bij xs4all ofzo... Hoop toch niet dat dit gaat gebeuren dan kan ik het huis uit ofzo :P (mn vader :+ ). Goed ik zal even dat thunderbird doen en de logs van mijn virusscan saven. Dan probeer ik ze te mailen...

Verwijderd

Heb ik ook eens gehad :( even mun kameraad zun pc aangesloten op netwerk werden er direct hack aanvallen gepleegt door trojan hoop gezijk gehad we moesten toen de logs opsturen van 4 prog aka virusscanners en een zeer boos telefoontje later deed allus weer normaal :)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waarom bel je niet met de helpdesk?

Zoals FJK al zegt zal XS4all je natuurlijk wel helpen om de XS4all proxy-server weer uit te zetten, daar zijn ze voor. Je moet alleen je pc zelf opschonen, daarbij helpen ze je niet.

De reden dat XS4all niet reageert op het abuse@xs4all.nl adres kun je hier vinden. Je had moeten mailen naar de helpdesk, of nog beter: dit formulier in moeten vullen.

Ik zou niet zeuren dat sommige tweakers vinden dat dit topic niet van bijzonder hoog technisch niveau is. Misschien is dit namelijk ook wel zo.

Verwijderd

Je moet helemaal niet mailen met de helpdesk of naar abuse@xs4all.nl.

Je moet mailen naar abusecentre@xs4all.nl :)

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:04:
Je moet helemaal niet mailen met de helpdesk of naar abuse@xs4all.nl.

Je moet mailen naar abusecentre@xs4all.nl :)
klopt, maar reken er niet te snel op, als ze je weer toe laten, duurt het echt lang (bij ons wel eens een week 8)7 ) voordat we weer online waren :(

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 20:34

MeNTaL_TO

The future is not set

webfreakz.nl schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 01:21:
[...]

klopt, maar reken er niet te snel op, als ze je weer toe laten, duurt het echt lang (bij ons wel eens een week 8)7 ) voordat we weer online waren :(
En in mijn ogen terrecht, dat jij je pc niet beveiligd moet jij weten, maar als anderen er de dupe van worden, mag jij wel gestrafd worden voor je laksheid. Ik hoop dat dit soort maatregelen helpen tegen zombiestations en spam.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

MeNTaL_TO schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 01:30:
[...]

En in mijn ogen terrecht, dat jij je pc niet beveiligd moet jij weten, maar als anderen er de dupe van worden, mag jij wel gestrafd worden voor je laksheid. Ik hoop dat dit soort maatregelen helpen tegen zombiestations en spam.
oke oke..... we hadden voor alles begon al erop staan: Norton Antivirus, Spy Sweeper, Ad-Aware en die laatste 2 werden elke dag gescand, norton elke week :). In december werden we afgesloten, we moesten Kerio Personal Firewall installeren, dus wij gedaan. Een maand later weer gezeik, weer afgesloten, alles 30x gescand, week later weer 'toegelaten'. Dit is zo 3x door gegaan tot ze ons zat waren :X

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
En terecht, als je telkens leuk laat zien dat je clean bent, maar later blijkt dat je het netwerk weer aan het vervuilen bent dan vind ik het niet vreemd dat ze op een gegeven moment zeggen dat je te onverantwoordelijk bent om een internetverbinding te beheren. Zie het als een puntenrijbewijs.

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ja ik snap het best van XS4all.... ben het alleen niet eens met alles daarna: ik heb 2 maanden moeten wachten tot ik eindelijk KPN Office DSL had. Die 1e maand was 'opzegtermijn' van XS4all en die maand moest ook nog betaald worden terwijl het kwartaal ervoor was afgesloten...

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
je kan met die filter van hun alleen http, en https site's bezoeken.
Als je belt, krijg je eerst te horen dat je niet kan spreken met die vent die je geblokt heeft.
De mensne van de helpdesk hebben een lijn met iemand die blijkbaar filters beheert, die om de 5 min ververst wordt. Wat je kan doen is ontzettend lang doorzeuren elke dag bellen, 10x je logs mailen, boos worden, en dan hopen dat je dei vent aan de lijn krijgt. Wat bij mij wel werkte en waardoor hij gelijk de filter eraf haalde.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

wat ik hoorde is dat de telefoon-helpdesk-centre van xs4all geen contact kon maken met het 'abuse-centre' ? 2 aparte gescheiden afdelingen ofzo

• MagicTempest
  • Laatst online: 12-02 08:42
Nee, het is iets anders;

De abuse afdeling is voor klanten niet telefonisch bereikbaar. Intern kunnen ze wel gewoon gebeld worden. De afhandeling gebeurt _altijd_ via email.

Geen email, dan ook niet het filter weg.

De abuse afdeling reageert over het algemeen ergens binnen 48 uur, afhankelijk van hoe druk het is. Je krijgt _altijd_ een automatische reactie. Geen reactie, dan is er dus ook geen email aangekomen (typfoutje).

De helpdesk zelf kan niet de filters verwijderen. Het heeft dus ook geen nut om daarom te vragen.

