Toon posts:

Probleempje bij overstap van prepaid naar abbo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mijn telefoon en nu wil ik vragen of iemand mij hiermee kan helpen.
Ik heb een nokia 2600 met een prepaid Vodafone kaartje en dit werkt prima.
Nu ben ik overgestapt naar een abonnement bij Vodafone (sim only abonnement).
Vandaag heb ik deze Vodafone sim kaart ontvangen. Maar als ik deze mijn telefoon doe geeft hij aan dat deze sim kaart niet geaccepteerd word. Ik heb geprobeerd deze simkaart in een andere telefoon te stoppen en hier werkt hij wel. Hoe kan het dat mijn vodafone prepaid kaart wel in de nokia 2600 gaat en dat de simkaart met abonnemt er niet in kan? En hoe zorg ik ervoor dat mijn simkaart met abonnement er wel in gaat.

alvast bedankt..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 19:08 ]

• J!M!B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:41
Ik heb dit zelfde geintje met Orange gehad toen ik overstapte van prepaid naar abbo.
Enige oplossing was het toestel laten unlocken.
Als je het toestel langer dan een jaar hebt kan je hem mischien door Vodafone zelf laten unlocken.

Je kan het beste gewoon even contact opnemen met Vodafone, mischien zijn ze coulant omdat je klant van hun blijft.

[ Voor 21% gewijzigd door J!M!B op 29-10-2005 19:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er geen manier om deze zelf te unlocken dan?

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-02 10:27

greatgonzo

schit-te-rend!

Legaal kun je het zelf niet doen :)

Maar ik denk dat je gewoon het beste met Vodafone contact op kan nemen. Ik denk dat ze je vast wel een unlockcode willen geven, aangezien je gewoon abonnee bij hen blijft

Mochten ze niet mee willen werken, dan is het zoeken van een unlockcode op inet een mogelijkheid, of via unlocksoftware+ datakabel

• J!M!B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-02 18:41
GoT policy:
Het geven en vragen van informatie over unlocken wordt op het forum niet toegestaan. Voor het unlocken van je telefoon kan je bij de provider terecht die de simlock heeft ingesteld. Na een jaar (of na het einde van de contractsperiode) zal deze in principe kostenloos verwijderd worden, bínnen deze periode wordt hier meestal een vergoeding voor gevraagd.

Uiteraard zijn er ook minder legale manieren om de simlock van je telefoon te (laten) verwijderen. In veel gevallen wordt hierbij de (copyrighted) software op de telefoon aangepast. Zaken die copyright schenden worden uiteraard om deze reden geweerd van het forum. In enkele gevallen blijft de software intact en wordt de unlockcode 'berekend'. Deze methode is door de Nederlandse rechtsgang toegestaan. Echter, omdat de forumcrew niet de mogelijkheden heeft om te testen welk type software of methode het betreft, wordt er een 'zero tolerance' policy gevoerd op dit gebied en mag dus ook deze manier van unlocken niet besproken worden.

Bovenstaand verhaal is uiteraard ook van toepassing op het aanbieden van gemodificeerde firmwares. Aangezien ook dit soort modificaties aanpassingen doen in copyrighted materiaal kunnen ook deze niet toegestaan worden. Verwijzingen naar methoden en tools zijn tevens niet toegestaan.
:P
Ik zou gewoon even zo'n Vodafone winkel instappen en het probleem voorleggen, de stap naar minder legale praktijken kan altijd nog

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de hulp..
kdenk dat mijn probleem binnekort opgelost zal worden ;)
Pagina: 1