Installeren van mijn laptop

Pagina: 1
Acties:

• Belovedmonster
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-02 20:27
Ik heb het idee dat mijn laptop aan het dichtslibben is en daarom was ik van plan om met een schone lei te beginnen. Kortom C-drive formatteren en opnieuw beginnen. Op zich heb ik dit vaker gedaan, geen probleem, maar ik vroef me af of er nog een optimale volgorde is van het installeren. Bijvoorbeeld eerst Windows, dan drivers, dan service pack en dan de software? Of moet ik eerst de service pack doen en dan de drivers? Is er nog een tip wat betreft de volgorde van software installatie? of een volgorde van de drivers?

Marco

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-03 10:45
Windows -> Service Pack -> Drivers -> Software zou ik doen.
Een Servicepack installeren doe ik het liefst op een schone windows (al is slipstreamen beter, zoek maar eens op nLite)
Volgorde van drivers maakt opzich niet uit al doe ik het meestal het volgende:
1) Lan (om vervolgens de nieuwste overige drivers te downloaden)
2) Video (om tenminste een goede weergave te krijgen)
3) De rest

[ Voor 3% gewijzigd door Pwigle op 29-10-2005 19:29 ]

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

De volgorde maakt eigenlijk niet zoveel uit, de enige volgorde die ik altijd aan hou is het installeren van m'n netwerkkaart als eerst (anders zijn de updates zo lastig te downloaden :+)
Voor de rest maakt het imho niet veel uit.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Bij mijn weten maakt het niet zo veel uit in welke volgorde je dingen installeert. Ik installeer meestal eerst alle drivers, dan alle updates en als laatste de software (om die vervolgens ook weer up te daten (Office)). :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Dit is iets dat al vaak is gevraagd & besproken. Waarom niet even de oudere meningen lezen die achter o.a. binnen WOS zoeken naar 'volgorde van installeren' zijn te vinden?

Los daarvan: het lijkt me enigszins belangrijk om te weten of je laptop Windows 3.11 of Windows Me draait. Sterker nog, dat is "verplichte kost" om er even bij te zeggen in WOS. zie ook alle andere topictitels ;)

Anyway. Denk vooral ook aan veiligheid. Geen directe verbinding met internet tot alle patches zijn geinstalleerd, de boel goed is geconfugireerd, virusscanner draait en uptodate is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)