In het weekend heb je pech, aangezien het abuse center dan gewoon gesloten is. (Mail wel je resultaten zo snel mogelijk, ze werken met een wachtrij)

Voor meer informatie over de abuse procedure kun je het beste even de helpdesk bellen (020 3987666)

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Verwijderd

Je kunt het ook anders zien.. degene die aangevallen wordt kan zichzelf ook beveiligen.

XS4ALL is het goede een beetje af vind ik zelf. Met het vingertje wijzen kunnen ze wel goed, en reclame over zichzelf weten ze ook wel te vinden en te publiceren op hun eigen site.

Verwijderd

Xs4all kan ook even een mailtje sturen of een telefoontje plegen met de veroorzaker. Lijkt me een hoop problemen te schelen voor beide partijen. Maar goed, het is hun goed recht om hun eigen policy op te stellen. Maar als iemand dan ze zpullen wel weer in orde heeft dan kunnen ze ook weer ervoor zorgen dat je snel weer buiten de proxy werkt. Het mes moet wel aan 2 kanten snijden :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 04:01:
... Het mes moet wel aan 2 kanten snijden :)
Dat woord kent XS4ALL niet, alleen als ze er zelf beter van worden ;)

Verwijderd

is allemaal lulkoek die policy

ik heb het ook gehad toen moest ik een mailtje sturen met wat ik er gedaan had en wat ik eraan zou doen in de toekomst.

ik heb ze een mailtje gestuurt dat ze het abbonnement in hun ... kunnen steken en zit sindsdien bij planet die sluiten je niet af voor een virusje of trojan.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:24
Begrijpend lezen is zeker nooit je sterkste kant geweest ?
ik heb het ook gehad toen moest ik een mailtje sturen met wat ik er gedaan had en wat ik eraan zou doen in de toekomst.

ik heb ze een mailtje gestuurt dat ze het abbonnement in hun ... kunnen steken en zit sindsdien bij planet die sluiten je niet af voor een virusje of trojan.
Briljante oplossing.

Overigens is het zo dat wanneer je ze een e-mail stuurt waarin je aangeeft *welke* maatregelen je hebt genomen, dat je zo snel mogelijk weer aangesloten wordt, mits die maatregelen de juiste waren.

Als je dus alleen schrijft 'virusscanner geïnstalleerd', maar niet '12 virussen verwijderd' dan is er een reële kans dat ze denken dat je nog virussen hebt en dan zullen ze je verbinding (terecht) niet weer open zetten.

Enige wat ik kwalijk vind is dat ze niet duidelijk communiceren *dat* je afgesloten bent. Daar zouden ze, gezien de impact, op zijn minst wel een telefoontje of brief aan mogen wagen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 05:17:
is allemaal lulkoek die policy. Ik heb het ook gehad toen moest ik een mailtje sturen met wat ik er gedaan had en wat ik eraan zou doen in de toekomst.

Fantastisch dat dit soort mensen weggaan bij xs4all. Zeker als je zo reageert op een net mailtje van hen. De hoeveelheid moeite die je moet doen om je pc virusvrij te houden is echt zeer minimaal. Voor een tweaker al helemaal. Je krijgt zelfs gratis een goede virusscanner + firewall (respectievelijk van Mcafee en Kerio).

Ik ben erg blij dat xs4all mensen afsluit. Ik heb bijvoorbeeld maanden lang spam mailtjes gehad van een zombie pc uit het wanadoo netwerk. Op het abuse adres bij wanadoo reageren ze niet, dus zo'n iemand blijft maar spam versturen. Jammer voor wanadoo, want zo'n iemand genereert enorm veel dataverkeer wat niet positief uitpakt voor de stabiliteit van het netwerk. Bovendien besmet zo'n gebruiker ook weer andere gebruikers op het netwerk.
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 03:54:
Je kunt het ook anders zien.. degene die aangevallen wordt kan zichzelf ook beveiligen.
Dit moet een grapje zijn...toch? Of bedoel je juist dat jij je als gebruiker moet beveiligen (want jij wordt aangevallen)?

[ Voor 23% gewijzigd door dr snuggles op 30-10-2005 09:49 ]

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-02 11:41

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Hoe krijgen mensen het voor elkaar om af te geven op Xs4all, terwijl hun PC een gevaar is het het hele WWW en ze niets eens normaal kunnen reageren indien ze daar op worden gewezen.

* Tukk mompelt wat over Internet-ban voor dat soort n00bs.. :(

@Topic-starter: Is het nu al weer goed met je verbinding?

[ Voor 3% gewijzigd door Tukk op 30-10-2005 10:04 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Ik heb ook een keer gehad, alles gescand en virus verwijderd. Toen xs4all weer gebeld en toen dag erna kon ik weer op inet :)

Multimonitor is relax :P

• Icey
  • Laatst online: 16-02 15:50

Okay, Stel ik ben een politie agent. Snachts loop ik mijn ronde langs jou huis en ik merk op dat jou voordeur open staat/ niet op slot zit. In plaats van aan te bellen snachts besluit ik jou lekker te laten slapen en de deur voor je dicht te doen, en ik doe een briefje door de deur met de mededeling dat je door open stond, en dat je daar voortaan ZELF op moet letten.

De volgende dag loop ik mijn ronde, en prop jij die deur in mijn reet en koopt een ander slot en een nieuwe deur.

Conclusie, ik ben blij dat sukkels zoals jij, die het internet onveilig maken verdwijnen van 'mijn' heilige netwerk, want ik zweer dat er geen betere provider is dan xs4all...

• Wijnands
  • Laatst online: 14-02 10:43
Grappig dit soort verhalen. Ik ben al ruim 11 jaar klant bij xs4all en heb nog nooit problemen gehad. Prima provider, goede abuse desk die tenminste wat doet. Dat er van je verwacht wordt dat je besmette systemen niet aan het internet hangt.... tja.... die mcafee suite gratis is natuurlijk niet voor niets.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nu een mailtje sturen naar abuseCENTRE waarin ik de logs van trojanhunter etc. verwerk. Hopen dat het dan eindelijk goed komt...
Geachte heer/ mevrouw,

Ruim anderhalve week heb ik te horen gekregen dat er een filter op mijn verbinding geplaatst was, omdat mijn computer besmet was. Dit was inderdaad het geval. Ik heb direct geformatteerd (ik kon niks anders meer) en de programma's trojanhunter en de mc afee security suite geïnstalleerd. Mijn computer is nu compleet opgeschoond. Ik zal de logs van trojanhunter bijvoegen als bewijs.
Ik had in deze anderhalve week al 2 maal gemaild, maar daar heb ik geen reactie op gekregen. Het bleek dat ik mijn mail naar abuse@xs4all.nl gestuurd had, i.p.v. naar abusecentre. Ik hoop dat u mijn internet verbinding nu weer in originele staat hersteld. Ik hoop - en zal proberen en voor de zorgen - dat iets dergelijks niet meer voor zal komen in het vervolg. Verder heb ik begrip voor de policy. Bvd.

mvg,

Joost Jansen
slijmslijm :P

EDIT: hm nog steeds geen auto-reply...Ik heb toch echt naar abusecentre@xs4all.nl gestuurd :/

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 11:07 ]

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

MeIsTwisted schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 10:09:
Ik heb ook een keer gehad, alles gescand en virus verwijderd. Toen xs4all weer gebeld en toen dag erna kon ik weer op inet :)
Bij ons duurde het al vanaf de 1e x dat we afgesloten waren, ongeveer een week tot Abuse-centre het filter er weer afgehaald had. Dus maandag mail gestuurd, een man nog aan de telefoon gehad die het z.s.m op zou lossen. en vrijdag hadden we weer internet

• StevenK
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 10:58:
Ik ga nu een mailtje sturen naar abuseCENTRE waarin ik de logs van trojanhunter etc. verwerk. Hopen dat het dan eindelijk goed komt...

[...]

slijmslijm :P
Hm.. Moest eerst het slijm van m'n laptop vegen voor ik verder kon lezen.
EDIT: hm nog steeds geen auto-reply...Ik heb toch echt naar abusecentre@xs4all.nl gestuurd :/
Heb net een testbericht gestuurd (gewoon via mijn eigen server, over een t.dsl verbinding) en de autoreply was er meteen, sneller dan delivery receipt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit dus niks anders op dan te bellen :|

• StevenK
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 11:46:
Er zit dus niks anders op dan te bellen :|
Doe mij anders ff jou klantnummer/mailadres (zie reactieform op mijn website), dan kan ik een e-mail namens jou sturen en uitleggen dat jouw e-mails niet aankomen.

Verwijderd

Topicstarter
oke zou mooi zijn als je dat even wil doen. Mijn gebruikersnaam/ emailadres is eaj@xs4all.nl Als je die mail die ik net qoutte knipt en plakt en dan eventueel iets erbij zegt over waarom jij het stuurt...

• StevenK
En ook nu kreeg ik meteen een auto-reply:
#### Dit is een automatische reply ####

Geachte heer, mevrouw,

Uw bericht aan het Abuse Centre van XS4ALL is ontvangen. We doen ons best, om u zo snel mogelijk een antwoord te sturen.

Heeft u ons een bericht gestuurd omdat u bent gefilterd, en u heeft het probleem opgelost, dan is het belangrijk dat uw bericht zo volledig mogelijk is. Heeft u eraan gedacht uw loginnaam of relatienummer te vermelden, en heeft u antwoord gegeven op de drie vragen uit de waarschuwing:

1. wat heeft u precies gevonden;
2. hoe heeft u het verwijderd;
3. welke maatregelen heeft u genomen om het probleem voortaan te voorkomen?

Helaas is het erg druk met virus- en trojanproblemen. Daarom kan het even duren voordat uw bericht wordt behandeld. U kunt er echter vanuit gaan dat uw bericht in goede orde is ontvangen en zo snel mogelijk behandeld wordt.

Met vriendelijke groet,

XS4ALL Abuse Center
https://www.xs4all.nl/veiligheid/
Succes !

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

hehe, de kpn-internet ISP's hanteren tegenwoordig ook abuse lijsten bij spam, virussen, trojans en andere zaken :P. Ze zijn er alleen iets minder pro-actief mee dan XS4all, die scant volgens mij hun eigen klanten, kpn doet het volgens mij alleen na een melding bij abuse en controle door hunzelf.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Wijnands
  • Laatst online: 14-02 10:43
Wacht ff, wil je zeggen dat de hetnet abuse box nu echt geleegd wordt? En dat planet meer doen dan een "dat moeten jullie niet meer doen hoor kinderen!"?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Verwijderd

wwillem schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 09:37:
[...]

Dit moet een grapje zijn...toch? Of bedoel je juist dat jij je als gebruiker moet beveiligen (want jij wordt aangevallen)?
JIj hebt dus per defenietie geen virusscan en spamfilter en filewall. Grappig dat XS4ALL deze mensen op deze manier wil beschermen en toch aanraad al deze tools te installeren.

XS4ALL wil gewoon de beste zijn en roept dat op deze manier wat hard :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wijnands schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:55:
Wacht ff, wil je zeggen dat de hetnet abuse box nu echt geleegd wordt? En dat planet meer doen dan een "dat moeten jullie niet meer doen hoor kinderen!"?
Hoe het bij planet gaat weet ik niet, maar bij direct-adsl van kpn gebeurt dat in elk geval wel :P. ddsl, planet en hetnet zie ik als technisch gelijke verbindingen, maar misschien dat de abuse enzo allemaal wel apart gaat.

Dit staat op de servicepagina van kpn:
KPN heeft met Direct ADSL de primaire taak het leveren van een betrouwbare Direct ADSL verbinding aan haar klanten. Hiervoor stelt KPN een netwerk ter beschikking met vrije toegang tot het Internet. Om de kwaliteit van het Internet verkeer te waarborgen, en misbruik te voorkomen, heeft KPN, mede in samenwerking met andere internet providers, een aantal gedragcodes opgesteld waaraan een Direct ADSL klant zich dient te houden. Deze gedragcodes zijn benoemd in de Algemene Leveringsvoorwaarden van Direct ADSL. In geval een Direct ADSL klant zich niet aan deze gedragcodes conformeert, is er sprake van Abuse.

Onder Abuse vallen alle activiteiten waarvan de KPN als leverancier van Direct ADSL aangeeft, deels ingegeven door wetgeving, deels ter bescherming van de gebruikers en het netwerk van de provider, dat deze activiteiten schade aan kunnen richten aan derden.

Activiteiten die vallen onder abuse zijn onder andere, maar niet beperkt tot:

* Spam via e-mail
* Spam via nieuwsgroepen
* Hackpogingen/poortscans
* Virusbesmetting
* Illegale content (zoals kinderporno, discriminatie, terrorisme etc)
* Dreigbrieven

Ter bestrijding van abuse activiteiten heeft KPN een Abuse Desk ingericht. De kernactiviteit van de Abuse Desk is het registreren, analyseren, melden en bestrijden van abuse activiteiten. Indien de misbruik van ernstige aard is, of de veroorzaker van abuse door blijft gaan ondanks herhaaldelijke waarschuwingen, kan de Abuse Desk overgaan tot een tijdelijke of permanente blokkering van de veroorzaker tot het Direct ADSL netwerk.
En bij de helpdesk komen weleens boze mensen langs die een afvangpagina met instructies krijgen (nog relaxter geregeld dan bij xs4all waar je je mail moet lezen), die niet lezen maar direct boos de helpdesk bellen :o.

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 30-10-2005 13:02 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Icey schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 10:14:
[...]

Okay, Stel ik ben een politie agent. Snachts loop ik mijn ronde langs jou huis en ik merk op dat jou voordeur open staat/ niet op slot zit. In plaats van aan te bellen snachts besluit ik jou lekker te laten slapen en de deur voor je dicht te doen, en ik doe een briefje door de deur met de mededeling dat je door open stond, en dat je daar voortaan ZELF op moet letten.

De volgende dag loop ik mijn ronde, en prop jij die deur in mijn reet en koopt een ander slot en een nieuwe deur.

Conclusie, ik ben blij dat sukkels zoals jij, die het internet onveilig maken verdwijnen van 'mijn' heilige netwerk, want ik zweer dat er geen betere provider is dan xs4all...
Voor een groot deel met je verhaal eens, maar:
Je kan ook stellen dat de politie agent dit keer de deur zo op slot doet dat die nooit meer open gaat en daar is de bewoner dan weer niet zo blij mee. En dan stopt die bewoner figuurlijk de deur op een plaats waar de zon nooit schijnt...

• Icey
  • Laatst online: 16-02 15:50
De politie agent die alleen de knik erop, niet op slot. Je kan nogsteeds internetten, alleen ben je beperkt.

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:59:
JIj hebt dus per defenietie geen virusscan en spamfilter en filewall. Grappig dat XS4ALL deze mensen op deze manier wil beschermen en toch aanraad al deze tools te installeren.

XS4ALL wil gewoon de beste zijn en roept dat op deze manier wat hard :)
Volgens mij begrijpen wij elkaar niet :P.
Overigens heb ik idd geen virusscanner, spamfilter of firewall draaien, maar dat is een ander verhaal.

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-02 13:33
Het is ook hoe je ermee omgaat. Ik ben een paar maand geleden ook afgesloten, terwijl ik 100% zeker wist dat mijn systemen clean waren. Toch dacht ik, als ze mail sturen zullen ze wel gelijk hebben, dus toch maar zoeken.

Wat bleek, een accesspoint wat ik dacht beveiligd te hebben was onbeveiligd (waarschijnlijk vergeten na een test) En iemand hier in de buurt bleek volgens de logs van de router toch wel veel rare dingen te doen via mijn verbinding.

De boel dichtgegooid, even een mailtje met uitleg gestuurd en was binnen een halve dag weer in de lucht.

Ik bedoel dus te zeggen, als ze je afsluiten / mailen doen ze dat gefundeerd op logs, dan kun je wel roepen dat er niets aan de hand is, maar dan kijk je dus niet verder dan je neus lang is, ze sluiten je niet voor de gein af.

Ik ben het ook zeker eens met dit beleid, ben je dat niet, knip lekker je UTP kabel door en vervuil het internet niet verder.

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• Luxx
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik snap niet dat iedereen zo negatief is over de xs4all policy, als alle providers zoiets zouden doen, zou het hele spam probleem voor het grootste deel opgelost zijn. Xs4all biedt keurig anti-spyware, antivirus en firewall pakketten aan voor al zijn gebruikers, daarnaast hebben ze email filtering, dus als je je gewoon goed gedraagd, hoef je nergens last van te hebben. XS4all staat bij veel mensen bekend als een redelijk progressieve provider.
Mijn ouders zijn een tijdje geleden ook door xs4all afgesloten, ook omdat ze zelf hun zaakjes hadden laten lopen en dus geinfecteerd waren. Nadat ik de boel gefixed had, en netjes een mail had gestuurd met uitleg wat het probleem was en hoe het gefixed was, waren ze ook binnen no-time weer online.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Het enige wat er nog aan het filtergebeuren veranderd moet worden m.i. is dat het abusecentre ook in het weekend werkt. Op het moment is ontfilteren alleen doordeweeks terwijl mensen ook in het weekend worden gefilterd. Als ik het goed heb, is het een relatief nieuwe afdeling en zijn ze onderbezet waardoor werken in het weekend niet lukt. Maar ik vermoed toch dat er in de toekomst daar wat aan gedaan wordt waardoor klantjes hun humeur in het weekend niet hoeven te verliezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2005 15:27 ]

• sdomburg
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 03:54:
Pardon? Dat schiet natuurlijk niet op, de aanvaller blijft dan doorgaan met het netwerk te vervuilen, wat niet conform de voorwaarden is. Verder kan de aangevallene zich nooit beschermen tegen zaken als een DDOS.

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

Even by the way:
Volgens mij krijg je een brief thuis met de melding dat je bent afgesloten.
Laatst belde iemand me op met de melding dat ie een brief had ontvangen dat ie ook dus gedeeltelijk "afgesloten" was.

Ik kwam daar en het was een bende op die PC. Alles eraf geknikkerd, opnieuw erop gezet en dikke beveiliging erop gedaan. Toen was alles weer goed :+

Ben het ook zeker eens met dit beleid. Mensen die geen moeite doen om alles clean te houden, moeten niet zeuren!

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• sdomburg
Trouwens, de mail waar het om gaat:
XS4ALL Abuse heeft geconstateerd dat er vanaf uw systeem aanvallen zijn
uitgevoerd en mogelijk geslaagde hackpogingen zijn verricht. De hierdoor
veroorzaakte overlast is een overtreding van de Algemene Voorwaarden van
XS4ALL.

XS4ALL Abuse heeft uw systeem nu tijdelijk gefilterd tot u de nodige
actie heeft ondernomen om er voor te zorgen dat uw systeem geen
onderdeel meer uitmaakt van deze overlast.

Vermoedelijk vind het misbruik plaats door derden die gebruik maken van
een op uw systeem geinstalleerde 'Trojan Horse'. Een Trojan Horse is
software die waarschijnlijk zonder uw medeweten is geinstalleerd op uw
systeem met de intentie het systeem te misbruiken.

U dient de volgende maatregelen te nemen:

- Het scannen van alle via verbonden systemen met een
recente, up-to-date virusscanner, met de meest recente updates van de
leverancier, en het verwijderen van enige gevonden ongerijmdheden.
- Het scannen van alle computers met Stinger: <http://vil.nai.com/vil/stinger>
- Het scannen van alle via verbonden systemen met een
trojan-scanner, zoals:

TrojanHunter: <http://www.misec.net/trojanhunter>
TheCleaner: <http://www.moosoft.com/>
TDS-3: <http://tds.diamondcs.com.au>
AntiVir: <http://www.free-av.com/>
AVG: <http://www.grisoft.com/us/us_index.php>

Let u er bij het scannen op dat de meest recente data-files voor de
scanners worden gebruikt, zodat ook nieuwe trojans ontdekt worden.

Wanneer u deze scans uitvoert en trojansoftware en/of virussen worden
aangetroffen door de scanners, gaarne daarvan een aantekening maken en
deze sturen in een e-mail aan abuse-centre@xs4all.nl.

Het is mogelijk dat de maatregelen die wij genomen hebben ervoor zorgen
dat u geen websites op de normale wijze kunt bereiken. In dat geval
dient u uw webbrowser zo te configureren dat gebruik gemaakt wordt van
de WWW-proxy van XS4ALL. Zie daarvoor onderaan deze mail.

Wanneer u de benodigde maatregelen heeft getroffen en de betreffende
systemen zijn geschoond, gelieve een antwoord op deze e-mail sturen aan
abuse-centre@xs4all.nl via XS4ALL Secure Webmail:
https://webmail.xs4all.nl

Vermeld in deze e-mail de genomen maatregelen en de eventueel
ondervonden problemen alsmede de aantekeningen van de virussen en/of
trojansoftware die de scanners hebben gevonden. Afhankelijk van wat er
door u gemeld wordt over de genomen acties zal XS4ALL het filter
verwijderen.

Instructies voor het instellen van de XS4ALL WWW-proxy in uw browser:
https://www.xs4all.nl/helpdesk/software/browsers/index.html

De relevante artikelen in de Algemene Voorwaarden met betrekking tot
deze waarschuwing zijn de artikelen 4.2, 4.3., 5.4. en 11.2.
https://www.xs4all.nl/voorwaarden/index.html

Informatie over veilig internetgebruik kunt u lezen op:
https://www.xs4all.nl/helpdesk/beveiliging/veiligheid.html

--
XS4ALL Abuse Centre

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-02 13:33
sdomburg schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:39:
Trouwens, de mail waar het om gaat:

[...]
Juist, en daar is dan waarschijnlijk het probleem van de TS, hij kan niet lezen

abuse-centre@xs4all.nl

met streepje dus

[ Voor 11% gewijzigd door Pino op 30-10-2005 15:47 . Reden: moet je het zelf wel goed typen natuurlijk :P ]

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

Verwijderd

Topicstarter
Met streepje werkt het ook niet. Anderen sturen het naar het adres zonder streepje en die krijgen gelijk een autoreply, ik niet. And i can f*cking read :( :P

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:53:
Met streepje werkt het ook niet. Anderen sturen het naar het adres zonder streepje en die krijgen gelijk een autoreply, ik niet. And i can f*cking read :( :P
Doe het dan via hotmail ofzo?

Weet niet of dat werkt, maar misschien wel

Verwijderd

Pino schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:45:
[...]

abuse-centre@xs4all.nl

met streepje dus
Met of zonder streepje maakt niet uit. Ze werken allebei.
Ook werkt het op zowel abusecentER als op abuscentRE@xs4all.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:53:
Dude als het niet werkt, bel je morgen met de helpdesk. Of zij aan abusecentre kunnen doorgeven of jouw mailtje aan is gekomen en zo niet dat je al meerdere malen geprobeerd hebt te mailen. Zullen ze heus wel kijken wat ze voor je kunnen doen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:13:
[...]

Dude als het niet werkt, bel je morgen met de helpdesk. Of zij aan abusecentre kunnen doorgeven of jouw mailtje aan is gekomen en zo niet dat je al meerdere malen geprobeerd hebt te mailen. Zullen ze heus wel kijken wat ze voor je kunnen doen.
Doen ze niet. Je MOET mailen. Het probleem is dat hun webmail via de proxy echt bagger werkt..... Helaas... ben er ook abbonee :Z ... niet lang meer ;)

• StevenK
Pino schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:45:
[...]

abuse-centre@xs4all.nl

met streepje dus
En toch kreeg ik een autoreply van abusecentre@

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 17:16:
[...]

Doen ze niet. Je MOET mailen. Het probleem is dat hun webmail via de proxy echt bagger werkt..... Helaas... ben er ook abbonee :Z ... niet lang meer ;)
Dat een medewerker (of meerdere) het bij jou niet heeft gedaan, betekent niet dat ze het helemaal niet doen. :)

Succes met het vinden van een betere ISP :Y)

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 20:01
3 pagina's discussie over het sturen van een mailbericht... MY GOD...

Wel eens gehoord van XS4ALL webmail?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~supradav/img/xs4all_webmail.jpg

Enne, ja, ik gebruik mijn XS4ALL mailaccount alleen daarvoor :Y) :Y)

Anyway je krijgt een mailtje van abusecentre of abuse-centre (ze gebruiken zelf verschillende adressen zie ik) en het enige wat je hoeft te doen is erop reply'en. Kan je het niet verkeerd schrijven, komt gewoon aan bladiebla.

Dus ik zie echt het probleem niet. [schud onbegripvol zijn hoofd]
Verder vind ik dat XS4ALL een uitstekend beleid voert. Met zo'n thuisnetwerkje van 6, 7 pc's/laptops kan er wel eens wat mis gaan ;). De safe mode (gewoon surfen met proxy) vind ik een perfecte oplossing.

PS de eerste keer dat ik een probleem had was het nog niet eens een bekende trojan bij de heren virusscan makers. Staat nog ergens hier op GoT ook wat ik toen had meegemaakt. Edit2: en wel hier; [rml][ XP] upnp.exe (service) , nieuw onbekende trojan/virus?[/rml]

[ Voor 19% gewijzigd door nl2dav op 30-10-2005 21:09 ]

Q350 ERV+ComfoClime24 Ubbink aerfoam / Air Excellent & Renson Easyflex

• StevenK
nl2dav schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 21:05:
3 pagina's discussie over het sturen van een mailbericht... MY GOD...

Wel eens gehoord van XS4ALL webmail?
Je zou ook die 3 pagina's kunnen lezen en zien dat TS webmail gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb net gebeld. Half uur in de wacht gestaan omdat hij het antwoord ging zoeken op de vraag waarom mijn webmail het niet doet en wanneer dat filter er nu afgehaald zou worden. Het bleek dat de helpdesk mijn emailadres had langs zien komen via een andere account (wss degene die mijn mail verzonden heeft) ofzo. Het abuse centre zou nog paar keer teruggemaild hebben - naar ik weet niet waarheen - wat mijn daadwerkelijke login naam nu was. Nou goed iig was er sprake van miscommunicatie volgens meneer. Het filter wordt er over een uur afgehaald :)

Nu blijft het probleem nog: hoe kan het nou dat ik geen mail naar het abusecentre kan sturen? Maar goed, misschien dat die het zonder proxy server wel doet. Het is in ieder geval wat betreft filter weer in orde! It took me two weeks :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 16:51:
Nou, ik heb net gebeld.
[..]It took me two weeks :(
Ik was de eeste die antwoorde in deze hele soap. Mijn antwoord was 'bel de helpdesk'.

Ben je nu echt twee weken bezig geweest om dat te doen? Want uit deze post blijkt heel duidelijk dat daar de oplossing zat.

Verwijderd

Momenteel bij mij dezelfde situatie. De drie Windows-PC's gescand met voorgeschreven tools, en niets noemenswaardigs gevonden. (Éen macrovirus in archiefmap, een trojan in een ongebruikte keygen in de Windows\tmp-directory van een oude backup, verder niks dat draaide.) We did not find weapons of mass destruction. :7

Wél heb ik 24/7 een HTTP/FTP/Bittorrent-server draaien voor van alles en nog wat -van Symphora OS tot Ubuntu tot The Grey Album- met een hoog aantal connecties per seconde, op alternatieve poorten. En toen had ik sinds zaterdagmiddag geen internet meer.

Gisteren gebeld, maar e.e.a. kon enkel via de afdeling Abuse lopen. Vannochtend de logs doorgemaild en de situatie uitgelegd, maar nog niets gehoord.

Maximaal van je Mbits gebruikmaken is er dus niet bij, wat XS4ALL betreft. Prima dat ze vermoedelijk geïnfecteerden afsluiten, maar dan moeten schone systemen ook echt met een uurtje weer on-line kunnen zijn! :)

Wanneer ze dit alsnog vlot afhandelen blijven ze wat mij betreft de beste provider, hoor! :>

Verwijderd

Tsja, het is natuurlijk ook een beetje 'de goeden die het met de kwaden moeten ontgelden'.

Ik heb liever dat XS4All periodiek iemand teveel afsluit wegens vermeende virussen en trojans, dan dat ze er helemaal niets aan doen.

Verwijderd

Claro, maar behandel de mensen die vlot en volledig reageren dan met spoed. De onbereikbaarheid van de afdeling is ook zo tergend; telefonisch -via de helpdesk- zijn ze onbereikbaar, je hebt het te doen met een autoreply en vervelende verhalen van anderen... :) Ik ben theoretisch groot voorstander van deze afdeling, maar de praktijk pakt zo lastig uit.

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Wij hadden ook adsl op het werk, van xs4all, toen rond
09:00: Een pc die al een jaar uitstond werd aangezet (niet door mij)
10:15: Mijn virusscanner begon te loeien, een virus in de printer spooler. Ik beschuldigde mijn bazen met hun laptops van het verspeiden van een virus (het was niet de eerste keer en ze hadden die dingen net opgengeklapt, je ziet dan al snel een oorzaak-gevolg) :(
11:00: Mijn PC, die van mijn collega en die van mijn bazen gescanned, fileserver gescanned
11:15: een mailtje komt binnen op de username van de adsl verbinding. deze mailbox wordt door niemand gelezen, mail wordt niet geforward.
12:00: infectiehaard gevonden (een 1-2 jaar oud virus), bewuste virus pc ontkoppeld van het netwerk, nogmaals alles gescanned om er maar zeker van te zijn
13:30: collega meldt Internet "doet het niet" :?
14:30: Heb even tijd (lees ik wil zelf even internet op), loop maar eens alle netwerkhardware langs, niks te vinden
15:00: Na lang 20 minuten lang wachten, de helpdesk "nee geen storing, u hebt een virus en bent dus afgesloten, helaas is er niemand die u kan aansluiten op dit moment" |:(
18:00: Nog steeds geen internet, ben maar naar huis gegaan, thuis deed ie het wel

Ik vind Xs4all verder een goede provider en ik kan me nog wat voorstellen bij de policy om mensen af te sluiten die virussen verspreiden om verdere verspreiding te voorkomen. Echter ons een email sturen waar we later niet meer bij kunnen vindt ik wel heel erg knullig (als je het dan goed wilt doen, bel dan en stuur een mail als je geen response krijgt). Daarnaast waren wij al druk bezig met de infectiehaard te bestrijden en waren wij virus vrij op het moment van afsluiten. Dat laatste vergeef ik ze nog omdat ze niet betere informatie hadden, maar als je dan belt op het moment dat je al uren virus vrij bent, kunnen ze je niet aansluiten om dat alle beheerders niet bereikbaar zijn, dat viel me fors tegen van hen.

Verder alleen maar goede ervaringen met Xs4all....

Everything is better with Bluetooth

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-02 00:22

reapher

Z POWER

Ik ben dus niet de enige :S

Wij hebben gewoon business dsl aangezien internet ons bedrijf is. Geen internet geen bedrijf.

Vanochtend kwam iemand met ze laptop die geinfecteerd was binnen om 9:00. Dit ding stuurde allemaal wazige icmp pakketen en nog wat andere meuk. Kon helaas niet de logs bekijken zoals ik altijd doe rond 10:00.
Om 12:30 maar eens gaan lunchen vergadering duurde erg lang :S
Om 13:00 werd ik geroepen dat het internet niet werkte. Meteen firewall etc gechecked leek allemaal goed. Maar eens even met xs4all bellen.
13:40 na 30 min eindelijk iemand aan de lijn. Ik vragen wat er is. U bent afgesloten en we hebben een mail gestuurd naar uw xs4all account. Hier kon ik dus niet opkomen om de een of andere wazige reden. Kerel aan de andere kant van de lijn hielp me keurig en stuurde het naar een email adres wat ik wel kon lezen. Hij kon me niks vertellen over wat het was, daar is abuse voor. Maar abuse heeft geen telefoon en die moet je dus mailen :S 13:55 mailtje met de vraag of ze me iets meer info kunnen sturen (een netwerk met 25 pc's en servers is niet al te makkelijk om de logs door te lopen :S). 15:30 na verschillende emails nog niks gehoord behalve autoreply's. Ik bellen met sales want hiervoor hebben we geen business-dsl genomen, dat hielp want 10 min later kreeg ik een mailtje van abuse met hun logs. Dit gaf verificatie dat het inderdaad alleen om deze pc ging. De pc was al ontkoppeld en voorzien van een nieuwe instalatie. Tevens het netwerk ook van binnen naar buiten geblocked (behalve de noodzakelijke poorten). 16:00 gemaild dat het in orde is. 17:00 niks gehoord na nog een paar keer gemaild te hebben. 17:10 helpdesk bellen want we zitten al een halve dag zonder internet na 40 min gewacht te hebben verteld zo'n snotneus van de helpdesk dat hij niks meer kan doen :S dus dat werd niks. Beetje lopen vloeken etc dat we genoeg betalen etc. Hielp kennelijk wel want 10 min later een mail dat hij weer open word gezet. Dit koste wel een uur maar uiteindelijk deed hij het weer. Dit heeft dus van 13:00 tot 19:00 geduurd.

Kan me niet voorstellen dat dit de bedoeling is. Zeker niet als je een zakelijke abbo heb waar je ongeveer 3x zo veel voor betaal. Dat hele abuse geval werkt niet op deze manier. Het lijkt me handig van xs4all als ze voor zakelijke klanten in ieder geval een contactpersoon hebben en niet een of ander wazig email adres.

P.s. vind het goed dat ze ons hebben afgesloten maar niet dat het zo lang moet duren en dan niet te spreken over het lang wachten op antwoord.

Gelukkig kan het nu niet meer gebeuren omdat alles geblockt is naar buiten, natuurlijk wel weer meer werk voor mij morgen maarja.

Click hier niet

Verwijderd

En ik heb weer verbinding! Gelukkig, want ik heb nog steeds geen trojan of wat dan ook kunnen vinden. Om abuse te overtuigen heb in m'n router/ADSL-modem-combi een whitelist ingesteld van poorten. Naar behoefte ga ik nog andere poorten toevoegen, maar ik heb nu deze poorten gewhitelist:
  • 21: FTP
  • 53: DNS (damn, het duurde even dat ik erachter kwam dat deze nodig was voor internet :P)
  • 80: HTTP
  • 443: HTTPS
Ik zal natuurlijk zo ook nog even Bittorrent toevoegen... ;) Voor MSN ben ik er nog niet helemaal uit welke poorten open 'moeten', ik heb het liefst zo weinig mogelijk instelling in de firewall. Als MSN via HTTP kan wil ik dat in principe wel namelijk.
Pagina: 1